Hallo allemaal,
Graag heb ik jullie hulp nodig bij wat voor ons de beste keuze is voor een oost-west opstelling van zonnepanelen. Ik heb een aantal offertes aangevraagd en ik weet niet waar we goed aan doen.
We zijn pas sinds kort woonachtig in dit nieuwbouwhuis en hebben geen ervaring met het verwachte gebruik. Situatie : 2onder1 kapwoning, 170m2, vloerkoeling, gezin van 2 volwassenen en 2 kinderen en thuis werken.
We hebben op dit moment geen elektrische auto, maar zijn er naar op zoek en we rijden ongeveer 12000 km per jaar.
We willen klaar zijn voor de toekomst met een systeem waar we zo veel mogelijk ons energie verbruik mee kunnen dekken.
/f/image/2Oh8zCbWIFkPMrEfeejh3VlX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/AePMugEIyApTtMjAl6IXZdTP.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/LCcOjXEJKOcNz2xgUUdihfXy.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/q9LUAZoIJsLq6wxBzlFJgkrS.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/qGqbE6df7GfQ54wHvxySvcIb.png?f=user_large)
Het prijsverschil tussen een string en micro omvormers is groot en ik weet niet of het waard is. De optimizers optie zit daar tussen in. Ik begrijp dat er geen optie tot bijleggen is bij een string systeem en bij optimizers gedeeltelijk en bij micro-omvormers nog meer mogelijkheden.
Welke keuze raden jullie aan en waarom?
Alvast bedankt voor jullie advies.
Graag heb ik jullie hulp nodig bij wat voor ons de beste keuze is voor een oost-west opstelling van zonnepanelen. Ik heb een aantal offertes aangevraagd en ik weet niet waar we goed aan doen.
We zijn pas sinds kort woonachtig in dit nieuwbouwhuis en hebben geen ervaring met het verwachte gebruik. Situatie : 2onder1 kapwoning, 170m2, vloerkoeling, gezin van 2 volwassenen en 2 kinderen en thuis werken.
We hebben op dit moment geen elektrische auto, maar zijn er naar op zoek en we rijden ongeveer 12000 km per jaar.
We willen klaar zijn voor de toekomst met een systeem waar we zo veel mogelijk ons energie verbruik mee kunnen dekken.
Foto's
De opstelling van de leverancier voor 18 panelen, op de achterkant van onze woning hebben we een dakraam./f/image/2Oh8zCbWIFkPMrEfeejh3VlX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/AePMugEIyApTtMjAl6IXZdTP.png?f=fotoalbum_large)
Optie 1
Solaredge 7k 3 fase Net ready + Solaredge Power optimizers s440:fill(white):strip_exif()/f/image/LCcOjXEJKOcNz2xgUUdihfXy.png?f=user_large)
Optie 2:
String Goodwe GW6k-DT G2:fill(white):strip_exif()/f/image/q9LUAZoIJsLq6wxBzlFJgkrS.png?f=user_large)
Optie 3:
Micromvormers Enphase IQ8M:fill(white):strip_exif()/f/image/qGqbE6df7GfQ54wHvxySvcIb.png?f=user_large)
Het prijsverschil tussen een string en micro omvormers is groot en ik weet niet of het waard is. De optimizers optie zit daar tussen in. Ik begrijp dat er geen optie tot bijleggen is bij een string systeem en bij optimizers gedeeltelijk en bij micro-omvormers nog meer mogelijkheden.
Welke keuze raden jullie aan en waarom?
Alvast bedankt voor jullie advies.