Hoi,
Mijn huidige netwerk bestaat uit het volgende:
ISP modem
|
Router (Belkin RT3200)----NAS (Asustor 6202T)
|
AP (Belkin RT3200)----PC
Alle (getekende) verbindingen bestaan uit koper (>= cat5E) en zijn allemaal aangesloten op 1 Gbps poorten.
Ik haal frequent data op vanuit de NAS naar de PC. DIt gebeurt met de max. bandbreedte die is begrensd door de 1 Gbps connectie.
Om zaken wat vlotter te kunnen uitvoeren was ik aan het stoeien met het idee om (een deel van) het netwerk te upgraden naar 2.5 Gbps.
De PC heeft in principe al een 2.5 Gbps poort. De NAS beschikt over USB3 poorten die (conform doc.) 5 Gbps zouden moeten aankunnen. Hier zou ik een USB naar 2.5 Gbps adapter (b.v. Asus USB-C2500) kunnen inzetten.
De verbinding tussen de router en AP zou ik kunnen upgraden middels 2 stuks 2.5 Gbps switches (b.v. Netgear MS105).
Dit zou dan zo gaan uitzien:
ISP modem
|
Router (Belkin RT3200)
|
2.5 Gbps Switch----2.5 Gbps/USB adpater----NAS (Asustor 6202T)
|
2.5 Gbps Switch----PC
|
AP (Belkin RT3200)
Zou dit lukken of zie ik iets over het hoofd?
Alvast bedankt voor jullie reactie(s) en meedenken.
Mijn huidige netwerk bestaat uit het volgende:
ISP modem
|
Router (Belkin RT3200)----NAS (Asustor 6202T)
|
AP (Belkin RT3200)----PC
Alle (getekende) verbindingen bestaan uit koper (>= cat5E) en zijn allemaal aangesloten op 1 Gbps poorten.
Ik haal frequent data op vanuit de NAS naar de PC. DIt gebeurt met de max. bandbreedte die is begrensd door de 1 Gbps connectie.
Om zaken wat vlotter te kunnen uitvoeren was ik aan het stoeien met het idee om (een deel van) het netwerk te upgraden naar 2.5 Gbps.
De PC heeft in principe al een 2.5 Gbps poort. De NAS beschikt over USB3 poorten die (conform doc.) 5 Gbps zouden moeten aankunnen. Hier zou ik een USB naar 2.5 Gbps adapter (b.v. Asus USB-C2500) kunnen inzetten.
De verbinding tussen de router en AP zou ik kunnen upgraden middels 2 stuks 2.5 Gbps switches (b.v. Netgear MS105).
Dit zou dan zo gaan uitzien:
ISP modem
|
Router (Belkin RT3200)
|
2.5 Gbps Switch----2.5 Gbps/USB adpater----NAS (Asustor 6202T)
|
2.5 Gbps Switch----PC
|
AP (Belkin RT3200)
Zou dit lukken of zie ik iets over het hoofd?
Alvast bedankt voor jullie reactie(s) en meedenken.