Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Pokeren, sims draaien in GTOplus en vergelijkbare software, games spelen zoals AoE4, surfen, excel, sport en streams kijken, muziek luisteren
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs 1000, maar ik heb geen idee wat reëel is
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 monitoren , muis en keyboard op bluetooth
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ryzen 7 of 9 (een versie die geschikt is om snel sims te draaien) moet geschikt zijn voor GTOplus. 32gb geheugen minimum mag evt 64gb. 1 tb ssd. Een beetje videokaart die geschikt is of voor games zoals AoE4 maar hoeft verder niet heel bijzonder te zijn standaard 1080p oid is prima. Voor het kijken van streams is 4k wel wenselijk maar volgens mij is dat redelijk standaard.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ryzen 7 want dit is geschikt voor GTOplus
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
• Relatief stil, hele computer hoeft niet er op afgesteld te worden.
• Games zoals AoE4 kan de computer bij voorkeur goed aan. Andere soort games speel ik op de PS5. Ik heb geen super moderne videokaart nodig, verwacht ik.
• De computer moet GTOplus software snel kunnen draaien. Om deze reden minimaal Ryzen R7 gewenst
• Gemakkelijk surfen en streams afspelen. Meerdere pokersoftware tegelijkertijd draaien
Ga je overklokken?
Geen ervaring mee dus nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben opzoek naar advies.
Na rond snuffelen op het internet heb ik een PC samengesteld, maar wat betreft de videokaart en moederbord heb ik geen idee of dit geschikte opties zijn. Ook heb ik het gevoel dat het geheel behoorlijk wat overkill is voor mijn doeleinden. Ik zal er bij vlagen veel achter zitten, maar de PC zal niet dag en nacht gaan sims draaien en er wordt tegelijkertijd ook niet gegamed.
Wellicht kan het e.e.a. beter op elkaar afgestemd worden. En misschien kan het zelfs goedkoper mits dat past bij de eisen en wensen. Ook gaat mijn voorkeur uit naar een kant-en-klare desktop.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Pokeren, sims draaien in GTOplus en vergelijkbare software, games spelen zoals AoE4, surfen, excel, sport en streams kijken, muziek luisteren
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs 1000, maar ik heb geen idee wat reëel is
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 monitoren , muis en keyboard op bluetooth
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ryzen 7 of 9 (een versie die geschikt is om snel sims te draaien) moet geschikt zijn voor GTOplus. 32gb geheugen minimum mag evt 64gb. 1 tb ssd. Een beetje videokaart die geschikt is of voor games zoals AoE4 maar hoeft verder niet heel bijzonder te zijn standaard 1080p oid is prima. Voor het kijken van streams is 4k wel wenselijk maar volgens mij is dat redelijk standaard.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ryzen 7 want dit is geschikt voor GTOplus
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
• Relatief stil, hele computer hoeft niet er op afgesteld te worden.
• Games zoals AoE4 kan de computer bij voorkeur goed aan. Andere soort games speel ik op de PS5. Ik heb geen super moderne videokaart nodig, verwacht ik.
• De computer moet GTOplus software snel kunnen draaien. Om deze reden minimaal Ryzen R7 gewenst
• Gemakkelijk surfen en streams afspelen. Meerdere pokersoftware tegelijkertijd draaien
Ga je overklokken?
Geen ervaring mee dus nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben opzoek naar advies.
Na rond snuffelen op het internet heb ik een PC samengesteld, maar wat betreft de videokaart en moederbord heb ik geen idee of dit geschikte opties zijn. Ook heb ik het gevoel dat het geheel behoorlijk wat overkill is voor mijn doeleinden. Ik zal er bij vlagen veel achter zitten, maar de PC zal niet dag en nacht gaan sims draaien en er wordt tegelijkertijd ook niet gegamed.
Wellicht kan het e.e.a. beter op elkaar afgestemd worden. En misschien kan het zelfs goedkoper mits dat past bij de eisen en wensen. Ook gaat mijn voorkeur uit naar een kant-en-klare desktop.
Alvast bedankt voor het meedenken!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 211,- | € 211,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI) | € 265,60 | € 265,60 |
1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6600 Challenger D 8GB | € 204,90 | € 204,90 |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF432C16BBK2/64 | € 137,54 | € 137,54 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 Gold 650W | € 120,70 | € 120,70 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 98,- | € 98,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.212,26 |
[ Voor 36% gewijzigd door Slimfab op 19-07-2023 10:36 . Reden: De onderdelen bijgevoegd. In eerste instantie vergeten. ]