Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-07 20:45
Hallo,
Ik zit met een probleem sinds vandaag. Druk aan het tekenen geweest in Sketchup. Maar nu kan ik dus als ik de rectangle tool selecteer en de measurements invoer niet meer handmatig de afmetingen invoeren. Als ik op enter druk dan gebeurt er simpelweg niets. Heb het programma al geherstart, evenals windows en een ander project geopend. Niets helpt. Het moet dus echt in sketchup zelf zitten. Wat zou dit kunnen zijn? Bvd.

edit: ik kan dus wel een maat invoeren 400cm bijv,

maar als ik type bijv: 400cm,500cm dan gebeurt er niets

[ Voor 11% gewijzigd door saken op 17-07-2023 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
edit: hmm, vreemd heb afgelopen dagen tutorials gedaan waarbij de dimensies ingevoerd worden gevolgd door een komma. Nu is dat ineens puntkomma ; ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Een komma is in NL een decimaalteken en een scheidingsteken. In Engelse notatie is het een duizendtal. Een puntkomma is dan 'veiliger' omdat dit niet voor verwarring zorgt als je ook getallen achter de komma/punt wilt kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-07 15:54
Heb je die tutorials ook met maatvoering in inches gedaan?
Zou me niks verbazen als die bij inches de '.' als decimaalteken gebruikt en de ',' als scheidingsteken en bij metrische maatvoering de ',' als decimaalteken en de ';' als scheidingsteken.

Maar fijn dat je het al gevonden hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Ik denk dat het idd te maken heeft gehad met de metrische maatvoering. Ik zit nu in Centimeters te werken. Dan wen in me gewoon puntkomma aan :-)