Ik ben vandaag wat aan het stoeien geweest. Diverse kabels uitgeprobeerd (zelfbouw) maar enige wat ik bereik is dat als PC opstart en Linux start ik nog rustig de voedingskabel uit de UPS kan trekken, de server draait dan zonder problemen door.
Als Linux servertje helemaal opgestart is, kan ik voedingskabel er ook nog uittrekken zonder problemen. Echter, laad ik software om de signalen van de UPS op te vangen en ik trek dan voedingskabel eruit dan vind de UPS dat hij helemaal uit moet gaan. Hij schakeld dan niet over naar de accu...
Ik heb ook nog even geprobeerd met 'cat /dev/ttyS1' om te kijken wat er binnenkomt.. Maar ook dan, BAM uit..
Wat kan dat zijn?
En heeft er iemand schema van werkende kabel die met Linux gebruikt is?
Als Linux servertje helemaal opgestart is, kan ik voedingskabel er ook nog uittrekken zonder problemen. Echter, laad ik software om de signalen van de UPS op te vangen en ik trek dan voedingskabel eruit dan vind de UPS dat hij helemaal uit moet gaan. Hij schakeld dan niet over naar de accu...
Ik heb ook nog even geprobeerd met 'cat /dev/ttyS1' om te kijken wat er binnenkomt.. Maar ook dan, BAM uit..
Wat kan dat zijn?
En heeft er iemand schema van werkende kabel die met Linux gebruikt is?