Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:28
M'n dochter wordt binnenkort 11 en wil graag een horloge. Prima, samen wat uitzoeken, da's goed te doen. Dacht ik.

Want, ze geeft nu aan er eigenlijk ook een stappenteller in te willen. En als ik nu ga Googlen kom ik op een heleboel Chinese troep terecht (compleet met Fackbook integratie!). Een beetje het niveau imitatie-Apple Watch.

Nu kunnen we een échte Apple Watch voor haar kopen (die draag ik zelf), maar dat vind ik veel te duur voor een meisje van 11 en eigenlijk wil ik gewoon niet dat ze een smartwatch gaat dragen. Da's in de klas ook niet de bedoeling. Ik wil een (niet al te cheap-ass) digitaal horloge met stappenteller. Als er bluetooth inzit om die getelde stappen te synchroniseren met haar iPhone dan is het leuk, maar het is wat mij betreft zeker geen must.

Heeft iemand hier ervaring mee? Want ik zie door alle AliExpress-bomen het bos niet meer.

omniscale.nl

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Oh, Fitbit is wel een interessante. Ik had daar nog niet gekeken omdat ik dat echt met sport-horloges associeer. Deze variant is denk ik wel net een beetje te kinderachtig voor een meisje van 11 in de prepubertijd, maar ik ga eens neuzen op de Fitbit-site :)

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 21:43

kevin33

Welkom in Utopia.

G-Shock heeft er ook wel een aantal - zoals de GA-2100-1A

https://www.casio.com/nl/watches/gshock/product.GA-2100-1A/

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Let wel op dat bij al die fitness trackers je notificatie ook erop krijgt (iig degene die ik ken, en volgens de link ook die van de Fitbit). En dat is natuurlijk handig, tegelijk kan dat ook erg afleidend zijn. Al kan het ook wel helpen dat je direct ziet dat je iets kan negeren en dus niet je telefoon erbij pakt om te kijken wat er binnen kwam, maar je kan ook zien tijdens studeren dat je appje had van je vriendin, en die dus erbij pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Sissors schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:35:
Let wel op dat bij al die fitness trackers je notificatie ook erop krijgt (iig degene die ik ken, en volgens de link ook die van de Fitbit). En dat is natuurlijk handig, tegelijk kan dat ook erg afleidend zijn. Al kan het ook wel helpen dat je direct ziet dat je iets kan negeren en dus niet je telefoon erbij pakt om te kijken wat er binnen kwam, maar je kan ook zien tijdens studeren dat je appje had van je vriendin, en die dus erbij pakt.
Ja en dát is dus expliciet niet de bedoeling. Want los van het feit dat haar moeder en ik dat niet zo'n goed idee vinden gaat ze het horloge dan ook in de klas niet mogen dragen (en terecht). Nu kan ik dat ongetwijfeld wel uitzetten (en met haar daar prima afspraken over maken), de juf of meester moet daar ook maar op vertrouwen. Dus dat is ook feitelijk de reden dat ik een niet smart-watch zoek. Maar ik geloof dat dat nogal een niche-markt is ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:22
De goedkope Xiaomi Band reeks is een optie, in de bijbehorende app verder alles uit zetten, en geen idee hoe dat in iOS werkt, maar in Android kan je de app "verstoppen". Werkt voor mijn dochter van 11 ook.
Heeft eerst een tijd een Ome Ali horloge gehad met een SIM er in, en stappenteller.

Als het echt niet smart moet zijn, dan zijn er o.a. van Casio een aantal digitale horloges met stappentellers.
Als ik Google op 'digitale horloge met stappenteller not smartwatch ' kom ik het merk Skmei tegen, volgens mij ook via amazon te krijgen, goed Chinees alternatief voor Casio (zitten best leuke modellen tussen).

[ Voor 20% gewijzigd door hansie_k op 21-07-2023 16:59 ]

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik denk dat tenzij je voor een ouderwetse sporthorloge gaat (echt niveau oldschool Casio) je toch altijd wel een situatie houdt waar de leerkracht het maar moet geloven.
Zelfs horloges die echt bedoeld zijn om niet veel meer te kunnen zoals bijv. die van One2track (die in eerste instantie zijn gemaakt om met je kind te communiceren) zien er gewoon uit als een smartwatch, en om aan iedere leerkracht uit te moeten gaan leggen dat die horloge geen verbinding heeft met het internet is ook niet te doen.

Als ik echter zo even op verschillende online winkels kijk dan zie ik geen enkele horloge die wél een stappenteller heeft maar geen smartwatch is, al die moderne sporthorloges zijn ook gewoon smartwatches in de ogen van een leerkracht.
Pagina: 1