Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucifertje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-09 22:25
Hi all,

Smarthome is nog wat nieuw voor mij. Na eerst wat inzetten van de Eve plugs is het nu tijd om het e.e.a. aan lampen bollen te vervangen. Redelijk lang aan het zoeken geweest naar een variant die geen hub nodig heeft maar via een app al dan niet met Homekit te koppelen is.

Zodoende Yeelight Filament Bulb gevonden, prima aanbieding en besteld. Vandaag binnengekregen en wat heb ik gedaan:

1) Yeelight app gedownload -> profiel aangemaakt
2) Bol erin, aanzetten
3) App starten en linksboven in op + geklikt, gezocht naar de juist bulb (ook al vindt ie hem zelf al via Bluetooth
4) Stapjes doorlopen maar zodra ik het WiFi netwerk selecteer (jaja, 2,4Ghz met WPA/WP2 (speciaal in het leven geroepen)
5) WiFi instellingen openen
- echter staat de bult dan niet tussen netwerken maar verder onderin
- selecteer ik hem, dan krijg ik direct de melding dat het een Woning accessoires is en of ik hem wil toevoegen aan WiFi-netwerk en woning.

Vervolgens opent de Woning app, ik zie hem daar terug, ik kan hem in een kamer zetten en de naam bijv. aanpassen. Daarna aantal keer getest, hij gaat uit- en weer aan (of de andere volgorde, het is maar hoe je het bekijkt). Vervolgens zie ik hem verdwijnen uit mijn kamer, hij is nergens in de Woning app meer te vinden.

Dan ga ik terug naar de Yeelight app en dan zit die nog ergens in de wizard bij de WiFi-instellingen. Probeer ik dat proces verder te zetten krijg ik dat niet meer gestart.

En stel dat ik volledig de app aanhou, ik doe alsof ik gek ben en blijf verbonden met mijn 2Ghz netwerk.. dan gaat hij proberen contact te zoeken, netjes naar 100% maar krijg ik melding dat het niet gelukt is.

Ik heb in mijn FritzBox gekeken, net na het koppelen zie ik hem daar terug als actief op de WiFi-verbinding met o.a. IP-adres e.d. Ook heb ik gecheckt of ik wellicht ergens ingesteld heb dan nieuwe devices niet mogen verbinden maar dat is ook niet het geval.

Ik heb het aantal maal geprobeerd, ik ben vervolgens gaan kijken hoe het werkt (deze wizard) maar die komt dus niet overeen met mijn realiteit haha.

Kortom; nu lig ik in bed maar MOET ik eruit opstaan om de lamp uit te zetten. Nee, grapje maar vervelend is het wel. Iemand deze ervaringen ook?

Relevante informatie:
iPhone 14 Pro -> 16.5.1
Tweemaal de Xiaomi Yeelight Smart LED Filament Bulb YLDP12YL
Laatste woning app (tenminste, via de App Store kan ik hem niet updaten).
Laatste Yeelight app (tenminste, via de App Store kan ik hem niet updaten en de app verteld me "Dit is de nieuwste versie" als ik via het menu van de app kies voor Firmware Update.

Ben ik zo'n lomperd of is dit gebeuren gewoon niet compatible met elkaar?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ToSc2YmCS4TW4lNS_7RyDDXO-4g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/lCUBOt5wbxDgDIMASp2TfBgP.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/St9dI9eb3LgcQkRlJVRaeuqYtCY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/O0hkYgU6i00oiYlJDHaRlXWD.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 7% gewijzigd door Lucifertje op 19-07-2023 00:47 ]