Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een PC waarmee ik games als WoW op maximale settings kan spelen. The Witcher / Civ6 op degelijke settings.
Daarnaast heb ik hobbymatige interesse in Machine Learning, Unity en Blender
Deze wil ik redelijk kunnen draaien (niet tegelijkertijd).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst blijf ik rond de €1300, maar ik ben bereid tot max. €1500 te gaan als dat significante verbeteringen oplevert.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb op dit moment alleen een curved monitor. Philips 346E2CUAE/00.
Toetsenbord en muis laat ik buiten scope van deze post.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor deze machine denk ik een hele goed GPU nodig te hebben, een redelijke CPU en genoeg voeding/koeling om dat veilig te draaien. Rest van de componenten moet denk ik "gewoon" aansluiten op elkaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alleen qua GPU heb ik een voorkeur, dat moet i.v.m. ML een Nvidia of een Gigabyte zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wensen op volgorde van prioriteit
- Behuizing zonder verlichting en machine zo stil mogelijk (zodat vriendin en kind kunnen doorslapen 's nachts)
- Machine die minimaal 5 jaar mee kan
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan, te weinig verstand van hardware om het risico te nemen.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten:
- of deze configuratie überhaupt gaat werken, heb ik iets over het hoofd gezien?
- of ik nog meer bang voor mijn buck kan krijgen
Versie 1.0 van mijn wensenlijst:
Ik zoek een PC waarmee ik games als WoW op maximale settings kan spelen. The Witcher / Civ6 op degelijke settings.
Daarnaast heb ik hobbymatige interesse in Machine Learning, Unity en Blender
Deze wil ik redelijk kunnen draaien (niet tegelijkertijd).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst blijf ik rond de €1300, maar ik ben bereid tot max. €1500 te gaan als dat significante verbeteringen oplevert.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb op dit moment alleen een curved monitor. Philips 346E2CUAE/00.
Toetsenbord en muis laat ik buiten scope van deze post.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor deze machine denk ik een hele goed GPU nodig te hebben, een redelijke CPU en genoeg voeding/koeling om dat veilig te draaien. Rest van de componenten moet denk ik "gewoon" aansluiten op elkaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alleen qua GPU heb ik een voorkeur, dat moet i.v.m. ML een Nvidia of een Gigabyte zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wensen op volgorde van prioriteit
- Behuizing zonder verlichting en machine zo stil mogelijk (zodat vriendin en kind kunnen doorslapen 's nachts)
- Machine die minimaal 5 jaar mee kan
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan, te weinig verstand van hardware om het risico te nemen.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten:
- of deze configuratie überhaupt gaat werken, heb ik iets over het hoofd gezien?
- of ik nog meer bang voor mijn buck kan krijgen
Versie 1.0 van mijn wensenlijst:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 157,01 | € 157,01 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B760 GAMING X AX | € 174,- | € 174,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4060 Ti GAMING OC 8G | € 469,- | € 469,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Ventilators | Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm | € 28,95 | € 28,95 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 | € 112,90 | € 112,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 750W | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (met heatsink) 2TB | € 138,97 | € 138,97 |
| Totaal | € 1.359,35 | |||