Het is eigenlijk de verkeerde volgorde gezien het feit dat ik al een groot deel van de componenten heb gekocht maar alles is nog te ruilen en volledig in doos en een pc aangeschaffen is een kostbare aangelegenheid en ik wil dat hij geschikt is voor de onderstaande gebruikswijze en wil componenten niet over of onderkwalificeren.
Ik woon op de Canarische eilanden en ik ben speciaal overgevlogen om alles aan te schaffen. Het zijn voor mij te kostbare producten om zo zonder advies van jullie mee te nemen naar Spanje om vervolgens erachter te komen dat mijn configuratie niet goed werkt. Ik kan er immers nu dingen aan toevoegen of producten ruilen. Ik heb het gevoel dat ik kosten kan besparen, de kast effectiever kan indelen en dat ik niet alles nu heb voor de volledige pc.
Ik kan het vandaag nog bestellen en ik heb me wel verdiept erin maar ben niet zeker van de samenstelling
Ik heb altijd veel tabbladen open in Chrome en doorgaans minimaal adobe Acrobat en meerdere programma's van Microsoft 365 actief. Op dit moment heb ik 2x 27 inch schermen maar dit wordt uiteindelijk een groot 24 inch curved scherm. Ik gebruik mijn pc dagelijks 4 tot 16 uur. Ik game totaal niet maar vind de aRGB op zoveel mogelijk componenten een must gezien ik veel in het donker werk en de lichtjes van mijn kast simpelweg mooi vind.
Alvast heel erg bedankt voor de moeite om mij te helpen!
Ik woon op de Canarische eilanden en ik ben speciaal overgevlogen om alles aan te schaffen. Het zijn voor mij te kostbare producten om zo zonder advies van jullie mee te nemen naar Spanje om vervolgens erachter te komen dat mijn configuratie niet goed werkt. Ik kan er immers nu dingen aan toevoegen of producten ruilen. Ik heb het gevoel dat ik kosten kan besparen, de kast effectiever kan indelen en dat ik niet alles nu heb voor de volledige pc.
Heb ik een juiste samenstelling van componenten[?
Zouden jullie mijn samenstelling van componenten willen keuren en feedback willen geven indien er dingen beter kunnen?Ik kan het vandaag nog bestellen en ik heb me wel verdiept erin maar ben niet zeker van de samenstelling
Gebruikswijze en specifieke wensen
Ik gebruik de pc om Wordpress websites maken, licht design werk, Ik heb enkel een pro versie op Adobe Acrobat voor pdf-verwerking maar heb bijvoorbeeld geen photoshop of illustrator draaien. Ik verwerk de boekhouding, accountancy incl. Grote Excel bestanden. Daarnaast is het belangrijk dat grote bestanden instant vertaald kunnen worden gezien ik met Spaanse, Nederlandse en Engelse documenten werk.Ik heb altijd veel tabbladen open in Chrome en doorgaans minimaal adobe Acrobat en meerdere programma's van Microsoft 365 actief. Op dit moment heb ik 2x 27 inch schermen maar dit wordt uiteindelijk een groot 24 inch curved scherm. Ik gebruik mijn pc dagelijks 4 tot 16 uur. Ik game totaal niet maar vind de aRGB op zoveel mogelijk componenten een must gezien ik veel in het donker werk en de lichtjes van mijn kast simpelweg mooi vind.
Samenstelling componenten Nieuwe PC
- Processor Intel Core i5 13600KF
- Moederbord MSI PRO Z790-A WIFI
- RAM Corsair DDR5 Vengeance RGB 2x16GB 5600
k wilde graag een snellere schrijf en leessnelheid kopen maar las dat de processor maximaal 5600 GB/s aan kan. Klopt dit? - Opslag: Lexar NM790 1TB NVMe M.2 SSD + Lexar NM800 PRO 1TB PCIE 4.0 x4 NVMe M.2 SSD
- Behuizing Sharkoon REV300
- Voeding Inter-Tech Argus RGB-650W CM II -80 plus gold
- Videokaart MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12G Videokaart
Deze ben ik van plan te ruilen voor een RTX 4060. Is dit ook nodig? - Overig koelpasta
- CPU Koeler Cooler Master HYPER 212 HALO Black
Alvast heel erg bedankt voor de moeite om mij te helpen!
[ Voor 10% gewijzigd door BobbyHasebos op 18-07-2023 15:54 . Reden: Opmaak ]