Somfy home alarm problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannycnl
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-01 08:06
Mijn vraag

Gisteren mijn Somfy home alarm in mijn nieuwe woning geïnstalleerd. Alles leek te werken, het testen van geluiden etc alles ging zoals het hoorde.
Wanneer ik een extra sensor installeerde dan hoorde je een soort pingel via indoor sirene om te weten of er wat gekoppeld was en of dit succesvol was. Verder hoorde je wanneer het alarm actief was, 30 seconden lang een deuntje als er een detectie was geweest.

Nu hoor ik echter geen geluid meer als ik het alarm inschakelen (soort bevestiging)
Geen geluid als er een detectie is geweest.
Wel hoor ik het alarm afgaan na 30seconden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Somfy home alarm

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Volledige reset en herinstallatie Somfy
Herinstallatie Sirene
Alle settings gecontroleerd in de app maar deze staan goed

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:15

Antonio di

a mi me dijeron que si

dannycnl schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:02:
Mijn vraag

Gisteren mijn Somfy home alarm in mijn nieuwe woning geïnstalleerd. Alles leek te werken, het testen van geluiden etc alles ging zoals het hoorde.
Wanneer ik een extra sensor installeerde dan hoorde je een soort pingel via indoor sirene om te weten of er wat gekoppeld was en of dit succesvol was. Verder hoorde je wanneer het alarm actief was, 30 seconden lang een deuntje als er een detectie was geweest.

Nu hoor ik echter geen geluid meer als ik het alarm inschakelen (soort bevestiging)
Geen geluid als er een detectie is geweest.
Wel hoor ik het alarm afgaan na 30seconden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Somfy home alarm

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Volledige reset en herinstallatie Somfy
Herinstallatie Sirene
Alle settings gecontroleerd in de app maar deze staan goed
Ik ben niet zo bekend met Somfy. Ook heeft Somfy verschillende (soorten) setjes voor (home) Alarm.

Misschien kan het dit zijn:
Vaak zit er (van oudsher) een inloop of uitloop vertraging op bepaalde componenten van de alarm setjes.
Je zet "binnen" het alarm aan. Je verlaat het huis via de voordeur die voorzien is van een contact sensor.
Deze gaat dan niet af vanwege de "uitloop vertraging", zodat je "x" seconden hebt om het huis te verlaten zonder dat het alarm af gaat.

Dus kijk eens of dit het misschien is en of je indien nodig de vertraging op 0 sec. kan zetten.

Zie voor algemene informatie over draadloze alarm systemen:
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida