Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldpj
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-11-2024
Hallo,

Ik ben een beetje (veel) een beginneling op dit gebied, dus ik hoop dat jullie kunnen helpen. Mijn zoon heeft een Inno3D 1060 video kaart met 6 GB geheugen en twee fans. Van één van de fans zijn nu twee schoepen afgebroken, door een onfortuinlijke "botsing" met een loshangende kabel.

Ik kan de fan redelijk eenvoudig van de kaart afhalen en dan is de kaart weer redelijk stil (en als hij niet te veel eisende spullen met zijn PC doet, gaat dat op zich prima), maar ik zoek dus een manier om de fan te vervangen. En dus eigenlijk ook alleen de fan, want de rest is allemaal nog prima.

Als ik op zoek ga zie ik alleen kits met meerdere fans en bekabeling (maar niet van het juiste merk), is het mogelijk om enkel de fan te vervangen, eventueel met een generieke?

Fotootjes van de kapotte fan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUVW8TLNa8cDMYRRZwdzcBCjoD4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBWVmZ8u4yO70lwErwfM9qTm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhMpvegaw5yZlWSPUl8nyrc2uDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eTPG74xBgk3r0HKP4HWDoVSs.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via ronaldpj op 20-07-2023 10:05)

• INNO3D
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-09 14:35

INNO3D

Bedrijfsaccount INNO3D
Hey Ronald.

ik heb helaas geen onderdelen meer voor de 10xx series kaarten

dit moet de goede fans zijn voor je
https://nl.aliexpress.com...duct&gatewayAdapt=glo2nld

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:55
ik zou deze eens een berichtgje sturen,misschien dta ze wat voor je kunnen doen:

INNO3D

Ze zitten hier op het forum vandaar

@INNO3D

[ Voor 18% gewijzigd door freaky35 op 19-07-2023 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je kunt de fans inclusief shroud (dat stuk plastic) in zijn geheel vervangen door twee PWM fans aan de heatsink te tie-wrappen.
Hoe handig ben je met een soldeerbout?

Misschien heb je nog twee fan headers vrij op het moederbord, dan sluit je ze daar op aan.
De kaart ziet dan geen fans meer, maar zou wel moeten werken.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldpj
PD2JK schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 18:55:
Je kunt de fans inclusief shroud (dat stuk plastic) in zijn geheel vervangen door twee PWM fans aan de heatsink te tie-wrappen.
Hoe handig ben je met een soldeerbout?

Misschien heb je nog twee fan headers vrij op het moederbord, dan sluit je ze daar op aan.
De kaart ziet dan geen fans meer, maar zou wel moeten werken.
Niet zo heel handig, dus zoek vooral een niet al te ingewikkelde oplossing, maar dank voor de suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldpj
freaky35 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 18:54:
ik zou deze eens een berichtgje sturen,misschien dta ze wat voor je kunnen doen:

INNO3D

Ze zitten hier op het forum vandaar

@INNO3D
Dank je wel! Ik had ook al een mailtje naar INNO3D gestuurd, maar misschien dat het op deze manier ook kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01:23

Eren

Boss of this gym

Waarschijnlijk kan je op AliExpress wel een vervangende fan vinden. heb het zelfde gedaan met mijn 3070 van Gigabyte. Alleen moet je alles bijna uit elkaar halen en repasten. Aangezien het een 1060 is zou repasten ook geen slecht idee zijn.

4HEad

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• INNO3D
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-09 14:35

INNO3D

Bedrijfsaccount INNO3D
Hey Ronald.

ik heb helaas geen onderdelen meer voor de 10xx series kaarten

dit moet de goede fans zijn voor je