Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 19:53
Gisteravond kreeg ik tijdens het Netflixen een update notificatie op mijn S21. Enigszins afgeleid drukte ik automatisch op 'update now', en de update begon. Na ongeveer 20 minuten merkte ik dat het scherm zwart was en bleef. Toen ik op de power-knop drukte kreeg ik het 'lege accu'-symbool (cirkel met de bliksemschicht). Dus ik 'm aangesloten op mijn powerbank en ontdekte dat hij niet oplaadde. Aangesloten op mijn Samsung high speed charger, maar ook die deed niks. Vervolgens twee draadloze opladers geprobeerd, maar ook deze gingen na 10 seconden weer uit. Hele nacht aan de snellader laten hangen had ook geen resultaat.

De telefoon start niet op. Niet met de powerknop en ook niet met forced reboot met volume down + power. Soms krijg ik heel even het Samsung logo gevolgd door een zwart scherm, soms krijg ik alleen even het 'lege accu'-symbool. Als ik de S21 aan een computer hang, krijg ik daar wel het 'USB connected' piepje, maar dat is alles. Het systeem ziet de telefoon niet en ik kan er niet mee verbinden (logisch, want niet geboot).

Kortom: de telefoon laadt niet op en wil ook niet opstarten. Lijkt erop dat hij midden in de update gecrashed is (lege accu?) en nu dus flink verziekt is. Weet iemand een manier om 'm nog te redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:47
Als de update afgebroken is zul je hem moeten flashen met odin (of heimdall, misschien ook met smart switch), maar ik denk niet dat dat werkt met een lege batterij. Je zou kunnen proberen of hij de batterij wel wil opladen in recovery mode.

[ Voor 7% gewijzigd door hcQd op 18-07-2023 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-06 13:39

StM

Zolang je het lege accu icoontje krijgt werkt je bootloader nog gewoon dus is hij in principe te redden. Waarschijnlijk is je batterij alleen zeer ver leeggetrokken. Het lijkt er op dat hij niet ver genoeg op kan starten zodat de BMS kan draaien en je een high speed charger kan gebruiken.

Zoek eens een simpele 5v 1.0A oplader op zonder PD en speed charging, gewoon de allersimpelste die je kan vinden. En laat hem een nachtje aan de lader hangen.

Edit: en daarna moet je waarschijnlijk hem recoveren met Odin als je een halve firmware image er op hebt staan. Maar dat is pas zover als je weer normaal in recovery mode kan booten.

[ Voor 17% gewijzigd door StM op 18-07-2023 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
Ja dat is dus de forced reboot-methode, die helaas niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
hcQd schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:36:
Als de update afgebroken is zul je hem moeten flashen met odin (of heimdall, misschien ook met smart switch), maar ik denk niet dat dat werkt met een lege batterij. Je zou kunnen proberen of hij de batterij wel wil opladen in recovery mode.
Ja, als ik naar recovery mode kon komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
StM schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:41:

Zoek eens een simpele 5v 1.0A oplader op zonder PD en speed charging, gewoon de allersimpelste die je kan vinden. En laat hem een nachtje aan de lader hangen.
Oke, dat klinkt logisch. Ik heb ergens nog wel een simpel USB-ladertje liggen. Eens kijken wat dat doet. Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
StM schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:41:

Helaas.... Hij heeft nu bijna 24 uur aan een simpel USB-ladertje gehangen, en reageert helaas nog steeds precies hetzelfde: 1-2 tellen het Samsung-logo, dan zwart scherm, en een paar tellen later het accu-leeg-symbooltje.

Er is geen manier om het laden te forceren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-06 13:39

StM

Blijft hij loopen in die modus? Zo ja, dan zal hij inderdaad niet op kunnen laden. Waarom is alleen lastig te zeggen zonder de logs te kunnen zien. Hiervoor heb je een Anyway JIG nodig (~100E op ebay, die gebruiken ze voor reparaties)

Kan je eens proberen volume up + down ingedrukt te houden gedurende 1 of 2 loops om te kijken of je hem in Download mode (= groen scherm) kan forceren? En probeer het ook eens met de USB3 poort van je PC, ook met de knoppen ingedrukt als je de kabel inplugged. En anders met een handje vol verschillende laders proberen.

De charger kan namelijk ook uitmaken. Ik heb in het verleden best wel goede resultaten gehad met oude Apple Ipad laders. Dat zijn domme laders die wel lekker veel stroom kunnen leveren. Het probleem is namelijk dat je scherm dusdanig veel stroom gebruikt dat als die aan gaat een simpele lader niet voldoende stroom kan leveren en je batterij nu dus ook niet. Dus dan valt hij gelijk uit. En tegelijk veel hoog vermogen laders willen dit alleen doen nadat ze via het PD protocol hebben afgesproken welk voltage etc te gaan gebruiken en die zetten vaak na x seconde de stroom uit als er geen overeenstemming bereikt kan worden.

Lastige situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-06 08:45
Je zou kunnen proberen een vervangingsaccu te halen en deze te plaatsen, vaak worden die ongeveer halfvol geleverd. Dan kun je vanaf daar verder, mocht het niet lukken is die altijd nog weer te verkopen op MP met dit verhaal erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:12

TommieW

Numa numa.

Heb je er niet gewoon nog garantie op? Ik weet niet of je data überhaupt nog te redden is. Als je gaat flashen met ODIN ben je dacht ik ook je data kwijt.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
StM schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:41:
Blijft hij loopen in die modus?
Nee, hij loopt helemaal niet. Als ik volume down+power indruk, komt twee tellen het Samsung-logo, dan een paar tellen zwart scherm. dan twee seconden het 'lege-batterij'-icoon en dan niks meer tot ik loslaat en weer opnieuw probeer te booten, dan herhaalt het zich weer.
StM schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:41:
En probeer het ook eens met de USB3 poort van je PC, ook met de knoppen ingedrukt als je de kabel inplugged. En anders met een handje vol verschillende laders proberen.
Ga ik proberen, ook met alle andere laders die ik kan vinden. Dank voor je uitgebreide reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
BernardV schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:50:
Je zou kunnen proberen een vervangingsaccu te halen en deze te plaatsen, vaak worden die ongeveer halfvol geleverd. Dan kun je vanaf daar verder, mocht het niet lukken is die altijd nog weer te verkopen op MP met dit verhaal erbij.
Ik overweeg om een reparatie-onderzoek te laten doen. Maar inderdaad zou een batterijvervanging mogelijk kunnen werken. In elk geval een tip om mee te geven aan de reparateur. Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
TommieW schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 18:50:
Heb je er niet gewoon nog garantie op? Ik weet niet of je data überhaupt nog te redden is. Als je gaat flashen met ODIN ben je dacht ik ook je data kwijt.
Ik denk niet dat dit onder garantie valt, helaas. De data zal in elk geval wel kwijt zijn ja als er geflasht moet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TommieW schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 18:50:
:? Hoe wil je hier garantie voor claimen, als je een update forceerd als (vermoedelijk) de accu niet voldoende geladen is en je het toestel niet aan een kabeltje hebt hangen. Wordt daarvoor niet gewaarschuwd door een Android toestel? Mijn iPhone geeft namelijk meerdere waarschuwingen...

In ieder geval, het lijkt er op dat de accu van het toestel niet in orde is. Misschien is vervangen nog een optie en dan verder kijken? Of probeer eens het een en ander als je het toestel aan een adapter hebt hangen. Dus niet afhankelijk bent van de accu...

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-06 23:07
Voor de rest nooit problemen gehad met de accu?
_Dune_ schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 22:09:
[...]

:? Hoe wil je hier garantie voor claimen, als je een update forceerd als (vermoedelijk) de accu niet voldoende geladen is en je het toestel niet aan een kabeltje hebt hangen. Wordt daarvoor niet gewaarschuwd door een Android toestel? Mijn iPhone geeft namelijk meerdere waarschuwingen...

In ieder geval, het lijkt er op dat de accu van het toestel niet in orde is. Misschien is vervangen nog een optie en dan verder kijken? Of probeer eens het een en ander als je het toestel aan een adapter hebt hangen. Dus niet afhankelijk bent van de accu...
Volgens mij is het installeren van updates op iOS pas mogelijk vanaf 50% (zonder kabel).

[ Voor 89% gewijzigd door NotSoSteady op 19-07-2023 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stax schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 22:07:
[...]

Ik denk niet dat dit onder garantie valt, helaas. De data zal in elk geval wel kwijt zijn ja als er geflasht moet worden...
Als je nog garantie hebt zou ik gewoon melden, "hij doet het niet meer" zonder het update verhaal, en dan zien wat er uit komt. Ergste geval moet je betalen, gunstigste geval valt het onder garantie.
In ieder geval niet zelf prutsen met toestel open maken en accu vervangen voordat je het toestel inlevert, want dat helpt niet om garantie te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door swhnld op 20-07-2023 10:24 ]

Pagina: 1