Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-07 11:05
Ik heb het idee dat de accu van mijn Samsung S10e niet meer is wat het geweest is, vooral de laatste maanden, en ik kan nergens vinden waar dit verbruik naartoe gaat. Rond 15.00 is de batterij nog maar 20%, ook als ik hem niet veel gebruik. Ik heb sindskort een app genaamd AccuBattery en deze app geeft aan dat de accu nog maar 76% capaciteit is.
1. Kan dit schade geven aan de telefoon?
2. Waar kan ik een originele Samsung accu kopen? Er is namelijk helaas veel namaak op internet en heb ook gehoord dat Samsung geen originele onderdelen levert.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-07 08:18
Er zijn genoeg sites die zeggen dat ze een originele accu leveren. ( of dat 100% zeker is, weet ik niet )

Anders kan je bij Samsung terecht. ( kost je wel wat meer )

https://www.samsung.com/nl/support/repair/#prices

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:14
De S10e gaat al heel wat jaartjes mee en heeft veel updates gehad die kunnen zorgen voor een hoger stroomverbruik.
Dus je kunt in ieder geval proberen om de toestel cache te wissen en eventueel alle onnodige apps uit te schakelen of te verwijderen, en kijken of dat al genoeg effect heeft.

Een slechte accu plaatsen kan schade geven, of je nieuwe accu presteert slechter dan de oude.
De vraag is dan hoe lang je telefoon nog mee moet / kan, om die investering wel of niet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
Bedankt voor de reacties, sorry, het was even aan mijn aandacht ontgaan. Waarom kan een nieuwe accu soms slechter presteren dan de oude? En kan een versleten accu tot problemen leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32
JoshuaO038 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:01:
Waarom kan een nieuwe accu soms slechter presteren dan de oude?
Wat bedoel je?
En kan een versleten accu tot problemen leiden?
Ja, dat je telefoon niet lang meegaat op een acculading. Verder niet echt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
Mijn vriend had ook een slechte accu en deze heeft zijn hele moederbord kapot laten gaan (Galaxy S7). Was dit dan pech of had dit toch met de accu te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32
JoshuaO038 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:11:
Mijn vriend had ook een slechte accu en deze heeft zijn hele moederbord kapot laten gaan (Galaxy S7). Was dit dan pech of had dit toch met de accu te maken?
Geen idee hoe een accu een moederbord kapot zou moeten maken. Klinkt als toeval.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:46
Probeer eerst je toestel eens factory default te maken
en niet zoveel apps te installeren.

dat zal al veel schelen..
Pagina: 1