Beste @AverageNL,
Ik had al onder het artikel gereageerd. Maar aangezien we van mening verschillen over het wel of niet afgewezen hoger beroep lijkt het me handiger dat ik dan toch even een feedback topic aanmaak, bij deze.
Dus ik denk dat je dit stukje toch even moet aanpassen, aangezien dat beroep dus al is afgerond (en verloren).
Ik had al onder het artikel gereageerd. Maar aangezien we van mening verschillen over het wel of niet afgewezen hoger beroep lijkt het me handiger dat ik dan toch even een feedback topic aanmaak, bij deze.
Maar in jullie artikel van afgelopen zaterdag staat dus ook gewoon dat het verzoek is afgewezen, zoals je kunt lezen:Het beroep zelf is niet afgewezen. De FTC vroeg de rechtbank om een 'emergency stay'. Daarmee zou de overname gepauzeerd worden totdat het hoger beroep is afgerond. Dat specifieke verzoek is afgewezen, dus Microsoft mag de overname nu afronden, ook voordat het beroep is behandeld door de Ninth Circuit Court. Zie bijvoorbeeld ook ons eerdere artikel hierover:
[...]
In de praktijk was dit waarschijnlijk de laatste échte poging van de FTC, maar het beroep van de FTC kan in principe gewoon doorgaan
Ik volg de zaak om eerlijk te zijn op de voet en lees dus the Verge en ook de diverse juristen die hier op Twitter over rapporteren (waaronder FOSSPATENTS) dat het wat de FTC betreft eigenlijk uitgespeeld is, behalve dan de rechtszaak (die ze in december 2022 al hebben aangespannen en) die in augustus 2023 gaat starten.🤯De Federal Trade Commission verzocht de rechtbank om een injunctive relief, blijkt uit de documentatie. Daarmee wilde de FTC ervoor zorgen dat Microsoft de overname niet mocht afronden voordat er een uitspraak is gedaan in de beroepszaak die de toezichthouder heeft aangespannen. De Ninth Circuit Court of Appeals heeft dat verzoek nu echter afgewezen. Dat houdt in dat Microsoft de overname mag voltooien zodra de eerdere tijdelijke restraining order die het hof had ingesteld verloopt. Dat is zaterdag 15 juli om 08:59 Nederlandse tijd gebeurd.
Los van de beroepszaak, heeft de FTC een eigen onderzoek naar de overname lopen. De eerste hoorzittingen in die zaak staan gepland voor 2 augustus. In principe mag Microsoft de overname voordat die losse zaak begint al afronden. De FTC kan dan later alsnog concluderen dat de overname de concurrentie schaadt en deze verbieden. De twee partijen moeten dan gedwongen weer uit elkaar. In de praktijk laat de FTC zijn eigen zaak meestal echter vallen als het een federale rechtszaak verliest, zoals deze week is gebeurd.
Dus ik denk dat je dit stukje toch even moet aanpassen, aangezien dat beroep dus al is afgerond (en verloren).
De Amerikaanse Federal Trade Commission probeerde de overname tegen te houden middels een preliminary injunction terwijl zijn eigen onderzoek nog loopt, maar verloor een rechtszaak daaromheen. De FTC is tegen die uitspraak in beroep gegaan.
[ Voor 65% gewijzigd door TheVMaster op 16-07-2023 22:50 ]