Jeuj..eindelijk is mijn nieuwbouwwoning opgeleverd. Ik denk al een tijdje na over het wifi netwerk wat ik wil aan gaan leggen. Nu ben ik geen expert op dat gebied maar weet er wel iets van. Het doel is om toe te groeien naar een volledig Unifi netwerk met camera's en deurbel maar wil voor nu een eerste stap zetten daar naar toe. Ik heb al veel gegoogeld naar de mogelijkheden en heb een eerste setup bedacht die ik even met jullie wil delen met de vraag of dit überhaupt mogelijk is en of er voor nu betere alternatieven zijn.
Kan deze setup überhaupt?
Is het misschien niet beter om via een Powerline adapter een verbinding naar de berging te maken?
Wat zijn betere alternatieven?
Ben benieuwd naar jullie reacties.
- In mijn nieuwbouw woning heb ik Ziggo dat via een ziggo router in de meterkast binnen komt.
- Daar achter wil ik met het oog op de toekomst een Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+) plaatsen.
- In elke ruimte bevindt zich een loze leiding. De loze leiding naar de slaapkamer (1e verdieping) wil ik bedraden en daarop een Ubiquiti UniFi In-Wall HD monteren.
- Datzelfde geldt voor mijn werkkamer op de 2e verdieping. De loze leidingen bevinden zich trouwens naast stopcontacten. Ik weet niet of dat problemen kan geven
- Op de begane grond wil ik gebruik maken (en dit is dus het vraagstuk) van mijn bestaande Orbi RBK752 accespoint welke ook bedraad wordt vanuit de switch in de meterkast via een loze leiding.
- De satelliet van bovenstaande Orbi wil ik plaatsen in de berging aan de achterkant van mijn huis in de tuin. Dit omdat er geen loze leiding loopt naar de berging.
Kan deze setup überhaupt?
Is het misschien niet beter om via een Powerline adapter een verbinding naar de berging te maken?
Wat zijn betere alternatieven?
Ben benieuwd naar jullie reacties.