kabels snoeren en draden hoe bergen jullie die op?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klick
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 04-04 15:22
ik heb veel snoeren, kabels en draden.. ze zitten nu opgeborgen in dozen, maar ik wil een praktischere oplossing. als ik er nu 1 zoek, wordt de rest een bende.

zijn er handige tips, iets wat ik kan doen om ze op te hangen of iets? een oplossing die wel werkt? ik ben vast niet de enige die veel kabeltjes heeft…

alle tips welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:17

CeesKees

I rest my Kees

Oprollen met klittenband. Niet te strak, dan buigen je connectors.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-05 11:55
Oprollen tot een bundeltje en dan idd met tywrap of klitteband vastmaken.

Ik heb ook wel gezien dat mensen ze (opgerold) in een lege wc rol steken en die dan weer netjes in een doos/lade steken, maar die methode lijkt mij niet super compact. Wel netjes.

Anderzijds, hoeveel van die kabels, snoeren etc zijn handig om te bewaren? Ik heb laatst met opruimen ook een hele doos weggegooid. Immers zijn kabels en snoeren meestal niet hetgene wat kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-05 10:16
Ik gebruik sealzakken / zakjes per kabelsoort

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

WC-rollen en keukenrollen niet weggooien, en dan heb je gewoon dit:
Afbeeldingslocatie: https://makezine.com/wp-content/uploads/2013/04/toilet-paper-roll-cord-organizer.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klick
wc rollen 😂 cool nooit aan gedacht

ik zag wel dit laatst Afbeeldingslocatie: https://www.synthforum.nl/attachments/3055818/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:31
E - Jay schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:21:
Ik gebruik sealzakken / zakjes per kabelsoort
Ja, dat doe ik ook voor het wat kleinere spul, zoals montagedraad voor elektronica projecten en patch kabels e.d..
Maar ik vind die closetrollen van @RaZ ook wel gaaf.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
klick schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:31:
ik heb veel snoeren, kabels en draden.. ze zitten nu opgeborgen in dozen, maar ik wil een praktischere oplossing. als ik er nu 1 zoek, wordt de rest een bende.

zijn er handige tips, iets wat ik kan doen om ze op te hangen of iets? een oplossing die wel werkt? ik ben vast niet de enige die veel kabeltjes heeft…

alle tips welkom!
Weggooien van nutteloze kabels. En nee niet elke kabel die je hebt weggooien, maar een reden dat het nu een bende wordt als je een HDMI kabel wil pakken, is omdat er nog 4 mini-USB kabels liggen en nog 3 USB-B kabels met het idee dat het misschien ooit nog weleens nuttig zou kunnen zijn: Dat gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Als je genoeg kabels hebt gewoon per soort in een doos. Zo doen we het op school. Kabel oprollen door telkens de kabel met de connectors naar elkaar toe te vouwen. Eventueel een elastiekje en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Sissors schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:42:
[...]

Weggooien van nutteloze kabels. En nee niet elke kabel die je hebt weggooien, maar een reden dat het nu een bende wordt als je een HDMI kabel wil pakken, is omdat er nog 4 mini-USB kabels liggen en nog 3 USB-B kabels met het idee dat het misschien ooit nog weleens nuttig zou kunnen zijn: Dat gaat niet gebeuren.
Tot je nét die kabel wel nodig hebt en dan baal je, al meerdere keren met USB-B gehad dus er ligt er gewoon één in de kabel bak.

Hier de meest gebruikte kabeltjes in korte variant in bureau met een klittenbandje eromheen (bv micro USB kabeltje, Micro USB—> USB-C verloopje, A-micro USB3 kabel, ect) in bureaulade.
De minder gebruikte kabels zoals langere USB-C voor controllers, korte HDMI, losse Lightning kabels, ect in een ziplock zakje in een ladekast.
Obscurdere kabels en verloopjes in een platte bak op zolder (dingen als USBA-A, DP naar VGA, HDMI naar DVI, DP naar DVI, DP naar HDMI, vanalles). Scheelt wel dat ik redelijk wat ouwdere meuk heb (PC’s) en dan is dat wel handig maar menig familielid uit de brand kunnen helpen en zelfs op werk af en toe :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gesorteerd op hoofdtype in die transparante Ikea Samla bakken: power, display, network, usb, audio, fans, overig.

[ Voor 3% gewijzigd door Navi op 20-07-2023 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klick
ik vind de wc rol oplossing voor in een bak wel handig, voor de langere of nieuwe kabels ga ik voor een totaal andere op,ossing. kleine spijkertjes aan de binnenkant van een kastdeur.. dan kunnen ze hangen en evt in hun zakje blijven.
Pagina: 1