Uitkomst Verticaal zoeken #overlopen!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanna12345678
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17-07-2023
Mijn vraag

Hallo allen,

Ik gebruik de formule vert. zoeken. Deze gebruik ik al jaren en gaat altijd goed. En sinds vandaag, krijg ik bij het invoeren bij de "Opbouwfunctie voor Furmules" wel de juiste uitkomst te zien, maar in de Cel geeft hij de waarde aan: " #Overlopen!.

Ik heb deze foutmelding nog nooit gehad en ik heb geen idee hoe ik deze nu kan oplossen.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Excel Mac Nieuwste versie
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Ik vind op google van alles over #overlopen! maar dat betreft hele andere dingen en die begrijp, maar in mijn verticaal zoeken opdracht kan ik hem niet plaatsen.

Wie heeft deze vaker gehad en hoe kan ik deze oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 19:56

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Het resultaat van jouw Vert.zoeken functie is groter dan de ene cel. De inhoud loopt dus over... Maar wat nou precies de reden is is zo niet goed te zeggen. Meer info:
Een #OVERLOOP!-fout corrigeren - Microsoft Ondersteuning

Kun je meer info geven over de opbouw van jouw blad en formule?

[ Voor 8% gewijzigd door OfNoAvail op 17-07-2023 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanna12345678
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17-07-2023
*snip* printscreen

Ik voeg een prinsscreen toe. De uitkomst in de Opbouwfunctie geeft het juiste aan, alleen de cel uitkomst geeft #Overlopen! aan. Die kan ik niet plaatsen

[ Voor 49% gewijzigd door Daedalus op 17-07-2023 14:32 . Reden: Persoonlijk gegevens waren afleidbaar uit printscreen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rense
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 20:28
Als je de functie in de cel edit (F2) en het editten afsluit met Ctrl-Shift-Enter (ik hoop dat dat op de Mac hetzelfde werkt), dan maakt hij er een array-formule van en krijg je tenminste te zien of en welke extra antwoorden terugkomen uit deze formule (onder die 68,9).

Ik ben tegenwoordig meer fan van het gebruik van de MATCH-INDEX-combinatie (VERGELIJKEN-INDEX) in plaatsvan VLOOPUP (VERT.ZOEKEN). De laatste geeft soms nog wel eens ongewenst resultaat terug als de bron niet mooi gesorteerd is. Hier een uitlegpagina: https://www.perfectxl.com...tch-geen-vlookup/?lang=nl

[ Voor 40% gewijzigd door rense op 17-07-2023 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elalith
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 19:37
@Johanna12345678, Standaard wijst (zoals @OfNoAvail al stelt) de #Overloop error dat een bepaalde formule tot een lijst van resultaten komt. (Denk bijvoorbeeld aan de UNIQUE-functie die een lijst van unieke waardes binnen een bereik teruggeeeft). In een tabel vind excel dat niet leuk. <-- ik denk dat hier de crux zit.

Ik heb dit echter nog niet eerder gehad met VLOOKUP. Voor grotere zoekacties gebruikte ik voorheen ook de MATCH en INDEX combinatie, maar tegenwoordig gebruik ik XLOOKUP. Die functie is een stuk leesbaarder (en beter uit te leggen aan mensen met minder Excel kennis).

(Wat meer google werk verteld mij dat er mensen zijn die dit gedrag bewust gebruiken: voorbeeld)

Ook heeft deze functie inregelbaar gedrag als er meerdere matches zijn.

Zie de support site van Microsoft: XLOOKUP-functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik had dit zojuist ook, op een type bestanden die ik al jarenlang gebruik en niks anders deed dan normaal. Ik had het bestand met de verticaal zoeken formule in mijn map downloads staan en die heette "voorraadupdate(12).csv". Ik heb dat toen hernoemd naar "voorraad.csv". Moraal van het verhaal, even alle files opslaan en sluiten, bestandsnaam inkorten en nog een keer proberen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Pagina: 1