Wegvallende wifiverbinding met Asus Zenwifi XT8 & KPN Box 12

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxys1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-01 22:31
Mijn vraag

Ik heb de WiFi van mijn KPN Experiabox 12 uitgeschakeld en maak gebruik van twee Asus Zenwifi XT8 routers voor de WiFi in de woning.

De Asus ZenWiFi’s staan in de accespoint modus zodat de Experiabox de IP adressen blijft uitgeven.

Dit heeft altijd goed gewerkt, maar sinds een aantal maanden valt het internet regelmatig weg. Ik heb nu enkele weken op alleen de Experiabox gedraait en heb het probleem niet meer met wegvallend internet.

Is er iets softwarematig de afgelopen maanden gewijzigt in de Experiabox waardoor dit probleem is ontstaan?

Kan ik aan de instellingen in de Experiabox nog iets wijzigen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
KPN Experiabox 12
Asus Zenwifi XT8 routers

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Opnieuw opgestart, gereset, opnieuw ingesteld.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Als ik het goed begrijp: internet valt weg als draadloos via de Asus-sen verbonden is?
Denk dat je het probleem niet in de Experiabox moet zoeken maar juist in de Asus.

Hoe heb je Wifi op de Asus ingesteld?
Hoe ziet het radiospectrum eruit (oftewel, zijn er veel draadloze netwerken in de buurt -> kijk eens met een Wifi analyser)?
Met welke snelheid (en welke RSSI) zijn de draadloze clients met de Asus verbonden?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb ook vergelijkbare issues gezien met deze router van Asus, de oplossing was om firmware naar een oude (stabiele) versie terug te flashen. Er lopen diverse topics op snbforums.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:26
Waarom verdenk je eigenlijk meteen de Experiabox? Dat het x tijd goed heeft gewerkt garandeert niets, tevens zie ik geen reden voor KPN om hun eigen klanten tegen te werken. Als de wifi met de Asus routers weg valt en op de Experiabox wel werkt zou ik het in de routers gaan zoeken. Maar ik ben oprecht benieuwd waarom je de Experiabox verdenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxys1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-01 22:31
Het bedrade internet valt ook weg namelijk.
Ik draai nu enkele weken zonder de Asus en dan is wel stabiel.

[ Voor 42% gewijzigd door Galaxys1 op 17-07-2023 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23:56
Ik had ook wegvallende verbindingen met de TX8 en uiteindelijk retour gezonden naar Amazone tot bol.com later weer met een aktie kwam en de TX8 weer heb gekocht, met het idee dat ik zelf iets over het hoofd had gezien en na het aanmelden liep het goed tot ik wederom een dag later weer de verbinding weg was en een dag later niks van gemerkt tot de maandag kwam en we moesten werken. Ik bekabeld via de KPN modem en de vrouw op wifi en ze werd er tot driemaal eruit gegooid terwijl we maar met twee mensen toen thuis waren.

De volgende dag werd ze weer tweemaal eruit gegooid en die avond mijn Xiaomi Mesh weer aangesloten en die pakte alles weer op en geen issues met wegvallende dagelijkse verbindingen.

Ik vraag me nu af of de XT9 beter is door dat deze nieuwer is dan de XT9
Pagina: 1