laagje op gipsmuur?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stegosaurus
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Ik wil een paar muren gaan verven maar ik ben er niet helemaal uit wat m’n vorige bewoner op de muur gesmeerd heeft. Helaas kan ik het ook niet vragen aan de vorige eigenaar, ik heb geen werkend telefoonnummer.

De vorige bewoner heeft op de gipsmuur een soort verflaag gesmeerd die mij het meest doet denken aan een soort van lak of behangt achting spul. Het is in ieder geval iets méér dan alleen verf omdat ik op de beschadigingen echt een “randje” voel.

Op de plek waar de koelkast zat is ook nooit deze laag gesmeerd. daar voelt de muur aan als gewone gips stuc.

kan iemand mij in de richting sturen van wat het voor spul zou kunnen zijn? Ikzelf gok een of andere schrobbare lak, maar het lijkt iets meer te zijn omdat het dikker is dan alleen verf.

foto’s zeggen meer dan woorden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBEx0LHbuf50bvvTO35rgPkXWVI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4BfyORI7hiud8Dvq70P6bIb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVxFfzu8U5zCnkFqjtGm0VQsoxM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pPmmfslNTyQ6FPMKzci95n4f.jpg?f=fotoalbum_tile

[Toevoeging: ik zie dat de titel bijzonder matig is, ik kan helaas de titel niet meer aanpassen. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door stegosaurus op 19-07-2023 00:02 . Reden: Titel verprutst ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-05 10:32
Is dat niet gewoon latex verf die dik erop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stegosaurus
  • Nu online
grasmanek94 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:40:
Is dat niet gewoon latex verf die dik erop zit?
Dat zou best kunnen, heb daar wel over gedacht maar dan hebben ze het er wel erg dik opgesmeerd. Of is dat te verwachten met een schrobbare latexverf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-05 10:32
stegosaurus schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:52:
[...]

Dat zou best kunnen, heb daar wel over gedacht maar dan hebben ze het er wel erg dik opgesmeerd. Of is dat te verwachten met een schrobbare latexverf?
Die verven kunnen echt wel dik zijn, en zeker wel 'voelbaar' op 'afgescheurde' randen (uit eigen ervaring).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 19:42

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Waarom wil je precies weten wat het is geweest? Het is niet alsof het is opgelost door "precies hetzelfde" eroverheen te smeren. (lijkt gewoon op dikke latex trouwens)

Wat is je doel?

Als je dit _echt_ netjes wil krijgen zul je op zijn minst met een schuurmachine aan de gang moeten namelijk. :)

Getuige de kwast strepen van de vorige hobby bob :P

[ Voor 41% gewijzigd door AtomicShockwave op 19-07-2023 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stegosaurus
  • Nu online
AtomicShockwave schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:04:
Waarom wil je precies weten wat het is geweest? Het is niet alsof het is opgelost door "precies hetzelfde" eroverheen te smeren. (lijkt gewoon op dikke latex trouwens)

Wat is je doel?

Als je dit _echt_ netjes wil krijgen zul je op zijn minst met een schuurmachine aan de gang moeten namelijk. :)

Getuige de kwast strepen van de vorige hobby bob :P
Ik wil weten wat het geweest is zodat ik de boel netjes kan maken, maar dan wel met een kleur die ik leuk vind. Dus de beschadigingen wegwerken, gladschuren en alles opnieuw in whateverhetwas rollen. Het voelde namelijk alsof er een extra laag over de verf gesmeerd was zodat deze afwasbaar is.

Maar je hebt gelijk hoor, ik heb die kast weggehaald en daar zit echt een opstaande verfrand op dus ik ontkom er niet aan om de boel glad te schuren zodat je geen gepruts op gepruts krijgt. (Alleen mijn eigen gepruts natuurlijk ;))

Maar goed het lijkt er dus op dat het 'gewoon' latex is, dus ik kan van het weekend gewoon aan de slag! Dank beide _/-\o_
Pagina: 1