Hoi hoi, hopelijk weten jullie meer dan menig smarthome winkel.
Recent heb ik mijn huis gerenoveerd en overal tastschakelaars (drukvlakschakelaar ook wel genoemd) laten plaatsten. Mijn idee was om later hier slimme schakelaar modules achter te plaatsen... Maar bij de smarthome winkels vind ik niet het nodige product. Met onderstaande vraag krijg ik het antwoord dat ze hier geen product voor verkopen.
Ik zoek het volgende:
Een slimme inbouwschakelaar die
- Past achter een tastschakelaar
- Bestaande tastschakelaar in gebruik laat
- Geen neutrale draad nodig
- Bruikbaar voor 'domme' lampen - kan ingesteld worden om stroom te onderbreken
- Niet op batterij
- Integreert met Home Assistant (via ZHA met Conbee II Stick)
Met het liefst:
- Liefst op Zigbee, heb alles Zigbee
- Liefst met dimfunctie, indien mogelijk. dimmen via knop inhouden oid niet nodig (kan ook bijna alleen met een pulsdrukker)
Ik dacht het te hebben gevonden met de Sonoff ZBMini, maar volgens de winkel werkt die ook niet op een tastschakelaar...
Andere winkels die ik vraag zeggen allen dat ze niet werken met mijn type schakelaars. Dit kan niet toch niet waar zijn, het is een gewone schakelaar, waarbij het plaatje terugveert naar de originele positie ipv wipt...
Recent heb ik mijn huis gerenoveerd en overal tastschakelaars (drukvlakschakelaar ook wel genoemd) laten plaatsten. Mijn idee was om later hier slimme schakelaar modules achter te plaatsen... Maar bij de smarthome winkels vind ik niet het nodige product. Met onderstaande vraag krijg ik het antwoord dat ze hier geen product voor verkopen.
Ik zoek het volgende:
Een slimme inbouwschakelaar die
- Past achter een tastschakelaar
- Bestaande tastschakelaar in gebruik laat
- Geen neutrale draad nodig
- Bruikbaar voor 'domme' lampen - kan ingesteld worden om stroom te onderbreken
- Niet op batterij
- Integreert met Home Assistant (via ZHA met Conbee II Stick)
Met het liefst:
- Liefst op Zigbee, heb alles Zigbee
- Liefst met dimfunctie, indien mogelijk. dimmen via knop inhouden oid niet nodig (kan ook bijna alleen met een pulsdrukker)
Ik dacht het te hebben gevonden met de Sonoff ZBMini, maar volgens de winkel werkt die ook niet op een tastschakelaar...
Andere winkels die ik vraag zeggen allen dat ze niet werken met mijn type schakelaars. Dit kan niet toch niet waar zijn, het is een gewone schakelaar, waarbij het plaatje terugveert naar de originele positie ipv wipt...
[ Voor 6% gewijzigd door DoodVuurtje op 19-07-2023 14:41 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F8HyOvibQqeEVxfqVPGwXhA6.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UNEk1RORzC5rIs83xRkoK52h.jpg?f=user_large)