Koopwoning verhuren zonder Belasting

Pagina: 1
Acties:
  • 775 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simson121
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik heb een koopwoning die ik graag wil verhuren. Ik wil dat bedrag natuurlijk op mijn rekening. Nu is mijn vraag; als de huurder iedere maand geld overmaakt op mijn bankrekening onder vermelding van ''huur'' dan kan de Belastingdienst er toch nooit achter komen dat ik mijn woning verhuur? De Belastingdienst kijkt enkel op 31 december naar wat er op je rekening staat maar ze houden geen bankrekeningen in de gaten. De enige die vragen kan stellen is de bank en daar kan ik een onderlinge huurovereenkomst overleggen.

Kan ik mijn woning op deze manier verhuren zonder belasting te betalen?

Andere optie is om een ''kamer'' te verhuren op papier en alsnog de gehele woning te verhuren

Zijn er meer mensen die dit zo doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Staat je vraag hier niet gewoon tussen? https://www.belastingdien...huis/ik-verhuur-mijn-huis

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:31
@Simson121
Dit is niet echt het forum om te vragen hoe je de belasting kan ontwijken.

Los daarvan, je woning verhuren komt ook met veel risico's. Genoeg horrorverhalen van huurders die een woning slopen en de eigenaar met een hoop ellende achterlaat.

Zoek gewoon uit hoe je het netjes kan doen. Genoeg makelaars die dit netjes voor je kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:03

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Aan belastingontduiking leveren wij geen medewerking.

Als je nog andere vragen omtrent verhuren hebt, open gerust een nieuw topic dan gaat deze op slot.

Tweakers Discord

Dit topic is gesloten.