Electra met minimale warmteverlies na isoleren muren

Pagina: 1
Acties:

• thezs
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-11 10:59
Beste klussers,

Ik ga mijn garagemuren isoleren van binnen met pir + fermacell platen (50mm). Hierdoor moet ik alle stopcontacten en lichtschakelaars naar voren halen, door met een gatenzaag een gat in de plaat te zagen en daar een hollewanddoos in te stoppen wil ik dit gaan doen. Echter zit er dan een gat in de isolatieplaat en gaat dat natuurlijk ten koste van isolatie.

Zijn er manieren die ik niet direct zie om warmteverlies bij deze gaten tegen te gaan? Ik dacht zelf aan een hollewanddoos van 40mm diep zodat ik niet volledig tot het einde van de plaat hoef te boren, de elektra kabels haal ik er dan via een kleinere gat doorheen.

Verder nog tips of dingen die ik over het hoofd zie?

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:09

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Zo lang de gaten winddicht zijn is op het oppervlakte van een inbouwdoos het warmteverlies echt te verwaarlozen. Simpel wat isolatiefolie erachter zou meer dan genoeg moeten zijn. Ik zou daar zelf niet op optimaliseren denk ik.

De gebruikelijke zaken zal je zelf ook wel bedacht hebben:
- dikkere isolatieplaten
- opbouwdozen

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Het verlies is redelijk verwaarloosbaar.
Maar je kunt inbouwdozen krijgen voor holle wand die luchtdicht zijn of een luchtdichte inzet hebben.

Dan heb je een zacht invoermembraan en kan er geen koude tocht ontstaan door de inbouwdozen heen.

Maar mijn praktijkervaring zijn deze niet nodig en valt het allemaal wel reuze mee.

• thezs
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-11 10:59
Thanks! Dan ga ik er niet al te veel aan doen behalve alles zo strak en dicht mogelijk te houden.