Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomola
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21-07-2023
Hoe zet ik in Google de 2 staps verificatie uit + de prompts die bij mij aanstaan voor verschillende apparaten? Wat ik gedaan heb: 1. Ingelogd op Google. 2. Bij "Verificatie in twee stappen" het onderdeel "Beveiliging" selecteren 3. Daar klikken op knopje "Uitschakelen". En dan gebeurt er niets, doet het niet. Volgens Google moet er dan een pop-up schermpje komen dat je inderdaad wilt uitschakelen.
Maar ik heb ook de Google Prompts ingeschakeld. Moet ik eerst daar alle ingelogde apparaten uitschakelen?
...

ik gebruik Google Gmail op mobiele telefoon en laptop.
...

Het bovenstaande heb ik geprobeerd,- Behalve dan bij de Google Prompts alle apparaten inclusief mobiel uitschakelen.
...

Beste antwoord (via zomola op 20-07-2023 15:14)

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 18:11

Dido

heforshe

Sowieso even van te voren checken of je van alle authentication en bankapps de laatste versie hebt draaien op je oude telefoon.
Redelijk wat apps kun je overzetten door met je nieuwe telefoon een QR-code op je oude telefoon te scannen, maar dan moet je niet een oude versie hebben die nog geen QR-code kon genereren voor dat doel :X
(Ja, ik spreek uit ervaring :X )

Wat betekent mijn avatar?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUW
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 28-05 23:42

HUW

Waarom zou je de tweestapsverificatie uit willen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomola
Als het mogelijk is, graag eerst een antwoord op mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:45
Volgens mij is Google een tijdje geleden juist overgestapt op verplicht 2FA voor de Google Accounts.
Dan wordt uitzetten (denk ik) praktisch onmogelijk.
Toch terug naar de vraag van @HUW : waarom wil je dat? Waarom wil je minder veilig en grotere kans op hacken van je account?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomola
GarBaGe schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:58:
Volgens mij is Google een tijdje geleden juist overgestapt op verplicht 2FA voor de Google Accounts.
Dan wordt uitzetten (denk ik) praktisch onmogelijk.
Toch terug naar de vraag van @HUW : waarom wil je dat? Waarom wil je minder veilig en grotere kans op hacken van je account?
Ik sta op het punt een nieuwe mobiel aan te schaffen. Nu is die Google Prompts verbonden met mijn huidige mobiel (dus 2FA). De naam van de mobiel ervan staat ook expliciet vermeld in de instellingen voor de Google Prompts. Ik weet niet 100% zeker of alle instellingen wel meegaan naar mijn nieuwe mobiel?? (wel zelfde telefoonnumer uiteraard). Dus dacht ik, mocht het mis gaan dan krijg ik wellicht problemen met Google?

Is de 2 staps verificatie voor 100% zeker niet uit te zetten?

Had nog iets anders: Gaat de Microsoft Authenticator ook automatisch mee naar de nieuwe mobiel.Waar ik hem zonder problemen gewoon verder kan gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:08
Is jouw vraag is dus eigenlijk: "hoe zet ik alle mijn 2fa (google en Microsoft) om na een nieuwe mobiel"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomola
canonball schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:38:
Is jouw vraag is dus eigenlijk: "hoe zet ik alle mijn 2fa (google en Microsoft) om na een nieuwe mobiel"?
Inderdaad. Ik ben niet zo technisch, vandaar mijn vragen. Met name het feit dat de Google Prompts en 2FA verbonden zijn (staat met mobiel naam en alle gegevens ervan in de instellingen van Google) met mijn huidige toestel. Dus dacht ik, ik zet die 2FA + Prompts uit, dan kan ik zonder problemen inloggen op Google met mijn nieuwe mobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
Gooi je je oude mobiel weg voordat je de nieuwe in gebruik neemt?
Nee? Dan gebruik je de oude mobiel om de nieuwe te authoriseren. Daarna kan de nieuwe mobiel die actie overnemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:06

D4NG3R

kiwi

:)

Ik doe de aanname dat je je oude telefoon nog niet de kliko insmijt voordat je je nieuwe telefoon in gebruik neemt. Je krijgt bij het aanmelden op je nieuwe telefoon de optie de boel over te zetten van je oude, op je oude telefoon krijg je dan een prompt om dit te bevestigen. Datzelfde geld voor alle TOTP apps (Authy, Authenticator etc), stuk voor stuk hebben ze instructies voor het overzetten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomola
D4NG3R schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:04:
Ik doe de aanname dat je je oude telefoon nog niet de kliko insmijt voordat je je nieuwe telefoon in gebruik neemt. Je krijgt bij het aanmelden op je nieuwe telefoon de optie de boel over te zetten van je oude, op je oude telefoon krijg je dan een prompt om dit te bevestigen. Datzelfde geld voor alle TOPT apps (Authy, Authenticator etc), stuk voor stuk hebben ze instructies voor het overzetten.
Nog niet in de kliko, blijft nog als reserve.

Okay, en het meeste (overzetten) gaat dus automatisch (na prompt op de oude telefoon), ondanks de Google Prompt en 2FA instellingen op mijn huidge mobiel.

- Aanmelden nieuwe telefoon (die heeft dan hetzelfde telefoonnumer als mijn huidge). Moet je je dus aanmelden met je Google account (e-mail adres + wachtwoord)?
- Huidige telefoon: zit nog de chip in van provider A.
- Nieuwe telefoon: zit een nieuwe chip in van provider B.

TOTP apps geldt dus iets anders, stuk voor stuk overzetten. Ik heb er eentje: Authenticator van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomola
GarBaGe schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:59:
Nee? Dan gebruik je de oude mobiel om de nieuwe te authoriseren. Daarna kan de nieuwe mobiel die actie overnemen
Inderdaad houd ik de oude als reserve. Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:15
zomola schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:27:
[...]

Nog niet in de kliko, blijft nog als reserve.

Okay, en het meeste (overzetten) gaat dus automatisch (na prompt op de oude telefoon), ondanks de Google Prompt en 2FA instellingen op mijn huidge mobiel.

- Aanmelden nieuwe telefoon (die heeft dan hetzelfde telefoonnumer als mijn huidge). Moet je je dus aanmelden met je Google account (e-mail adres + wachtwoord)?
- Huidige telefoon: zit nog de chip in van provider A.
- Nieuwe telefoon: zit een nieuwe chip in van provider B.

TOTP apps geldt dus iets anders, stuk voor stuk overzetten. Ik heb er eentje: Authenticator van Microsoft.
De authenticator app van microsoft kan een backup maken naar je microsoft account, staat onder instellingen | Cloudback-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomola
DVX73 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:33:
[...]

De authenticator app van microsoft kan een backup maken naar je microsoft account, staat onder instellingen | Cloudback-up.
Dus ik kan me gewoon op mijn nieuwe mobiel aanmelden met mijn Google account (e-mail adres + wachtwoord). De Google prompt gaat dan naar mijn huidige mobiel, waar ik iets moet klikken als "Okay"?

Dank je, goede tip. Authenticator dus backup met Cloudback-up.

[ Voor 31% gewijzigd door zomola op 20-07-2023 13:44 ]

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 18:11

Dido

heforshe

Sowieso even van te voren checken of je van alle authentication en bankapps de laatste versie hebt draaien op je oude telefoon.
Redelijk wat apps kun je overzetten door met je nieuwe telefoon een QR-code op je oude telefoon te scannen, maar dan moet je niet een oude versie hebben die nog geen QR-code kon genereren voor dat doel :X
(Ja, ik spreek uit ervaring :X )

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-05 07:15
DVX73 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:33:
[...]

Waar is het restore knopje? :*)

the older I get, the better I was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomola
GarBaGe schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:59:
Vandaag heb ik de nieuwe ontvangen (telefoon + simkaart van een andere provider dan ik nu heb).
Het abonnement bij mijn huidige provider wordt echter pas over 1 maand omgezet naar de nieuwe provider.
Kan ik nu alvast zonder problemen de simkaart van mijn huidige provider uit mijn oude telefoon halen en in de nieuwe stoppen, om deze nieuwe telefoon in gebruik te nemen? Immers kan ik dan niet de oude mobiel gebruiken om de nieuwe te authoriseren <- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

zomola schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:51:
[...]
Immers kan ik dan niet de oude mobiel gebruiken om de nieuwe te authoriseren <- :)
Waarom zou dat niet kunnen? Je hebt thuis, al dan niet ergens anders, vast wel WiFi toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomola
D4NG3R schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:53:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen? Je hebt thuis, al dan niet ergens anders, vast wel WiFi toch? :)
Ja, heb Wifi.
Echter GarBaGe schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:59:
"Gooi je je oude mobiel weg voordat je de nieuwe in gebruik neemt?
Nee? Dan gebruik je de oude mobiel om de nieuwe te authoriseren. Daarna kan de nieuwe mobiel die actie overnemen"

GarBaGe schreef dus dat je de oude mobiel kunt gebruiken om de nieuwe te authoriseren. Echter indien ik uit mijn oude telefoon de simkaart haal en in de nieuwe plaats, heeft de oude geen simkaart meer.
Het lijkt mij dat je dan de oude telefoon niet meer kunt gebruiken voor authorisatie.

[ Voor 6% gewijzigd door zomola op 21-07-2023 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Maar waarom zou de aan- of afwezigheid van de simkaart uit maken? Hooguit dat er iets van SMS-verificatie plaatsvind, maar dat SMS'je ontvang je dan gewoon op je nieuwe telefoon. ;)

Worst case scenario druk je de SIM even weer terug in de oude telefoon als het toch nodig blijkt te zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

zomola schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:58:
Ja, heb Wifi.
Echter GarBaGe schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:59:
"Gooi je je oude mobiel weg voordat je de nieuwe in gebruik neemt?
Nee? Dan gebruik je de oude mobiel om de nieuwe te authoriseren. Daarna kan de nieuwe mobiel die actie overnemen"

GarBaGe schreef dus dat je de oude mobiel kunt gebruiken om de nieuwe te authoriseren. Echter indien ik uit mijn oude telefoon de simkaart haal en in de nieuwe plaats, heeft de oude geen simkaart meer.
Zolang de oude telefoon verbinding kan maken met internet (bijvoorbeeld via wifi ipv 4G/5G) is er niets aan de hand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

D4NG3R schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:59:
Worst case scenario druk je de SIM even weer terug in de oude telefoon als het toch nodig blijkt te zijn?
Dan moet de sim wel passen, wat geen garantie is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomola
D4NG3R schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:59:
Maar waarom zou de aan- of afwezigheid van de simkaart uit maken? Hooguit dat er iets van SMS-verificatie plaatsvind, maar dat SMS'je ontvang je dan gewoon op je nieuwe telefoon. ;)

Okay bedankt, ik kan dus de nieuwe gebruiken voor authorisatie. Oude telefoon is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

CH4OS schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:00:
[...]
Dan moet de sim wel passen, wat geen garantie is. ;)
Fair, al is het doorgaans zo'n punch-out sim ding. Kan je prima weer even in het frame terugdrukken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

D4NG3R schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:07:
Fair, al is het doorgaans zo'n punch-out sim ding. Kan je prima weer even in het frame terugdrukken. :P
offtopic:
Ik heb niet zo heel lang geleden voor mijn ouders een nieuwe simkaart moeten aanvragen, omdat de simkaart die mijn pa nog gebruikte geen punch-out simkaart was... En de nieuwe telefoon een micro sim wilde... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
zomola schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:51:
[...]
Immers kan ik dan niet de oude mobiel gebruiken om de nieuwe te authoriseren <- :)
Werkt het niet via wifi, dus zonder 3G/4G? In de meeste gevallen kun je aangeven dat je geen SMS moet krijgen maar op een andere manier een verificatie. Die moet je dan tijdelijk even gebruiken. Na het activeren van je andere SIM kun je de SMS dan weer gebruiken op beide toestellen indien de abonnementen overlappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
CH4OS schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:25:
[...]
offtopic:
Ik heb niet zo heel lang geleden voor mijn ouders een nieuwe simkaart moeten aanvragen, omdat de simkaart die mijn pa nog gebruikte geen punch-out simkaart was... En de nieuwe telefoon een micro sim wilde... :X
Wow.... ik dacht dat we 8 jaar geleden al massaal waren overgestapt op micro SIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

zomola schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:30:
[...]

Ik sta op het punt een nieuwe mobiel aan te schaffen. Nu is die Google Prompts verbonden met mijn huidige mobiel (dus 2FA). De naam van de mobiel ervan staat ook expliciet vermeld in de instellingen voor de Google Prompts. Ik weet niet 100% zeker of alle instellingen wel meegaan naar mijn nieuwe mobiel?? (wel zelfde telefoonnumer uiteraard). Dus dacht ik, mocht het mis gaan dan krijg ik wellicht problemen met Google?

Is de 2 staps verificatie voor 100% zeker niet uit te zetten?

Had nog iets anders: Gaat de Microsoft Authenticator ook automatisch mee naar de nieuwe mobiel.Waar ik hem zonder problemen gewoon verder kan gebruiken.
Je kan dat gewoon overzetten van je oude mobilel. Ik had ook verwacht dat dit veel gedoe was maar ik heb niks opnieuw moeten doen (ook niet andere niet Google 2FA). Zolang je -oude telefoon nog werkt, dat is wel belangrijk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GarBaGe schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:40:
Wow.... ik dacht dat we 8 jaar geleden al massaal waren overgestapt op micro SIM.
Kan je nagaan hoe lang mijn pa zijn "oude" telefoon gebruikte. :+
Pagina: 1