Toon posts:

Celeron 800 op DFI moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk een Celeron 800 om een DFI PA61 moederbord (slot1) te zetten. Op dit moment heb ik een Celeron 466 (op het moederbord gezet d.m.v. een converter). In het boekje
van het moederbord staat een tabel met drie rijen, 66, 100 en 133 Mhz. De hoogste frequent ratio is 8X. Bij 66 Mhz wordt als laatste de 433 vermeld, daarna staat er Future Processor. Bij 100 en 133 is dit ook het geval. Klopt het dan dat je hierop een 800 Mhz kan klikken (8 x 100).

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

The DFI PA61
VIA Apollo Pro133 mainboard

Wednesday, December 15, 1999

The Features (continued)

Other features included with PA61 motherboard, include: Wake on LAN, Wake on Modem, Power on from the mouse/keyboard/alarm, USB connectors, Power Failure Recovery, PS/2 connectors, IRDA connectors, an SB-Link, and hardware monitoring of fan speeds, CPU temperature, and system voltages. An additional thermal sensor is also included with the package, and can be used to monitor the temperature of another element. This motherboard is meeting the PC99 color codes standards.

Below, a photo of the PA61 provides us with a nice view of its components;
Afbeeldingslocatie: http://www.active-hardware.com/images/pa61.jpg

Click here for the big image...

Note: Click here for detailed specifications.

Installation

More than ever, the installation procedure of this motherboard is as easy and simple as a kid game. As a fact, if you're going to use a PII processor, all you will have to do will be to install the board in the computer casing, plug all your hardware and peripherals, Power on the board and jump into the BIOS at boot-up to complete the settings.

The Software bundle

The only stuff that comes on the installation CD of this motherboard is: the 4-in-1 VIA drivers pack, the CD version of the users manual and the Hardware Doctor hardware monitoring utility.

Suite: the test results.

PA61
Chipset
VIA 693A/596B
CPU Socket
Slot 1
CPU Supported
Support 133MHz FSB
Pentium® III 533-733MHz/133MHz
Pentium® III 450-600MHz/100MHz
Pentium® II 350-450MHz/ 100MHz
Pentium® II 233-333MHz/ 66MHz
SEPP Celeron 266-433MHz /66MHz

Memory
3 DIMM sockets
max. 768MB (registered)
Supports PC 133 and ECC
PCI IDE
Dual PIO mode 3/4 EIDE channels up to 4 IDE devices
UltraDMA/66 transfer rate up to 66MB/sec

Super I/O
2 x NS16C550A compatible UARTs
1 x SPP/ECP/EPP parallel port
External Connectors
2 x USB, 2 x DB-9, 1x DB-25, 1x PS/2 Mouse, 1 x PS/2 Keyboard

Internal Connectors
1x IrDA, 2 x IDE, 1x Floppy, 1 x ATX power, 3 x fan, 1 x SB-Link, 1 x WOL
Power Management
ACPI and OS direct power management
Wake-on event: RTC/Modem/LAN/KB/Mouse
Hardware Monitor
System, processor temperature, voltage and fan speed
Expansion Slots
1 AGP slot
3 PCI slots
2 ISA slots
1 PCI/ISA slot

BIOS
Award / 2Mbit
Form Factors
ATX, 4 layers
30.48 cm x 17 cm
12.0 inch. x 6.7 inch.
Lijkt me niet dus...

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Multiplier, FSB, voltages, microcode... dat zijn de dingen waar je op moet letten, en het is allemaal al eens langsgekomen.

Multiplier is locked -> geen probleem.
FSB, 100 MHz wordt gesupport -> geen probleem.
Voltages, er worden P3s 733 gesupport, dus coppermine support -> geen probleem.
Microcode -> tja. Maakt ten eerste niet zo heel veel uit (tenzij er helemaal geen coppermine celerons worden gesupport dan... dan zou hij nog wel eens niet kunnen booten) en ten tweede weet ik het niet van dat mobo. Kijk eens naar de laatste BIOS update en wat er veranderd is.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

heb ik gebouwd! een pa61 met een celeron 800 op een converter!

Wel EERST even met je oude processor de nieuwste BIOS-update flashen, dan werkt het prima!

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

notros problemos, wel eerst je bios flashen naar de nieuwste versie.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties...ik heb nog een vraagje, welke BIOS update moet ik uitvoeren. Op de DFI site vind ik namelijk een heleboel BIOS updates, maar allemaal voor verschillende doeleinden. Welke moet ik hiervan gebruiken...

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Gewoon de laatste natuurlijk.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

kijk wel ff naar het revisie nummer van je moederbord! (staat ergens tussen de witte PCI sloten)

je kunt geen revisie 2.x BIOS flashen op een revisie 1.x moederbord!

Wel kun je het laatste BIOS van jouw revisie nummer flashen natuurlijk ;)

succes.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ik de laatste dien te downloaden leek me ook wel logisch, maar op de DFI site
staat het een beetje vaag omschreven, namelijk "Download the appropriate BIOS update
from the Download section according to the motherboard model and PCB (Printed Circuit Board) version".
Bij de PA61 staat telkens een beschrijving van datgene waar de BIOS voor geschreven is. Kan
ik er dus vanuit gaan dat de laatste BIOS tevens alle updates van alle vorige bevat...

PS ..&..: welke hebben jullie gedownload voor de Celeron 800 (met welke datum). welke moederbordrevisie van de PA61 hebben jullie?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 september 2001 14:49 schreef robgee het volgende:
heb ik gebouwd! een pa61 met een celeron 800 op een converter!

Wel EERST even met je oude processor de nieuwste BIOS-update flashen, dan werkt het prima!
Welke heb je hiervoor gebruikt...

Verwijderd

pff.... dat zou ik uit mijn hoofd niet meer weten! :?

je moet ff tussen de witte PCI sloten op het moederbordje kijken! daar staat de naam van het moederbord (PA61) en daarachter staat het revisie nummer (Rev. X.xx).

Kijk dan op de DFI site en download het nieuwste BIOS met de laatste datum (met het revisie nummer dat op jouw mobo staat! dus D of D2...)

succes!

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 01:23 schreef robgee het volgende:
pff.... dat zou ik uit mijn hoofd niet meer weten! :?

je moet ff tussen de witte PCI sloten op het moederbordje kijken! daar staat de naam van het moederbord (PA61) en daarachter staat het revisie nummer (Rev. X.xx).

Kijk dan op de DFI site en download het nieuwste BIOS met de laatste datum (met het revisie nummer dat op jouw mobo staat! dus D of D2...)

succes!
zojuist een mail terug ontvangen van DFI waarin beweert wordt dat de
een converter niet recommended is bij de nieuwe celerons (alleen de oude).
Er werd mij geadviseerd een PIII aan te schaffen, maar die prijzen vind
ik iets aan de hoge kant. Heeft deze techneut gelijk of kan ik wel zonder omtredende
problemen een Celeron 800 (met converter) op een DFA61 revision D2 klikken?
Pagina: 1