Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem was behoorlijk high-end maar komt alweer uit 2012 met een jaar of 3-4 geleden een nieuwe RTX 2060. Ik loop steeds vaker tegen de limiet aan dus het is tijd voor een nieuw powersysteem wat weer 5-10 jaar vooruit kan.
Ik wil in ieder geval de komende jaren de nieuwste games (en nu Diablo IV, Cyberpunk 2077) in 4k op ultra kunnen spelen. Daarom wil ik ook een 32 inch 4k monitor aanschaffen die past bij dit systeem
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik verwacht dat de kosten niet veel meer gaan afwijken dan mijn huidige lijstje. Paar honderd euro meer als dit waarde toevoegt is geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem geen componenten mee, oude systeem blijft als back-up of voor andere doeleinden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren maar ik betaal graag net iets meer als ik daarvoor extra kwaliteit terug krijg of een merk met een goede reputatie.
Wel wil ik graag de Fractal Design North kast gebruiken. Met wat ik gevonden hebt past de 4090 hier net in. De rustige/luxe uit spreekt mij enorm aan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik verwacht dat de 4090 behoorlijk wat warmte kan afgeven. Ik wil nog wat extra besteden aan goede fans voor een goede airflow in de nieuwe kast die qua geluid zo stil mogelijk zijn. Misschien dat iemand mij kan adviseren wat een goede set-up up is voor de Fractal Design North.
Ga je overklokken?
Nee, ik wil niet te veel tijd besteden met optimaliseren van de set-up.
Wat verwacht je van ons?
Allereerst een check of het samengestelde systeem een goede synergie heeft. Dat het systeem om een 4090 RTX wordt samengesteld staat vast voor mij.
Nog wat vraagjes die bij mij opkomen:
Mijn huidige systeem was behoorlijk high-end maar komt alweer uit 2012 met een jaar of 3-4 geleden een nieuwe RTX 2060. Ik loop steeds vaker tegen de limiet aan dus het is tijd voor een nieuw powersysteem wat weer 5-10 jaar vooruit kan.
Ik wil in ieder geval de komende jaren de nieuwste games (en nu Diablo IV, Cyberpunk 2077) in 4k op ultra kunnen spelen. Daarom wil ik ook een 32 inch 4k monitor aanschaffen die past bij dit systeem
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik verwacht dat de kosten niet veel meer gaan afwijken dan mijn huidige lijstje. Paar honderd euro meer als dit waarde toevoegt is geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem geen componenten mee, oude systeem blijft als back-up of voor andere doeleinden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren maar ik betaal graag net iets meer als ik daarvoor extra kwaliteit terug krijg of een merk met een goede reputatie.
Wel wil ik graag de Fractal Design North kast gebruiken. Met wat ik gevonden hebt past de 4090 hier net in. De rustige/luxe uit spreekt mij enorm aan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik verwacht dat de 4090 behoorlijk wat warmte kan afgeven. Ik wil nog wat extra besteden aan goede fans voor een goede airflow in de nieuwe kast die qua geluid zo stil mogelijk zijn. Misschien dat iemand mij kan adviseren wat een goede set-up up is voor de Fractal Design North.
Ga je overklokken?
Nee, ik wil niet te veel tijd besteden met optimaliseren van de set-up.
Wat verwacht je van ons?
Allereerst een check of het samengestelde systeem een goede synergie heeft. Dat het systeem om een 4090 RTX wordt samengesteld staat vast voor mij.
Nog wat vraagjes die bij mij opkomen:
- Is dit moederbord voldoende? Is een WIFI moederbord de moeite waard? Gezien het budget is 100 euro meer uitgeven nog niet zo'n slecht idee
- Welke 4090 RTX raden jullie aan? Volgens mij komen ze allemaal wel redelijk uit de bus. Wel had ik gelezen dat de Gigabyte net wat meer geluid maakt waardoor ik nu deze MSI erin heb gestoken.
- Geheugen wil ik graag 64GB want de meerprijs boven 32 vindt ik relatief klein. Volgens mij is wat ik gekozen heb wel compatible maar ik heb mij verder niet zo verdiept dus als er een beter alternatief is hoor ik dat graag.
- Zijn de hogere kosten van de Samsung 990 ssd boven de 980 de moeite waard? Wellicht nog een ander merk SSD?
- Wat vinden jullie van de monitor? Nog een 4k alternatief van 32 inch wat beter bij dit systeem past?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 467,68 | € 467,68 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X 24G OC | € 1.699,- | € 1.699,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - Mesh Charcoal Black | € 135,37 | € 135,37 |
| 1 | Monitors | Dell G3223Q Zwart | € 710,- | € 710,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 107,90 | € 107,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3040G32GX2-TZ5NR | € 235,14 | € 235,14 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 1000W | € 162,59 | € 162,59 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 162,56 | € 162,56 |
| Totaal | € 3.869,24 | |||
/f/image/AZPvvFCHla05t9CNbNQAKe5v.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/eReGSv1sxGJhbag0cjrHUGIH.png?f=fotoalbum_large)