Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini
Vraag
Alle reacties
Verder: aantal.als, aantallen.als, som.als, zoiets?
Misschien maak je het jezelf ook makkelijker als je geen x maar 1 gebruikt. Dan kan je immers simpelweg optellen. (En als er visueel een x moet staan, kan je dat regelen via voorwaardelijke opmaak: als 1 toon x).
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
:strip_exif()/f/image/7vaD4WMu5DScseUqT9k62dkO.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij deze een afbeelding.
@F_J_K met een draaitabel loop ik vast op de meerdere dagen (lees week) die in het zelfde bestand staan.
Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini
| Ma | Di | Wo | Do | Vr | |
| Bob | Taak A | Taak B | Taak C | Taak A | Taak B |
| Alice | Taak B | Taak C | Taak A | Taak B | Taak C |
Waarbij de taken dropdowns zijn. Vervolgens kun je door middel van iets van een count, per medewerker optellen hoevaak ze een taak hebben gedaan. Wellicht is het zelfs al voldoende als je elke taak een kleur geeft, zodat je een visuele indicatie hebt of een taak door een medewerker veel wordt uitgevoerd.
Bedankt voor je antwoord, wat ik erbij vergeet te zeggen is dat dit rooster weer wordt weergeven (in powerpoint) op een groot scherm voor de medewerkers. Ik kom niet weg met jou voorstel gezien de aantal taken. Daarnaast moet ik het KISS houden (ookal al ziet het rooster er nu ook best complex uit) want anders snapt men niet welke taken er uitgevoerd moeten wordeni-sk schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:45:
Ik denk dat het makkelijker is als je je sheet anders opzet:
Ma Di Wo Do Vr Bob Taak A Taak B Taak C Taak A Taak B Alice Taak B Taak C Taak A Taak B Taak C
Waarbij de taken dropdowns zijn. Vervolgens kun je door middel van iets van een count, per medewerker optellen hoevaak ze een taak hebben gedaan. Wellicht is het zelfs al voldoende als je elke taak een kleur geeft, zodat je een visuele indicatie hebt of een taak door een medewerker veel wordt uitgevoerd.
gr
Martijn
Ik heb je data enigszins versimpeld:
/f/image/mUFCS0YbEzhFkHrfuJaLXf4Z.png?f=fotoalbum_large)
Formule voor E8 (en door te trekken horizontaal en verticaal):
1
| =AANTALLEN.ALS($D$4:$D$24;L$7;INDIRECT(SUBSTITUEREN(ADRES(1;VERGELIJKEN($K8;$E$4:$I$4)+4;4);"1";"")&"4:"&SUBSTITUEREN(ADRES(1;VERGELIJKEN($K8;$E$4:$I$4)+4;4);"1";"")&"24");"x") |
Als je de formule versimpeld komt er te staan:
Topper, nu is het mij duidelijk.Emperor schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:39:
Ik zeg niet dat het niet kan... maar om nou te zeggen dat het makkelijk is...
Ik heb je data enigszins versimpeld:
[Afbeelding]
Formule voor E8 (en door te trekken horizontaal en verticaal):
code:
1 =AANTALLEN.ALS($D$4:$D$24;L$7;INDIRECT(SUBSTITUEREN(ADRES(1;VERGELIJKEN($K8;$E$4:$I$4)+4;4);"1";"")&"4:"&SUBSTITUEREN(ADRES(1;VERGELIJKEN($K8;$E$4:$I$4)+4;4);"1";"")&"24");"x")
Als je de formule versimpeld komt er te staan:
[Afbeelding]
Ik ga even puzzelen en mijn bestand aanpassen maar dit zou inderdaad moeten lukken
bedank!
=SOM.ALS($A$2:$A$20;$A25;B$2:B$20) en je bent er als in A25 bijv. 'Linnen transport' staat. Desgewenst dan nog met voorwaardelijke opmaak een x weergeven waar een 1 staat in A2:Z20.
Edit: en waarbij ik in mijn probeersel natuurlijk begon bij kolom A ipv D
[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 19-07-2023 14:04 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)