ruis in TV signaal

Pagina: 1
Acties:

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Er zit een nogal hoorbare brom in het signaal van de kabel wat binnenkomt op mijn TV.

De kabel is afgetakt bij de hoofdaansluiting en daar voorzien van een gammaversterkertje, en loopt vervolgens 20 meter over de zolder naar mijn TV. Het beeld is goed maar die brom :(

Weet iemand hoe ik deze brom uit het geluid kan krijgen?
Filtertje? Beter versterkertje? De kabel is wel ok volgens mij.

Ik kan in de search of de faq niet echt iets bruikbaars vinden en een aardlus is het volgens mij ook niet.

Verwijderd

Ik zal eerst even je aansluiting helemaal opnieuw er aan zetten.
Probeer ook eens met je tv de zenders fijn af stellen. Dat wil soms ook wel helpen.

Verwijderd

Die brom zit in je Tv en hangt niet (direkt) samen met het kabeltje (iig geen aardlus oid). Probeer de afstemming van je tv eens wat bij te regelen; Mischien helpt dat.

• Ghost|IA
Hmm het zit niet in de fijn afstemming van de TV, ik heb zelfs al een andere TV geprobeerd, daar zit ook ruis in maar wel minder.

Het kan dus ook aan de TV liggen (elcheapo samsung 55cm)
Maar de Coax is niet te lang, dat er filters tussen moeten?

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
vage shit...
het ligt niet in het kabeltje en misschien in de tv...
je zou de tv beneden kunnen testen... maar als je er dan 20M moet me gaan zeulen???
Maar kan het niet aan het versterkertje ligen??? ik bedoel ik heb nu 15M perfect helder en ruisloos geluid zonder versterken... :? dus die 5 meter extra tja... En ja aardlus en zo, je zegt dat het er niet aan ligt(ik heb er geen verstand van) ... Maar ik had eerst ook een probleem (de conrad helpdesk zei dat het zo'n aardlus prob was) met een (oude maar goede) radio en op een andere groep deed ie het wel zonder ruis in het geluid, dus... als je hem beneden test dan weet je dat misschien ook???
Nah veel succes!!!

• Ghost|IA
Als ik de TV beneden test (nou ja ik woon in een bungalow :+ , de kabel loopt over de zolder) is alles OK. Die 20 meter verneukt het signaal gewoon denk ik.

Als ik de versterker eraflaat is het beeld rot en die ruis/brom. Doe ik de versterker erop is het beeld wel goed maar die brom er nog steeds :'( .

Is er misschien iets wat snel stoort op coax kabel? Ik heb de aansluitingen bekeken maar die zien er op zicht goed uit.

Andere versterker proberen?, je hebt ze ook die je kunt instellen...

• Ghost|IA
OF is het toch een aardlus? Maar dat kan toch niet als de TV niet geaard is?

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:35

pvr

Hoe loopt die kabel precies?Het kan zo zijn dat hij stoort bij elektriciteitskabels of verlichting.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Verwijderd

dat ding beneden, werkt ie op 230? zo ja misschien stoord hij wel op je kabel

Verwijderd

oh laat maar dat heb je al verteld |:(

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Misschien heb je een slecht afgeschermde coax kabel gebruikt, of hij ligt langs andere draden of de kachel o.i.d.
Vooral bij coax heb je snel signaalverlies dus is het belangrijk dat je goede kwaliteit kabel gebruikt.
Naar mijn tv loopt vanaf de meterkast ongeveer 15 meter coax, en er zit nog een splitter voor en het beeld is perfect zonder versterker. Coax kabel die we hebben gebruikt is precies hetzelfde spul als dat je huis binnenkomt, deze is groen van kleur. Maar als je die zooi moet gaan kopen ben je een kapitaal kwijt (deze was gratis >:))

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Ghost|IA
De coax kabel is wel nogal dun, dat zou er misschien mee te maken kunnen hebben?
Ik ben net verhuisd en dacht gebruik te kunnen maken van deze kabel. Hij loopt van de huiskamer vanaf de TV naar de zolder. Dan loopt hij over de keuken, een slaapkamer en de badkamer.
De kabel loopt wel langs een bewegingssensor van het alarm systeem is dat iets wat kan storen (IR sensor)?
Of zal ik gewoon een dikkere kabel leggen, nadeel is dat dit HEEL veel werk is.

Het gekke is dat bij deze TV die ik gebruik de brom altijd even hard is. Dus TV op volume 30 hard hoor je een kleine brom erdoor. Als je de TV nu zachter zet volume 10 ofzo blijft de brom even hard dus nog erger in feite.
Bij een andere TV die ik probeerde werd de brom ook minder bij het zachter zetten van het geluid. Vreemd?
Pagina: 1