AirTag niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noeleke
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-12-2024
Goedemiddag,

Na de eerste AirTag retour te hebben gestuurd, ervan overtuigd zijnde dat het ding defect was, heb ik vandaag een tweede AirTag binnen gekregen. Maar ook deze werkt niet naar behoren, dus ik doe toch maar een postje.

Het probleem is dat de Zoek Mijn... app weergeeft dat de AirTag onbereikbaar is buiten ongeveer 10 meter (AirTag ligt binnen, ik sta in de tuin). Geluidje e.d. werkt dan niet meer. Binnen de 10 meter werkt alles wel.

Dingen die we hebben geprobeerd:
- Andere batterij
- Harde reset (5x batterij plaatsen)
- 2 iPhones (Xr + 12) geprobeerd, beide hetzelfde probleem
- Instellingen op de iphones aangepast: locatievoorzieningen AAN, zoek mijn iPhone AAN, Deel mijn locatie AAN.

Wat o wat doen we verkeerd? |:(

EDIT: binnen de "zoek mijn iphone" instelling staan ook alle drie de vinkjes aan

[ Voor 5% gewijzigd door Noeleke op 17-07-2023 14:25 ]

Beste antwoord (via Noeleke op 17-07-2023 14:57)

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-05 13:12
Noeleke schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:37:

Maar geeft de airtag nou zijn eigen locatie door aan Apple, of die van de iPhone waarmee hij verbind?
De airtag stuurt niets door. Dat kan hij ook niet. Alle communicatie gaat via een Iphone, deze heeft immers internetverbinding, de airtag heeft dat niet.

De airtag word gedetecteerd door een Iphone. -> De Iphone stuurt vervolgens de locatie van de Ipone door naar Apple (Icloud). Daarmee zeggende dat de airtag binnen (ongeveer) 10m van die betreffende Iphone is.
Vervolgens krijg jij via Apple (Icloud) de locatie door van de Ipone die jouw airtag gesignaleerd heeft.

Je volgt dus in feite niet de airtag, maar de locatie van de laatste Iphone die hem gesignaleerd heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door pickboy op 17-07-2023 14:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 20:53
Ik heb altijd begrepen dat de locatie van een AirTag wordt doorgegeven middels een 'ping' via andere iDevices die in de buurt zijn.
Kan best zijn dat jouw iPhone gewoon buiten bereik is en het simpelweg niet kan 'pingen'. Wat gebeurt er als er een ander apparaat (waar niet jouw account op staat), in de buurt is? Dan krijg je waarschijnlijk wel je locatie door.

Edit: van de Apple website zelf:

Hoe werkt het?
Je AirTag zendt een beveiligd Bluetooth-signaal uit, dat kan worden opgepikt door devices in het ‘Zoek mijn’-netwerk. Die sturen de locatie van je AirTag naar iCloud. Vervolgens zie je op de kaart in de ‘Zoek mijn’-app waar dat is. Dit hele proces is anoniem en is versleuteld om je privacy te beschermen. Het werkt heel efficiënt, dus je hoeft je geen zorgen te maken over je batterijduur of dataverbruik.

Dit werkt dus op basis van Bluetooth, oftewel .. een bereik van ~ 10 meter voordat je geen verbinding meer hebt.

[ Voor 45% gewijzigd door CuBras op 17-07-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:19
Noeleke schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:23:
Goedemiddag,

Na de eerste AirTag retour te hebben gestuurd, ervan overtuigd zijnde dat het ding defect was, heb ik vandaag een tweede AirTag binnen gekregen. Maar ook deze werkt niet naar behoren, dus ik doe toch maar een postje.

Het probleem is dat de Zoek Mijn... app weergeeft dat de AirTag onbereikbaar is buiten ongeveer 10 meter (AirTag ligt binnen, ik sta in de tuin). Geluidje e.d. werkt dan niet meer. Binnen de 10 meter werkt alles wel.
Wat geeft jou het idee dat een Tag buiten de 10 meter zou moeten werken? Airtags hebben geen eigen zendinstallatie en moeten zoals mijn voorganger hierboven in de buurt liggen van iOS-devices. Ik denk dat er niets mis is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noeleke
CuBras schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:29:
Ik heb altijd begrepen dat de locatie van een AirTag wordt doorgegeven middels een 'ping' via andere iDevices die in de buurt zijn.
Kan best zijn dat jouw iPhone gewoon buiten bereik is en het simpelweg niet kan 'pingen'. Wat gebeurt er als er een ander apparaat (waar niet jouw account op staat), in de buurt is? Dan krijg je waarschijnlijk wel je locatie door.
Bij de eerste AirTag hebben we het volgende geprobeerd:
- Tag gekoppeld aan iPhone 1, deze mee naar buiten genomen
- iPhone 2 binnen, naast de tag, laten liggen

Ook toen was hij onbereikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:18

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het pingen van AirTags werkt inderdaad binnen 10 meter afstand. Dus er is niets mis met je AirTag.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Noeleke schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:32:
[...]

Bij de eerste AirTag hebben we het volgende geprobeerd:
- Tag gekoppeld aan iPhone 1, deze mee naar buiten genomen
- iPhone 2 binnen, naast de tag, laten liggen

Ook toen was hij onbereikbaar
Pingen = binnen 10 meter en alleen vanaf gekoppeld toestel
Vinden (op de kaart) = dmv gigantisch netwerk met iDevices

Dus in dit geval zie je de locatie van de AirTag op de kaart, maar kan je hem niet pingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
Dat is toch precies zoals het zou moeten werken?

Communicatie gaat via Bluetooth signaal, dus buiten signaalbereik doet ie niets.

Airtags werken op het principe dat iedere Iphone ze kan detecteren en dat de Iphone vervolgens de locatie doorgeeft aan Apple waardoor jij hemt kunt volgen.
Alleen als je zelf binnen (bluetooth) bereik bent van die airtag kun je de andere functies gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noeleke
Dan begrijp ik de werking niet helemaal denk ik.

Als we iPhone 2 naast de airtag laten binnen, en iPhone 1 (gekoppeld met de airtag) naar buiten nemen, dan is de airtag nog steeds onbereikbaar voor iPhone 1. Hoe kan dat dan?

Verder beweegt binnen de 10 meter het bolletje op de kaart mee met iPhone 1, terwijl de airtag nog binnen ligt. Maar dat is dan dus omdat de airtag zijn eigen locatie niet doorgeeft maar die van iPhone 1?
CuBras schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:29:

Hoe werkt het?
Je AirTag zendt een beveiligd Bluetooth-signaal uit, dat kan worden opgepikt door devices in het ‘Zoek mijn’-netwerk. Die sturen de locatie van je AirTag naar iCloud. Vervolgens zie je op de kaart in de ‘Zoek mijn’-app waar dat is. Dit hele proces is anoniem en is versleuteld om je privacy te beschermen. Het werkt heel efficiënt, dus je hoeft je geen zorgen te maken over je batterijduur of dataverbruik.
Maar geeft de airtag nou zijn eigen locatie door aan Apple, of die van de iPhone waarmee hij verbind?

[ Voor 43% gewijzigd door Noeleke op 17-07-2023 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Pingen werkt alleen tussen AirTag en gekoppelde iPhone. Je kunt niet pingen vanaf meerdere telefoons (vanaf iOS 17 deze herfst kan je AirTags wel delen).

Die 10 meter is zonder obstructies als glas, betonnen vloer etc.

De locatie is inderdaad de locatie van de iPhone die hem voor het laatst gezien heeft. De AirTag zelf heeft geen GPS.

[ Voor 20% gewijzigd door Mog op 17-07-2023 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:05

TommieW

Numa numa.

Een AirTag en het Find My netwerk zijn beide dingen die weinig stroom mogen en kunnen verbruiken. Je kan niet verwachten dat alle miljoenen Apple devices op de seconde nauwkeurig bijhouden waar alle andere Airtags zijn en on-demand jouw ping-request doorgeven.

Ik heb het idee dat je meer op zoekt bent naar een GPS tracker met een abonnement voor communicatie over een mobiel netwerk.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
Noeleke schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:37:

De airtag stuurt niets door. Dat kan hij ook niet. Alle communicatie gaat via een Iphone, deze heeft immers internetverbinding, de airtag heeft dat niet.

De airtag word gedetecteerd door een Iphone. -> De Iphone stuurt vervolgens de locatie van de Ipone door naar Apple (Icloud). Daarmee zeggende dat de airtag binnen (ongeveer) 10m van die betreffende Iphone is.
Vervolgens krijg jij via Apple (Icloud) de locatie door van de Ipone die jouw airtag gesignaleerd heeft.

Je volgt dus in feite niet de airtag, maar de locatie van de laatste Iphone die hem gesignaleerd heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door pickboy op 17-07-2023 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noeleke
Aha, dat verklaart inderdaad. We willen hem bij onze kat in de halsband doen (hebben een speciaal ding ervoor gekocht), maar we waren in de veronderstelling dat het inderdaad wel een soort gps was.

Om het even goed te begrijpen het volgende scenario:
- iPhone 1 koppelt de Airtag en loopt naar buiten. Het bolletje beweegt mee omdat de locatie van het toestel wordt doorgegeven aan Apple
- iPhone 2 blijft naast de Airtag liggen
- Op het moment dat iPhone 1 buiten bereik valt, dan neemt iPhone 2 het over. Het bolletje staat nog steeds bij iPhone 1.
- Na hoeveel minuten zou dan de locatie moeten updaten in de kaart, d.w.z. het bolletje schiet terug naar de locatie van iPhone 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:42
Als er twee "kapot" zijn, lijkt het me sterk dat het ligt aan de airtags. Denk dat het eerder de verwachting is van de gebruiker.
Mijn vrouw riep ook altijd dat dat ding overal te vinden is. Waarop ik aan heb gegeven dat als er niet een ander apple device in de buurt is, je gewoon pech hebt. Overigens zeg ik dit niet omdat ik denk dat TS dat ook zo denkt (dat is duidelijk aan de uitleg wat deze gedaan heeft).

Maar er staat me ook iets bij dat een ander apparaat pas een kwartier nadat de eigenaar uit het bereik is, deze kan zien (iets met een Apple app op een Android device).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:34
Noeleke schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:49:
Aha, dat verklaart inderdaad. We willen hem bij onze kat in de halsband doen (hebben een speciaal ding ervoor gekocht), maar we waren in de veronderstelling dat het inderdaad wel een soort gps was.

Om het even goed te begrijpen het volgende scenario:
- iPhone 1 koppelt de Airtag en loopt naar buiten. Het bolletje beweegt mee omdat de locatie van het toestel wordt doorgegeven aan Apple
- iPhone 2 blijft naast de Airtag liggen
- Op het moment dat iPhone 1 buiten bereik valt, dan neemt iPhone 2 het over. Het bolletje staat nog steeds bij iPhone 1.
- Na hoeveel minuten zou dan de locatie moeten updaten in de kaart, d.w.z. het bolletje schiet terug naar de locatie van iPhone 2?
Nee AirTag geeft 1 keer in de zoveel minuten een pulse af aan het find my netwerk als er een  device in de buurt is. Dit is dus niet geschikt om realtime iets te tracken. Het is bv handig om in je koffer te doen als je op Schiphol staat of om je bos sleutels enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Noeleke schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:49:
Ondanks dat het niet helemaal is wat je verwacht, lijkt het me voor een kat prima bruikbaar. Wellicht is de kat alweer een straat verder na de laatste locatie-update, maar globaal gezien is de kat wel te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:46
Bij mij hangt er ook een Airtag aan de halsband van de kat.
Maar katten zijn nou eenmaal bewegelijk, dus meer dan een grove indicatie van de locatie krijg je niet. En als de kat aan de overkant door de weilanden loopt dan wordt de locatie ook niet geüpdatet omdat er niemand met een iPhone in de buurt is.
Echt volgen is ook niet mogelijk; Je kunt niet op een kaart aflezen wat de route van de kat is geweest.
Daarvoor zou je naar Tractive kunnen kijken ( https://tractive.com/nl/pd/gps-tracker-cat ).
Die is wel een stuk groter en zwaarder dus ik weet niet of de kat dat gaat waarderen.
(en abonnements kosten)

[ Voor 4% gewijzigd door remmuz op 17-07-2023 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:49
Op het moment dat de airtag buiten bereik is ben je afhankelijk van de iDevices van derden en hun interverbinding en de servers van Apple of je deze ""live"" terug gaat vinden.
Ondankt dat iPhones wel continu kunnen luisteren denk ik niet dat ze dat ook direct gaan uploaden. Daar zullen ze even mee wachten. Diverse video's tonen ongeveer 5-15 minuten voor update rate als de tag buiten bereik is.

De airtag zelf is wel vrij fanatiek met 2 seconden:
https://adamcatley.com/AirTag.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-05 00:59
Als je airtag aan bv je sleutelbos hangt kan je toch kiezen voor 'melding indien achtergelaten' , dan krijgt je een melding op je iphone als deze niet meer in de buurt is
Pagina: 1