GLS bevestigt dat klanten e-mails met andermans pakketinfo k

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbwb
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-04 11:30
nieuws: GLS bevestigt dat klanten e-mails met andermans pakketinfo krijgen - ...

@YannickSpinner

In dit artikel wordt meerdere keren gesproken over 'klanten' terwijl het in dit artikel over ontvangers, die in de meeste gevallen geen klant zijn van GLS, lijkt te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-07 21:31

YannickSpinner

Redacteur
Hi @wbwb, thanks voor de feedback. Ik kan dat momenteel niet verifiëren, maar GLS had het ook over klanten. Ik houd het sowieso in de gaten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simon Weel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-07 08:09
Update GLS Netherlands over e-mailstoring
Op dinsdagmiddag 18 juli 2023 tussen 13.50 uur en 14.33 uur zijn er uit naam van GLS Netherlands onbedoeld e-mails verzonden naar het zich nu laat aanzien ongeveer 5000 zakelijke en particuliere e-mailadressen. In deze e-mails stond voornamelijk informatie over zendingen, inclusief NAW-gegevens van ontvangers (e-mailadressen, adresgegevens). GLS Netherlands betreurt dit ten zeerste en zal de betrokkenen op korte termijn benaderen.

GLS Netherlands heeft na de eerste signalen direct actie genomen en het mailverkeer volledig afgesloten. Het probleem is ontstaan bij een externe IT-dienstverlener en inmiddels opgelost, waarna het mailverkeer weer in gang is gezet. Deze dienstverlener heeft tevens maatregelen getroffen om dit in de toekomst te voorkomen. GLS Netherlands heeft op dinsdagmiddag een melding gemaakt bij Autoriteit Persoonsgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:24
Misschien goed om @YannickSpinner nog even te taggen, dat er een update is? Wellicht wil hij er nog iets mee doen in de verslaggeving.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner

YannickSpinner

Redacteur
Hi @Simon Weel Ik heb hetzelfde statement gekregen en ben as we speak een update aan het schrijven. Bedankt voor de tip allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbwb
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-04 11:30
@YannickSpinner: Ik las in je update op nieuws: E-mailstoring GLS werd door externe partij veroorzaakt, melding bij A... het volgende:
Dinsdagmiddag meldden meerdere gebruikers dat zij tientallen tot zelfs duizenden e-mails ontvingen, zowel van GLS Netherlands zelf als van andere partijen die gebruikmaken van de pakketbezorgdienst.
De e-mails waren allemaal van GLS Netherlands zelf (afzender noreply@gls-netherlands.com), echter is het zo dat zakelijke klanten van GLS Netherlands bij het aanmaken van een label via de API zelf de senderName en emailSubject op moeten geven voor de pakketaankondigingsmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner

YannickSpinner

Redacteur
Over dat laatste weet ik het fijne niet, maar er waren ook GLS-mails van derden (zie Twitter linkje origineel bericht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner

YannickSpinner

Redacteur
Ondertussen is het artikel wederom geüpdatet met een statement van de managing director van GLS. Ik heb nog even nadrukkelijk geverifieerd dat het inderdaad om voormalige klanten van GLS gaat, geen willekeurige e-mailadressen.
Pagina: 1