Toon posts:

UPS 650 met Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag wat aan het stoeien geweest. Diverse kabels uitgeprobeerd (zelfbouw) maar enige wat ik bereik is dat als PC opstart en Linux start ik nog rustig de voedingskabel uit de UPS kan trekken, de server draait dan zonder problemen door.

Als Linux servertje helemaal opgestart is, kan ik voedingskabel er ook nog uittrekken zonder problemen. Echter, laad ik software om de signalen van de UPS op te vangen en ik trek dan voedingskabel eruit dan vind de UPS dat hij helemaal uit moet gaan. Hij schakeld dan niet over naar de accu...

Ik heb ook nog even geprobeerd met 'cat /dev/ttyS1' om te kijken wat er binnenkomt.. Maar ook dan, BAM uit..

Wat kan dat zijn?

En heeft er iemand schema van werkende kabel die met Linux gebruikt is?

Verwijderd

welke ups heb je, van apc, bestpower....?
welke ups-software gebruik je?

bij nut kan je een goed werkende daemon downen en staat daar ook beschreven hoe je zelf kabels voor vanallerlei ups'en kan maken.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat vergeet ik te vermelden. Het is een APC 650.

Ik heb diverse software geprobeerd, backupsd en apcups onder andere..

Ik zal ff op die site gaan loeren!

Verwijderd

Topicstarter
Kheb ff geloerd op die site.. Staat wel leuk schema maar of dat voor mijn UPS is :-D

Volgens helldesk van die troep had ik een xxxxx24C kabel nodig oid. Voor de rest kan ik er niets over vinden helaas :( Kabel bestellen heb geen zin, ding is niet op voorraad en UPS heeft er 2 maanden over gedaan om aan te komen. En ik heb nog maar 3 dagen de tijd :(

Verwijderd

Kheb ff geloerd op die site.. Staat wel leuk schema maar of dat voor mijn UPS is :-D
zover ik weet gebruiken alle apc-smart-ups'en dezelde kabel en kan nut ook met die kabel overweg.
En ik heb nog maar 3 dagen de tijd :(
als je nu al weet dat over 3 dagen de stroom eruit klapt zet je 'm nu toch gewoon al uit :)