Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

2070 > 6700xt waardige upgrade?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hoofdpijn
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-07-2023
Goedendag mensen van cultuur.

Mijn pc heeft de volgende specs;

rtx 2070 windforce
intel 10400f
16gb 2666mhz RAM
B460M aorus pro
700W PSU

Aangezien de prijzen van de 6700XT momenteel vrij aangenaam zijn, en dit goede bang for the buck is is klinkt het als een goed idee om mijn 2070 hiervoor te vervangen. ik heb op een aantal websites gekeken of mijn cpu ook wellicht een bottleneck voor deze kaart gaat zijn, en dit lijkt vrij minimaal.

Gaat de snelheid van mijn ram of het feit dat ik deze kaart in een pcie gen 3 slot zou prikken ook minder performance opleveren?

Zijn dergelijke websites om bottlenecks te checken wel accuraat?

En zijn de schattingen in performance gain op websites zoals userbenchmark betrouwbaar?

alvast bedankt voor het meedenken, tips of je ongezouten mening zijn zeer welkom.

Alle reacties

• ColonelPhantom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-10 12:51
Userbenchmark is een onbetrouwbare bron, ze checken alleen met wat synthetische benchmarks en zijn op CPU-vlak enorm biased.

Techpowerup heeft een "relative performance" chart als je naar de specs pagina voor een bepaalde GPU gaat, die voor zover ik weet afgeleid is van hun eigen reviews met gaming tests. Daar is te zien dat een 6700 XT gemiddeld 35% sneller is dan een RTX 2070, of dat een 2070 ongeveer 74% van de performance heeft.

Dat is wat mij betreft vrij mager voor een upgrade. Elke generatie upgraden is sowieso niet echt de moeite over het algemeen. Als je daarbij optelt dat je een flinke stap achteruit maakt in bijvoorbeeld ray-tracing performance is het al helemaal niet de moeite.

Doet je 2070 nog wat je ervan wilt? Want in dat geval is een upgrade sowieso niet nodig. Zo niet, betwijfel ik eerlijk gezegd of een 6700 XT dat wel zou doen. Misschien dat iets van een 3080/4070/6800XT dat wel zou doen, maar nogmaals: doe het alleen als je 2070 niet meer voldoet.

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd