Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Tablet met 4/5G .

Wat is je budget?
Nog nader te bepalen, maar de hoofdprijs hoeft weer niet

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Beetje surfen, media consumptie af en toe een spelletje. Tevens fungeren als hotspot van mn andere apparaten oa; mn Nintendo Switch en TV.

Wat heb je zelf al gevonden?
Basismodel iPad of Samsung Tab S8. Misschien de S6 Lite LTE ?

Welke vragen heb je hier nog over?
Nog andere aanraders/tips ? Gaat mij vooral om de hotspot, op mn huidige locatie geen vaste verbinding mogelijk, of kan ik beter een telefoon zoals de pixel 7a daarvoor gebruiken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:50
Is het voor in NL/BE?
Dan kan je beter een LTE internet abonnement nemen met LTE modem. Dat zal voor het dataverbruik een stuk voordeliger uitpakken.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de Huawei Mobile router van KPN buitengebied een tijdje gebruikt van KPN , Dat werkte helaas niet. Mn Samsung S20 FE 5G heeft dan weer een perfecte verbinding. Maar een betere LTE Router dat is inderdaad ook een optie

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2023 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Ik zou je telefoon hiervoor gebruiken in combinatie met een KPN/Vodafone/T-Mobile unlimited abonnement. Anders heb je er weer een tweede abonnement bij. Zou wel bij budget providers wegblijven ivm snelheidsbeperkingen e.d.

Zelf ben ik gecharmeerd van Samsung als telefoon merk omdat die ook toestaat op vakantie als Hotspot je Hotel Wifi verbinding te delen met andere apparaten. Dus dan krijg je 1 code van het hotel voor de wifi, maar wil je een 2de apparaat aansluiten (in mijn geval mijn ereader) moet je in het hotel een 2de code kopen en werkt de captive portal niet, en dat is lastig. Door de Samsung bverbinding te delen is dat opgelost. Weet niet of het in alle Samsung telefoons werkt, maar in ieder geval wel in de S serie.

En dan kun je wel of geen tablet kopen voor gebruik maar is er geen LTE(4G/5G) modem meer nodig.

Wil je dat wel is er best wel wat te kiezen in de Pricewatch:
categorie: Tablets

[ Voor 17% gewijzigd door swhnld op 20-07-2023 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken. Er moet wel een abbonement bij omdat het apparaat thuis blijft , als ik naar mn werk ga is het fijn als de rest van het gezin ook nog online kan met de switch of noem maar op. We gebruiken niet mega veel data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:50
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 22:20:
Heb de Huawei Mobile router van KPN buitengebied een tijdje gebruikt van KPN , Dat werkte helaas niet. Mn Samsung S20 FE 5G heeft dan weer een perfecte verbinding. Maar een betere LTE Router dat is inderdaad ook een optie
Heb je met de telefoon ook een abo bij KPN? Want het kan natuurlijk ook aan de provider liggen.

Ik ben wel tevreden met Tmobile 4G voor Thuis. Het valt wel eens uit, maar dat duurt nooit meer dan een minuut of zo. Bij heel slecht weer eens wat langer. Maar ik zit 3 km van de zendmast af en is ook de enige die binnen mijn bereik ligt.
Dat Huawei modem is inderdaad geen wonder van techniek, maar moest hem destijds wel verplicht afnemen. Ze hebben nu ook een abo zonder verplicht modem.

Verder is er ook nog wel wat te verbeteren met een buitenantenne.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tmobile op mobiel.. De eerste 4g voor thuis gehad (dat werkte toen super) Mast staat op 500m hier vandaan. Zal eens informeren bij tmobile, bedankt!

Helaas nog geen aansluiting op dit adres mogelijk (idem nog voor glasvezel en kabel, dit kan nog een jaar duren)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2023 19:31 . Reden: aanpassing ]

Pagina: 1