Headphones voor kinderen (65db max)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvschouten
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik ben al jaren opzoek naar een manier om mijn dochter (op de BSO bv) zelf in staat te stellen muziek te luisteren zonder dat ze daarbij haar gehoor beschadigd.
Dat lijkt een simpele vraag, en één waarvan ik dacht dat elke ouder die wel een keer zou hebben.
Maar in de praktijk lijkt dat toch niet zo te zijn, helemaal als je ook nog wat wensen hebt.

Voornamelijk maximaal volume.... 85db zeggen ze, of eigenlijk 75db, maar dan niet te lang. Ik geloof dat alle andere kinderen in de wereld netjes afspraken nakomen want ik lees nergens problemen. Maar de mijne neemt het niet zo nauw, niet te lang is geen afspraak, het is een illusie. Dus een harde limiet op volume dan maar. Maar 75db is al bijna niet te vinden, en ik heb het geprobeerd (buddyphones), van 75db krijgt mijn tinnitus nog tinnitus. Van mij mag het nog wel wat lager. En als je er dan toch een limiet op zet, doe het dan niet zo dat die overruled kan worden door 2 knoppen tegelijk in te drukken (again looking at you buddy)... Alsof een kind op een apparaat met 3 knoppen niet binnen een half uur elke mogelijke combinatie heeft geprobeerd...

Dan wil je natuurlijk ook bluetooth (want met kabeltjes is absoluut wachten op problemen). Extra punten als de aux er helemaal niet opzit.

En voor een kind dat zich graag even afzondert: overear headphones met ANC zeker een pre.

Dus mijn vraag is als volgt, wie kent een koptelefoon voor kinderen die foolproof te limiten is op 65db? Of ben ik hier opzoek naar een eenhoorn?

Ik heb ook al geprobeerd volume te beperken via de speler, daar heb ik er nu een paar van versleten. Tot nu toe nog zonder succes, ook daar is het max volume meestal standje vooraan bij Metallica. Soms met een variabele max, maar dan weer zo dat 2x drukken voorbij de limit gaat. (of het staat niet op de doos, maar dan werkt de max beperking alleen voor bedraad, of juist alleen via BT)
Een speler met een scherm is sowieso geen optie, want, gefeliciteerd ze heeft geen gehoorschade, maar wel jampotjes met -10 omdat ze 3 uur lang naar een schermpje zit te staren. Dan hebben we het nog niet over dat als je een schermpje bij de BSO aanzet je gelijk alle 30 kinderen er omheen heb staan.
Ik heb nu de mighty vibe als speler(dat is verder ideaal, geen scherm, geen spelletjes), maar mis dus nog een koptelefoon.

Beste antwoord (via pvschouten op 21-07-2023 22:24)

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:52
Is dit iets? Klinkt als niet overrulebaar door knopjes. Mijn dochtertje heeft deze ook.
(tevens ik heb vanavond wat te doen zie ik)

https://www.philips.nl/c-...koptelefoon-voor-kinderen
Deze koptelefoon is speciaal ontworpen om jonge oren te beschermen en beschikt over akoestische drivers van 32 mm die zijn beperkt tot 85 dB. Ouders kunnen een maximaal volume en limieten voor de speeltijd instellen in de Philips Headphones-app. U kunt ontspannen terwijl zij genieten.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:38
Lager dan 85db zal je niet tegenkomen. ( behalve 75 db )

Gehoorschade kan je krijgen vanaf 83db ( bij langdurig luisteren ).
Dus met 75db zit je goed.

Hoe oud is je kind en hoeveel uur luistert ze? Of zit ze de hele middag op de BSO met de koptelefoon op?

Als je af en toe rust neemt met de oren. Dan kan je veilig de maximum 85 db luisteren.

[ Voor 26% gewijzigd door corporalnl op 18-07-2023 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:05
Ik heb JBL gehad voor de kleine.
Echter de aan/uit knop gaat snel kapot.
Slecht ontwerp van de knop
Geen aanrader

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Als je een hoofdtelefoon hebt die makkelijk opengehaald kan worden zou je nog kunnen proberen met een weerstand in serie het volume te beperken.

Let wel met ANC headphones dat de geluidsdruk hoger kan zijn dan je denkt, want er kunnen kortstondige situaties zijn waarbij de ANC en de input elkaar versterken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:52
Is dit iets? Klinkt als niet overrulebaar door knopjes. Mijn dochtertje heeft deze ook.

Deze koptelefoon is speciaal ontworpen om jonge oren te beschermen en beschikt over akoestische drivers van 32 mm die zijn beperkt tot 85 dB. Ouders kunnen een maximaal volume en limieten voor de speeltijd instellen in de Philips Headphones-app. U kunt ontspannen terwijl zij genieten.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@pvschouten Aankoopadvies doen we in BGK; je topic is daarheen verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Kan je niet het maximale volume beperken in de telefoon als zij daar mee luistert tenminste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

GarBaGe schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:16:
Ik heb JBL gehad voor de kleine.
Echter de aan/uit knop gaat snel kapot.
Slecht ontwerp van de knop
Geen aanrader
Dan heb je denk ik een maandagmorgen model gehad. Ik heb hier een JBL JR300BT en een JR310BT en die gaan al jaren mee :)
Doet max 85dB als ik het zo zie.

Tegelijkertijd vraag ik me af of er qua geluidsbron wellicht nog standaard wat versterkt wordt. Wat in de headphones zit is natuurlijk elektronisch, maar er zal geen chipje in zitten dat alles limiteert. Ik verwacht eerder een paar weerstanden die een stukje dempen.

Misschien zit daar ook wel je oplossing: koptelefoon met een kabel en plug er tussen met een vaste dempingsfactor.
Geen idee waar je die zou kunnen krijgen though.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-05 18:27

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Een hoofdtelefoon met zo'n volume draaiknopje.

Dan de telefoon/iPad op vol volume zetten en de hoofdtelefoon terugdraaien tot iets acceptabels.

Daarna het volume knopje volgieten met secondelijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
The Eagle schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:54:
[...]

Dan heb je denk ik een maandagmorgen model gehad. Ik heb hier een JBL JR300BT en een JR310BT en die gaan al jaren mee :)
Doet max 85dB als ik het zo zie.

...
Zowel een JR310 alsook een JR460NC.
Beide, binnen 1 jaar, zelfde probleem met de aan/uit knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:44
Red Cell schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:38:

[...]
Wij gebruiken deze, met kabel zonder app:

https://www.bol.com/nl/nl...1Gtg.2_12.13.ProductImage

En de 85 db is echt niet luid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
Accretion schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:04:
Een hoofdtelefoon met zo'n volume draaiknopje.

.
Voor draadloze BT koptelefoons zie je nog maar zelden een draaiknopje.
De volume regeling op de koptelefoon is een commando wat naar je telefoon wordt gestuurd voor harder/zachter.
Zo is de volume regeling via je koptelefoon gekoppeld aan de volume regeling via je telefoon.

Voor kinderen wil je vaak een kinder koptelefoon, wegens de kleinere hoofdjes en bijbehorende pasvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvschouten
corporalnl schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 07:52:
Lager dan 85db zal je niet tegenkomen. ( behalve 75 db )

Gehoorschade kan je krijgen vanaf 83db ( bij langdurig luisteren ).
Dus met 75db zit je goed.

Hoe oud is je kind en hoeveel uur luistert ze? Of zit ze de hele middag op de BSO met de koptelefoon op?

Als je af en toe rust neemt met de oren. Dan kan je veilig de maximum 85 db luisteren.
Ze is 7, en het wisselt hoelang ze ermee rondloopt. Ik hoorde laatst dat ze er de hele dag mee had gelopen, ook nadat de muziek was gestopt omdat de speler leeg was. Maar doorgaans is het maar een paar uur max en in de regel zelfs maar een uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvschouten
Black Sparrow schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 07:38:
[...]

Wij gebruiken deze, met kabel zonder app:

https://www.bol.com/nl/nl...1Gtg.2_12.13.ProductImage

En de 85 db is echt niet luid
Die hebben wij ook gehad, duurde een dag en toen bleef ze met de kabel hangen.
3x hebben we koptelefoons met draad geprobeerd, 3 dagen heeft ze muziek geluisterd... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvschouten
Ik zie wel een hoop goede suggesties. Ik ga ook nog wel met een extra weerstandje aan de slag om te kijken of ik met de oude vertrouwde soldeerbout nog wat kan betekenen.
De philips vind ik echt een mooie aankoop suggestie, de plug&play aard van die oplossing spreekt me wel aan. Ik ga kijken of dat inderdaad werkt as advertised.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

The Eagle schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:54:
Nee, is een bekend probleem van in ieder geval de 310BT. Ik las het al in de reviews voordat ik er eentje kocht, toch gekocht, en ondanks instructies aan m’n kind om er voorzichtig mee om te gaan toch die knop kapot.

Vervangen onder garantie en ik heb er ook nog een bijgekocht voor een ander kind. Hoop dat ze het nu blijven doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 12:20
Ik heb toevallig dit weekend een extra " POGS " headphone gekocht voor m'n zoon (8j). M'n dochter (10j) doet nu net meer dan een jaar met de hare en die werkt nog perfect, overal mee naar toe gesleurd, kan tegen een stootje, batterij is nog heel goed, connectie werkt probleemloos. Voordien heel veel goedkopere modellen versleten, deze voelt ook gewoon heel degelijk aan (voor een kinder headset in deze prijsklasse)
Pagina: 1