Itho Daalderop WPU 5G wp/boiler manometer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1450
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-07-2023
Goedendag,

Ik heb een nieuwbouw woning sinds vorig jaar november en heb een Itho Daalderop WPU 5G warmtepomp met boiler. In de machinekamer waar de WP, Boiler en WTW unit staan zie ik twee waterdrukmeters / manometers. De ene geeft 1.5-2.0 bar aan en is aangesloten aan de vloerverwarming installatie. Maar de andere geeft hooguit 1.0 bar aan, en zit ergens naast de wp/boiler (ook te zien in de foto's -- geel gemarkeerd).

Heeft iemand enig idee over deze manometer/waterdrukmeter? en hoe ik water kan bijvullen en waar : -) om deze weer naar 1.5-2.0 bar te brengen? Rondom deze meter zie ik nergens een vulkraan om een slang aan te sluiten...

Ik hoop dat de foto's een goed beeld kunnen geven over de situatie..

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUxu8WenfoL_EVssf6fJFgcafPI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gATNBAACRmLiQHSGmWfR2e35.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1R4hLTqh0cgnrBaHf9OSCp8Nwog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oGVHjvT4T9EeQgwrHYnCwcCB.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:35
Dat is de bron, daar kun je zelf niet zoveel mee. Je kunt het beste je installateur even bellen en navraag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraceGRD
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-05 17:03
Als het goed is zou er een zelfde vul punt moeten zitten zoals die ook op de vloerverwarmings lus zit. Wellicht zit er een aansluiting onder de zwarte isolatie?

Mijn vulpunt zat verstopt onder de manometer, ik kan het alleen niet ziet vanuit jouw foto's.

[ Voor 23% gewijzigd door GraceGRD op 07-08-2023 09:32 ]

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 17:09
Ik zit met hetzelfde euvel en dezelfde installatie :p Ben je nog wat wijzer geworden? Als het goed is zou er rechstreeks onder de manometer een vulpunt moeten zitten (achter de grijze horizontale buis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik15678
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-05 17:53
1 meter is inderdaad voor het cv gedeelte, de andere (de geel omrande op je foto) is voor de bron.
Meestal herkenbaar, cv is niet geïsoleerd, de bronleidingen zijn geïsoleerd met armaflex.
Cv kun je vullen tot 2 met water
Bron mag je vullen tot 1,5 bar met normaal drink water, MITS de installateur geen glycol heeft gebruikt.
En ja, voor er commentaar komt, Ithodaalderop is de enige die een water gevulde bron heeft.
Manier van testen? vulkraan minimaal opendraaien met een flesje/bakje ervoor en even aan ruiken.
Ruikt het naar water, dan is het water
Ruikt het zoetig met als kleur beetje gelig/rood/bruinig, dan is het glycol.
Bij twijfel schakel aub een installateur in!

[ Voor 12% gewijzigd door Erik15678 op 08-09-2023 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costis
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16-05 22:11
Ik heb dezelfde warmtepomp.

Maakt de jouwe geluid (zoals dit: YouTube: Itho Daalderop WPU 35KC-5G Noise Monster!!! ) wanneer hij werkt?

Ik merk ook elke ~3 seconden een klein beetje trilling op de vloer!

In mijn geval merkte ik dat de druk rond de 4 bar lag! Ik heb het teruggebracht tot de rode markering nabij 2,5 bar. Misschien zal ik het de volgende dagen rond de 2 bar verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulzurrr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 13:17
Hi! Is het nog gelukt?
Ik heb een zelfde installatie. Volgens mij zit er onder de manometer een vul punt maar heb er nog niet goed naar kunnen kijken. Zit nu ook rond de 1 bar.
Pagina: 1