Stof zak achter de ventilatoren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawn666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 14:01
Goeie dag,

Ik heb een grote open case fileserver in de meterkast gemaakt. Werkt allemaal prima. Ik heb 3 grote intake ventilatoren om alles te koelen. Gezien mijn meterkast in de hobby kamer staat komt er helaas meer stof in dan ik had verwacht. Ik zou daarom graag een leegbare stof zak maken die ik achter de intake ventilatoren wil hangen. Natuurlijk moeten de stof wel lucht doorlaten maar ik wil ook dat het genoeg stof tegen houd.
Nu lees ik dat stofzuiger zakken van polypropyleen vezels gemaakt worden. Maar ik dacht dat is wat lastig te vinden. Iemand een idee voor een ander type stof wat zou kunnen werken hiervoor?

gezien het best veel stof is wil ik er geen filter schuim op doen want die zitten te snel vol.
Ik hoop dat met een grotere soort zak er stof naar beneden valt en verzameld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:04
Simepl en goedkoop, panty's van de Zeeman.

Als ze vuil zijn, haal ik een paar nieuwe en gooi ik de oude weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawn666
dat is een idee, thanks, misschien is die stof ook los te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 19:12

M2M

medicijnman

stofzuigerzak erachter hangen? Als airflow overkill is zal een bijna lege zak wellicht voldoende lucht doorlaten. Anders kun je altijd standaard fanfilters overwegen. Sommigen zijn ook gewoon af te wassen.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
De airflow in een PC/Server-case is toch veel te laag voor de weerstand van een stofzuiger zak?

Zoals @BladeSlayer1000 zegt: Panty's inderdaad. Nee, dat is niet los te koop op rol, maar met een doosje panty kun je wel ff voort hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spawn666
Open case concept en het is echt een kast kast, met een deur. Stofzuiger zak is kwa vorm niet handig en heb er ook de ruimte niet voor. Ik zal straks wat foto's maken. Dan is de situatie beter te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
Je hebt filters voor casefans in de vorm van fijn gaas. Dat werkt behoorlijk goed. Af en toe de stofzuiger erlangs en je hebt nauwelijks stof meer in de meterkast.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:49
Ja, precies, gewoon (computer) stoffilters kopen. Die zijn er voor.

Zo iets https://www.amazon.nl/com...-magnetisch/dp/B08HX4PZ4Y

[ Voor 3% gewijzigd door WEBGAMING op 20-07-2023 15:50 ]

Pagina: 1