Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:08
Hoi allemaal,

Mijn zoon heeft van familie een oude digitale camera gekregen, eentje die werkt met XD kaarten, zodat hij op vakantie wat foto's kan nemen.
Er zit enkel een 16Mb kaart bij, waarmee hij een 20tal foto's kan nemen.
Is er iemand die een winkel kent waar ik die deze week nog zou kunnen krijgen, in BE?
Mag ook een adapter naar micro SD zijn.

Alles wat ik vind, heeft lange levertermijnen. Te lang om dit weekend op verlof te kunnen vertrekken.

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Kun je niet een XD <--> (micro)SD card adapter gebruiken, zodat je er een gewone SD kaart in kunt stoppen?

Diverse online winkels geven aan dat ze die op voorraad hebben... (voor zover dat dat correct is).

[ Voor 32% gewijzigd door ehtweak op 17-07-2023 14:03 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:21
Belangrijkste vraag denk ik, wat is het maximum aan geheugen wat dat ding aan kan?
Dat zullen geen GB's zijn namelijk als 16MB er nu bij zit.

Welk merk/model camera is het?

Nadeel van die adapters op korte termijn is natuurlijk dat de meesten hier voor veel worden verkocht, maar eigenlijk voor onder een euro op AliExpress staan. Dat is best cashen voor dat soort figuren en vaak worden ze nog gedropshipped ook waardoor je ze alsnog niet voor het weekend hebt.

Ik denk dat je met bovenstaande vraag eens moet kijken op ali voor zo'n adapter als je er meer mee wilt doen. Uiteindelijk zijn de prijzen zo belachelijk voor de kaarten zelf waardoor je een gewone digicamera kunt kopen en een grote micro sd kaart er bij.
Daarnaast dus kijken of je tussendoor de kaart leeg kunt halen tijdens het weekend en dan door.
Het is ook weer niet erg om je zoon keuzes te laten maken. Anders krijg je straks 10 duizenden foto's waar je doorheen moet (kijkt naar eigen foto's).

[ Voor 90% gewijzigd door Arunia op 17-07-2023 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
@ehtweak Een adapter is ook goed, maar ik vind er geen die nog deze week kan leveren.
@Arunia Goede vraag. Camera heb ik vanavond pas, maar dacht een voorsprong te nemen door nu al te zoeken. Zal straks het juiste model opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 19:16
Persoonlijk zou ik toch voor een goedkoop cameratje gaan. Die XD kaart zal altijd een desinvestering zijn omdat je hem nergens anders in kan gebruiken en als ik kijk naar de kosten dan zou ik gaan voor de hedendaagse standaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 15:35

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

De kaarten zelf zijn blijkbaar gemaakt tot een capaciteit van 2GB, dus reken er niet op dat zelfs met een adapter-oplossing, de camera zomaar meer capaciteit dan dat slikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Bij de rest van de familie eens gepolst, er was nog iemand met een oude camera met SD kaartjes, een Canon Ixus. Perfect voor wat het moet doen.
Pagina: 1