Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guultje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-07 17:09
Goedendag,

Ik wil over een tijdje een "nieuwe" telefoon aanschaffen, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Als ik kijk naar mijn ervaringen in het verleden en met wat voor soort toestel ik het meest tevreden was kom ik tot de volgende eisen.

* Uitmuntende camera
* Snel opladen
* Voldoende opslag (minimaal 256 GB)
* Klein(er) model
* Android

Ik speel geen spellen, kijk af en toe youtube... dus scherm en snelheid zijn voor mij van ondergeschikt belang.
De laatste jaren heb ik altijd high end modellen gehad (nu Samsung Galaxy S21 Ultra), waarbij als model de Sony Xperia Z5 Compact mij eigenlijk het meest kon bekoren en kijkend naar camera en algemene beleving de Huawei P30 Pro.
Op dit moment kom ik eigenlijk alleen maar bij de Google Pixels uit... in dat geval zou ik wachten tot de 8.

Wie heeft er nog meer suggesties? Budget is niet zo spannend... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Guultje op 17-07-2023 16:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 13:02
Xiaomi 13 serie al opgezocht? hun Ultra of Pro is het bekijken waard als je een goede camera telefoon zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guultje
Heb ik inderdaad gezien, maar nog wel iets aan de grote kant...
De Huawei P60 Pro heb ik ook op lijstje staan, maar heeft wel wat haken en ogen en het is maar de vraag hoe zich dat verder ontwikkelt. Daarnaast niet te krijgen icm abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 13:02
Huawei zou ik vermijden zonder de Play Store er op kun je gewoon weinig ermee, en er komt steeds meer in de telefoon erbij. Straks zelfs zaken als rijbewijs en zo. Ook DigiD app zit gelinkt aan de Play Services.

Van de S21U was gewoon de normale camera hetgeen je tevreden over was, of ging het je om de 10x telelens zoom camera?

Zonder de zoom lens kun je nog de gewone S23 overwegen.

Met Zoom lens loopt er een gerucht over de iPhone 15 pro die dat zou krijgen en relatief compact is.

En anders de Pixel telefoons zijn ook goed. Wel onthouden dat de camera's fysiek niet super uitmuntend zijn, maar het vooral de software is die het resultaat verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guultje
Play Store kun je wel omheen, maar is wel een gedoe... helaas.

Ik ben niet zo tevreden over de S21U qua camera.
Camera heeft vaak moeite met scherpstellen en de OIS rammelt naar mijn idee meer dan goed kan zijn.
De foto's die ik maakte met de Huawei P30 Pro waren daarnaast veel beter van kwaliteit.
De zoomlens boeit me niet zo.
Eerlijk gezegd wil ik ook wel weer wat anders dan Samsung.

Pixels staan er zeker ook op. En de ASUS Zenfone 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Heb de Xiaomi 10T pro 108 MP gaat nergens over. Wel top fotos.
En je kunt de camera app van Google gebruiken

[ Voor 28% gewijzigd door alki op 18-07-2023 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guultje
Hmmm... model is al wel weer een jaar of drie oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Guultje schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:46:
Play Store kun je wel omheen, maar is wel een gedoe... helaas.

Ik ben niet zo tevreden over de S21U qua camera.
Camera heeft vaak moeite met scherpstellen en de OIS rammelt naar mijn idee meer dan goed kan zijn.
De foto's die ik maakte met de Huawei P30 Pro waren daarnaast veel beter van kwaliteit.
De zoomlens boeit me niet zo.
Eerlijk gezegd wil ik ook wel weer wat anders dan Samsung.

Pixels staan er zeker ook op. En de ASUS Zenfone 10.
De Pixels laden echter niet snel op(de Pixel 8 doet dat volgens geruchten met 24W). De Zenfone 10 heeft een redelijke hoofdcamera, maar de andere camera's vallen toch tegen, zelfs in vergelijking met de Zenfone 9. Ook laadt de Zenfone 10 niet veel sneller dan de Pixels. De Xiaomi 13 voldoet verder het beste aan je eisen, maar als je 24W snel genoeg vindt zou ik zeker de reviews van de Pixel 8 afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Guultje schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:18:
Hmmm... model is al wel weer een jaar of drie oud.
Dat klopt daarom kijken voor de 12 of 13
Pagina: 1