Schadevrije jaren camper & auto

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:00
Een ingewikkelde situatie waar ik door Google-en niet wijzer in wordt.
Ik had een auto met 10 schadevrije jaren verzekerd bij verzekeraar A. Na aanschaf van een camper deze bij verzekeraar B verzekerd. Na uitdraai van mij schadevrije jaren heeft verzekeraar B dezelfde bonus malus toegepast als verzekeraar A.

In Juni vorig jaar heb ik mijn prive auto verkocht en zakelijk een auto gekocht en verzekerd. Helaas heb ik later dat jaar schade gereden waardoor de autoverzekering voor de camper nu rekent met -4 schade vrije jaren.

Wat gebeurd er als ik voor de camper een nieuwe autoverzekering afsluit. Wordt er dan gerekend met de de 10 schade vrije jaren die in Roy data beschikbaar staan of met de -4 die momenteel op de camper staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09:16
Wat nog in de database staat, dat is nu misschien 10, maar dat zal dus de -4 van de camper worden als je die verzekering beëindigd. Hoe kom je eigenlijk aan -4? Dan moet je meerdere klappers gemaakt hebben als je van +10 komt.

Je wordt misschien aangenomen met 10 jaren, maar de verzekering zal dat wel updaten/verifieren na een x-tijd

[ Voor 20% gewijzigd door Scheurbuik op 18-07-2023 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
De camper zelf had 1 schade vrij jaar maar mocht gebruik maken van de jaren van de auto. Wat ik kan vinden zijn de schade vrije jaren van de camper en de auto aparte records in de Roy database. Schade ansich was een kleine parkeer schade. Verder niks.

[ Voor 13% gewijzigd door arjendj op 18-07-2023 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:36
Hou er ook rekening mee dat wanneer je gaat overstappen van verzekering je een aantal standaard vragen zal krijgen, waaronder o.a. heb je de laatste XX jaar schade geclaimd, die je dan met ja moet beantwoorden. Iets dat vaak niet positief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:12
Je kan voor de camper in elk geval geen autoverzekering afsluiten :+

Die -4 jaren, die staan op je zakelijke auto toch? de 10 beschikbare jaren zijn particulier, dus die zou je op je camper kunnen laten opnemen. Heb je geen tussenpersoon? Die kan dit zo voor je fixen.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:47
Dennism schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:53:
Hou er ook rekening mee dat wanneer je gaat overstappen van verzekering je een aantal standaard vragen zal krijgen, waaronder o.a. heb je de laatste XX jaar schade geclaimd, die je dan met ja moet beantwoorden. Iets dat vaak niet positief is.
Is niet zo....
Heb ik ook wel eens gehad, en de verzekering is toen gewoon goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
vuurtjih schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:59:
Je kan voor de camper in elk geval geen autoverzekering afsluiten :+

Die -4 jaren, die staan op je zakelijke auto toch? de 10 beschikbare jaren zijn particulier, dus die zou je op je camper kunnen laten opnemen. Heb je geen tussenpersoon? Die kan dit zo voor je fixen.
Mijn zakelijke auto heeft een verzekering die hier los van staat.
Van mijn oude auto heb ik 10 schade vrije jaren staan waar nu geen polis op staat.
De camper heeft nu een autoverzekering met -4 schade vrije jaren.

Vraag is als ik nu een nieuwe autoverzekering voor de camper afsluit. Pakt de verzekeraar dan de 10 schade vrije jaren die beschikbaar zijn of de -4 van de huidige verzekeraar (was de 2e auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Schade vrije jaren gaan per persoon zover ik het begrepen heb, dus als jij een nieuwe verzekering afsluit dan zal het product van de verschillende schade vrije jaren worden gepakt, in dit geval 6. (Als ik het goed begrepen heb van mijn verzekeraar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
arjendj schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:50:
[...]

Mijn zakelijke auto heeft een verzekering die hier los van staat.
Van mijn oude auto heb ik 10 schade vrije jaren staan waar nu geen polis op staat.
De camper heeft nu een autoverzekering met -4 schade vrije jaren.

Vraag is als ik nu een nieuwe autoverzekering voor de camper afsluit. Pakt de verzekeraar dan de 10 schade vrije jaren die beschikbaar zijn of de -4 van de huidige verzekeraar (was de 2e auto).
Heb je met de camper de schade gereden?

Welke set jaren de verzekeraar pakt ligt vooral aan de oplettendheid gok ik, in principe kan je de 10 opgeven. Als ze echter je schadeverleden zien dan vraag ik mij af of het goed gaat. Schade terugbetalen geen optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
lex schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:56:
Schade vrije jaren gaan per persoon zover ik het begrepen heb, dus als jij een nieuwe verzekering afsluit dan zal het product van de verschillende schade vrije jaren worden gepakt, in dit geval 6. (Als ik het goed begrepen heb van mijn verzekeraar)
Dit is in ieder geval onzin tegenwoordig. De jaren komen per set in roy-data, niet persoonsgebonden. Het is object gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

vuurtjih schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:12:
[...]

Dit is in ieder geval onzin tegenwoordig. De jaren komen per set in roy-data, niet persoonsgebonden. Het is object gebonden.
Object als in auto? Dat is iig niet zo nl, mijn vrouw kon voor dezelfde auto een verzekering afsluiten met 0 schade vrije jaren en ik had -2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:30
Waarom vraag je je huidige verzekeraar niet om de schadevrije jaren uit Roy-Data over te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
lex schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:26:
[...]

Object als in auto? Dat is iig niet zo nl, mijn vrouw kon voor dezelfde auto een verzekering afsluiten met 0 schade vrije jaren en ik had -2
Combinatie van, je bouwt ze op per object. Iemand anders begint dan met die auto weer op 0 in principe. Als je 2 autos hebt kan je ze ook maar op 1 auto inzetten, de andere begint dan op 0.

Pagina: 1