Tips: freesleiding airco dichtsmeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Hallo, ik heb met veel moeite en stof mijn airco leiding met elektra en condens slang in de muur weten te frezen. Het geheel ligt nu ongeveer een centimeter in de muur (sommige plekken helaas wat minder, maar ik wil eigenlijk niet meer opnieuw met de slijptol aan het werk om dat net wat beter te maken...) en ik heb het vastgezet met montageband.

Bij de bocht komt de buis de muur uit en dat valt achter de airco als het goed is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_qw0NBQpjsb2oLajzs3Xd9X8Yw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CbTq6DuxQbHbFhnzxYCzeWQw.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zoek tips hoe ik dit het beste kan afwerken. Het moet natuurlijk weer een gladde muur worden. :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:54
Dicht stuccen en dan verven of behangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Gewoon met roodband dichtzitten en daarna netjes witten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
HMR90 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:31:
Dicht stuccen en dan verven of behangen.
Ja ok maar kan ik hier gewoon Rotband ofzo overheen smeren? Moet ik ook nog rotband achter de leidingen smeren of is dat niet zo nodig? (Dan moet ik alle montageband weer losmaken namelijk..)

En de airco isolatie is licht flexibel natuurlijk, je kunt het indrukken zegmaar, is dat een probleem? Ik moet natuurlijk niet hebben dat 1x met je vinger op de muur drukken zorgt voor een permanente afdruk o.i.d...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Nee hoor, kun je gewoon rechtstreeks overheen stucen. Zo gaat dat met water/gas/elektraleidingen ook.

Het stucwerk vormt uiteindelijk natuurlijk één geheel en harde laag, dus dat laatste is ook niet aan de orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:49
Montage band kan wel gaan roesten, hou daar wel even rekening mee. Dus wellicht deze eerst verven. Een zorg dat alles dieper ligt dat je huidige muur. Liefst de muur wat je geslepen hebt voorzien van voorstrijk voordat je die gaat stucen. Je kan dan namelijk als je toch alles los haalt hier eerst grof stuc in doen.
Leidingen erin drukken, montage band vast zetten en dan daaroverheen ook weer stuc ( stuc is dan nat op nat)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Tralapo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:38:
Nee hoor, kun je gewoon rechtstreeks overheen stucen. Zo gaat dat met water/gas/elektraleidingen ook.

Het stucwerk vormt uiteindelijk natuurlijk één geheel en harde laag, dus dat laatste is ook niet aan de orde.
Is dan rotband goed om te gebruiken?
En is betokontakt nog nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
The-Source schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:39:
Montage band kan wel gaan roesten, hou daar wel even rekening mee. Dus wellicht deze eerst verven. Een zorg dat alles dieper ligt dat je huidige muur. Liefst de muur wat je geslepen hebt voorzien van voorstrijk voordat je die gaat stucen. Je kan dan namelijk als je toch alles los haalt hier eerst grof stuc in doen.
Leidingen erin drukken, montage band vast zetten en dan daaroverheen ook weer stuc ( stuc is dan nat op nat)
Bedankt voor de tips, het lastige is alleen dat de airco eerst aangesloten moet worden, en daarna kan ik het pas dichtsmeren, maar op dat moment kan ik de airco leidingen niet echt meer loshalen/bewegen. Dus erachter stucen is niet echt een oplossing lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Die 1.5 a 1.8 meter( het verticale deel voor de bocht) kan je wel voor de tijd doen als de airco over de rest valt ben je gelijk klaar na plaatsing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
The-Source schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:53:
Die 1.5 a 1.8 meter( het verticale deel voor de bocht) kan je wel voor de tijd doen als de airco over de rest valt ben je gelijk klaar na plaatsing ;)
Nou ja dat dacht ik eerst ook, maar de condensleiding moet aansluiten op de binnenunit. Waarschijnlijk moet deze leiding dus een stukje omhoog of omlaag om passend uit te komen, dus dat kan ik nog niet permanent fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:37
Respect voor je doorzettingsvermogen.
Mooi om te zien dat je uiteindelijk voor de mooiste oplossing gekozen hebt.

Voor de rest, ik zou wel iets van voorstrijkmiddel gebruiken om een goede hechting te garanderen. Het kan geen kwaad om het te doen, alhoewel ik niet weet hoe de montageband gaat reageren op dat spul.
Dat zou dan Betokontakt of Stuc-Primer zijn, wellicht even advies vragen bij een speciaalzaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-06 23:14
Er zit ook nog een stuurkabel bij zo te zien. Ik weet niet of het verstandig is om daar rechtstreeks stuc overheen te smeren. Kun je het niet strak aftimmeren met plaatmateriaal? Ik kan uit eigen ervaring melden dat je bv MDF met een lakdraagfolie prima kunt afwerken met latex. Ziet echt verschil met andere wanden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
dimi_v schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:49:
Er zit ook nog een stuurkabel bij zo te zien. Ik weet niet of het verstandig is om daar rechtstreeks stuc overheen te smeren. Kun je het niet strak aftimmeren met plaatmateriaal? Ik kan uit eigen ervaring melden dat je bv MDF met een lakdraagfolie prima kunt afwerken met latex. Ziet echt verschil met andere wanden niet.
Mja, het probleem is dat mdf misschien snel te dik wordt, en uiteindelijk komt een stucadoor de hele ruimte glad stucen voor het eindresultaat (en de hele hal moest toch gestuct worden..)

Kan ik dan niet beter een dunne wedi plaat ervoor monteren? 4 of 6mm? En dan.. Met Pur vastzetten/opvullen en eroverheen stucen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 24-06 08:32
Ga je de airco zelf monteren ? Persoonlijk zou ik toch nog de slijptol ter hande nemen en een airco bak inbouwen. Dat maakt het installeren onwijs veel makkelijker.

https://www.eibabo.nl/sti...0x5wO3EAQYBCABEgKn5vD_BwE

Zo eentje dus, daar komen je leidingen dan in uit, je binnenunit valt daar helemaal overheen, maar je hebt zo wel speling met je leidingen. Als je nu alles dicht smeert heb je geen slack meer hoe de leidingen uit je muur komen en hoe de in de binnenunit gaan ( dat kan ook verschillen ook per merk Airco )

Ik weet niet hoe diep je sleuf precies is, maar ik zou hem als eerste dichtzetten met Gyproc ProSkim base ( die kan tot 20mm. Als het dieper is kan je nog Gyproc Vul pasta gebruiken, dat kan tot 30mm. Daarna afwerken met een gladde pasta.

[ Voor 14% gewijzigd door Galaxis op 17-07-2023 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Galaxis schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:05:
Ga je de airco zelf monteren ? Persoonlijk zou ik toch nog de slijptol ter hande nemen en een airco bak inbouwen. Dat maakt het installeren onwijs veel makkelijker.

https://www.eibabo.nl/sti...0x5wO3EAQYBCABEgKn5vD_BwE

Zo eentje dus, daar komen je leidingen dan in uit, je binnenunit valt daar helemaal overheen, maar je hebt zo wel speling met je leidingen. Als je nu alles dicht smeert heb je geen slack meer hoe de leidingen uit je muur komen en hoe de in de binnenunit gaan ( dat kan ook verschillen ook per merk Airco )
Ja dat zou ik wel willen en heb ik eerder overwogen, maar ten eerste wil ik echt niet meer slijpen haha, maar nog belangrijker, er loopt een elektraleiding achter waar ik nu gefreesd heb. Daarom ga ik met de airco leiding al na de bocht direct de muur uit, omdat daarachter een leiding loopt die ik al iets ingefreesd heb perongeluk. Ik heb het PVC daar wat beschadigd maar gelukkig zijn de aders ongedeerd. Maar daar kan ik verder dus niet frezen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8LSqiEkxuIKvfebGXcIlNDvecw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HZX8KAXR5SKATOXFMyPfUpEE.jpg?f=fotoalbum_large
Ik weet niet hoe diep je sleuf precies is, maar ik zou hem als eerste dichtzetten met Gyproc ProSkim base ( die kan tot 20mm. Als het dieper is kan je nog Gyproc Vul pasta gebruiken, dat kan tot 30mm. Daarna afwerken met een gladde pasta.
Dit spul ken ik niet, is Proskim beter dan iets als Rotband?

[ Voor 27% gewijzigd door geerttttt op 17-07-2023 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:31
Ik zou ook alles pas dan afmaken als de airco geinstalleerd is en de leidingen op lekkage gechecked zijn. Ik had bij een van mijn units dat er een onopgemerkt gaatje in zat, waardoor het hele gas is ontsnapt. Als je dat pas merkt als alles afgewerkt is moet je wellicht alles weer opengooien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:03

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Zo heb ik heb ik het gedaan, een airco bak ingepleisterd in de muur. De condensafvoer is aangesloten op die bak. Op het moment dat de airco komt moet ik maar een paar mm pleister los tikken van die bak, het deksel eraf halen en alles ligt klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-egbO0Is8mOCvSNo5hLbJL6KzoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nw7ihL0Mdoj1bQQmTT5ICqRM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FavW93R4EUyXDwghc0q_Uy1UeH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MKI0tuyuCKXR0ryOXDVbAwgi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OEAYtYP9TCK_Z33D3mieksXhhL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQ7O3yNyYSg5cI6k106t0IgU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Jellabie op 17-07-2023 11:33 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Jellabie schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:32:
Zo heb ik heb ik het gedaan, een airco bak ingepleisterd in de muur. De condensafvoer is aangesloten op die bak. Op het moment dat de airco komt moet ik maar een paar mm pleister los tikken van die bak, het deksel eraf halen en alles ligt klaar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes! Maar jij hebt jouw airco leiding niet met iets als montageband vastgezet. Wat als je in die bak de airco leiding gaat wiebelen, kan dan niet je stuclaag loskomen? En hoeveel cm heb jij nog aan ruimte wat je op moest vullen?

En waarmee heb je het opgevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:03

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Goh, is al even geleden ondertussen :P
Maar ik gok iets van een 1 a 2cm tot bovenkant leiding.

Dichtgesmeerd met Knauf mp75

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:01

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
geerttttt schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:34:
[...]

Ja ok maar kan ik hier gewoon Rotband ofzo overheen smeren? Moet ik ook nog rotband achter de leidingen smeren of is dat niet zo nodig? (Dan moet ik alle montageband weer losmaken namelijk..)

En de airco isolatie is licht flexibel natuurlijk, je kunt het indrukken zegmaar, is dat een probleem? Ik moet natuurlijk niet hebben dat 1x met je vinger op de muur drukken zorgt voor een permanente afdruk o.i.d...
type schroeven en dat gaatjesband wat je hebt gebruikt kan gaan roesten. (kans is erg groot, gips is er erg goed in)

heb je ruimte om een plaatje qboard met montage schuim te plaatsen van bv 4 mm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
twain4me schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:20:
[...]

type schroeven en dat gaatjesband wat je hebt gebruikt kan gaan roesten. (kans is erg groot, gips is er erg goed in)

heb je ruimte om een plaatje qboard met montage schuim te plaatsen van bv 4 mm ?
Lastig, maar misschien de dunste variant ,4mm zou ik vast kunnen plakken wellicht. Dat lijkt je beter dan gewoon dichtsmeren met Knauf?

En dat gaatjesband, jeetje... niet bij stil gestaan bij het kopen. Irritant, wel want ik heb net alles op maat en vast zitten, ik dacht, dat zorgt ervoor dat het niet meer zomaar beweegt... Kan ik daar nog iets aan doen? De schroeven kan ik nog even makkelijk vervangen door RVS schroeven.

De montageband zelf is "verzinkt", schijnbaar. Is dat nog steeds roestgevoelig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
geerttttt schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:21:

Ik heb het PVC daar wat beschadigd maar gelukkig zijn de aders ongedeerd. Maar daar kan ik verder dus niet frezen...
[Afbeelding]
Maak die gaten in ieder geval even dicht voordat je nu gaat stuccen. Anders komt er stuc in de elektra buis en krijg je die aders er nooit meer uit. Je kunt een stuk flexibele buis in de lengterichting opensnijden en eroverheen klikken of desnoods doe je het met een beetje isolatietape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
geerttttt schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:40:
[...]

Het randje waar je geknipt heb wel.
Rol klittenband met RVS schroef zou ook nog een optie kunnen zijn, heeft allemaal niet veel te houden zeker niet nadat stuc erin/omheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PotatoChip
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:25
geerttttt schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:40:
[...]

Lastig, maar misschien de dunste variant ,4mm zou ik vast kunnen plakken wellicht. Dat lijkt je beter dan gewoon dichtsmeren met Knauf?

En dat gaatjesband, jeetje... niet bij stil gestaan bij het kopen. Irritant, wel want ik heb net alles op maat en vast zitten, ik dacht, dat zorgt ervoor dat het niet meer zomaar beweegt... Kan ik daar nog iets aan doen? De schroeven kan ik nog even makkelijk vervangen door RVS schroeven.

Er bestaat ook gaatjes band met een laagje plastic er over heen... Deze zou ik dan voor de zekerheid gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Chaos schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:11:
[...]

Maak die gaten in ieder geval even dicht voordat je nu gaat stuccen. Anders komt er stuc in de elektra buis en krijg je die aders er nooit meer uit. Je kunt een stuk flexibele buis in de lengterichting opensnijden en eroverheen klikken of desnoods doe je het met een beetje isolatietape.
Zeker! Dat ga ik doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
twain4me schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:20:
[...]

Nog even een vraag. Hoe zet ik dat qboard vast. Pur schuim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohamed A
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-03-2024
Hallo,

Kunnen jullie mij adviseren?

Ons binnenmuur is 10 cm dik, en ik wil de airco leidingen in de muur stopzetten, vervolgens dicht stucen

Wat de de goede afmetingen van een sleuf om de airco leiding met elektra en condens slang weg te stoppen in de muur?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Mohamed A schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 05:49:
Hallo,

Kunnen jullie mij adviseren?

Ons binnenmuur is 10 cm dik, en ik wil de airco leidingen in de muur stopzetten, vervolgens dicht stucen

Wat de de goede afmetingen van een sleuf om de airco leiding met elektra en condens slang weg te stoppen in de muur?

Alvast bedankt!
Bij mij heb ik het gewoon gefreesd en geprobeerd tot het pastte. Ik denk ruim 10cm breed, 5cm diep (of meer). Daarna montagepur in de kieren gespoten en een beetje erop, en direct de dunne qboard erop. Even vasthouden.

Daarna aangesmeerd met rotband tot het redelijk glad was. Vervolgens heeft de stucadoor de hele muur voorzien van nieuw stucwerk (fijne spachtelputz).

En nu is het onzichtbaar en zou het de trillingen van de leiding prima moeten weerstaan... Als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohamed A
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-03-2024
Bedankt voor je reactie Geert!
frezen in de muur gaat niet lukken helaas, ik kom achter dat er Electra leidingen lopen naar het plafond achter de tv, zie foto's. Ons wens was de airco laten plaatsen boven de tv of recht van, maar dat gaat dus niet lukken.
een optie blijft over, links van de tv.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YgBMWMCuAb_gl0mlutFaDE-MTtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cJdTJFwywpkq7mfHdypsdCgC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iopxebCPoxy_8lbh1oyyEXqmqRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1vf9M2HzCfqTVMVC7Klh3piN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/emytUx-hzNwRnHhyJLOomNw7CYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ckIfODusrNmdlgNvuPccE6l.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door Mohamed A op 25-03-2024 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Mohamed A schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:38:
Bedankt voor je reactie Geert!
frezen in de muur gaat niet lukken helaas, ik kom achter dat er Electra leidingen lopen naar het plafond achter de tv, zie foto's. Ons wens was de airco laten plaatsen boven de tv of recht van, maar dat gaat dus niet lukken.
een optie blijft over, links van de tv.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou ja stroom is het probleem niet zo, meestal trek je ff een kabeltje mee tussen de binnen- en buitenunit. Het probleem is de koel leidingen en water afvoer. De waterafvoer moet naar beneden lopen, dat is ook erg onhandig. Dus omhoog naar het plafond is niet echt een optie.

Dus tja. In jouw geval krijg je gewoon een leiding goot, die is iets van 5x10cm ofzo. Dus rechts naast de tv kan denk ik wel. Dan verstop je de goot achter je gordijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-06 22:33
geerttttt schreef op zondag 24 maart 2024 @ 16:29:
[...]

Bij mij heb ik het gewoon gefreesd en geprobeerd tot het pastte. Ik denk ruim 10cm breed, 5cm diep (of meer). Daarna montagepur in de kieren gespoten en een beetje erop, en direct de dunne qboard erop. Even vasthouden.

Daarna aangesmeerd met rotband tot het redelijk glad was. Vervolgens heeft de stucadoor de hele muur voorzien van nieuw stucwerk (fijne spachtelputz).

En nu is het onzichtbaar en zou het de trillingen van de leiding prima moeten weerstaan... Als het goed is.
Ik zit met hetzelfde dilemma. Van het weekend aan het frezen geweest maar de muur werkt niet lekker mee en de bijtel van de gehuurde (zware) cango helaas ook niet.

Heb jij je airco unit opgehangen na het stuccen of voor het stuccen? Heb een discussie met mijn stucadoor die liever eerst stucced maar om dan weer airco bak in de muur te gaan frezen zie ik echt niet zitten. Zeker niet gezien de meeste bakken 6cm zijn. Uiteindelijk willen we de muur glad laten stuccen en er renovlies overheen behangen gezien stucwerk erg snel beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcchicken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-06 19:22
Een bredere en diepere sleuf wordt meestal met de dozenboor gemaakt door gewoon gaten boven elkaar te boren en dan de stukken eruit te hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Zackito schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:00:
[...]

Ik zit met hetzelfde dilemma. Van het weekend aan het frezen geweest maar de muur werkt niet lekker mee en de bijtel van de gehuurde (zware) cango helaas ook niet.

Heb jij je airco unit opgehangen na het stuccen of voor het stuccen? Heb een discussie met mijn stucadoor die liever eerst stucced maar om dan weer airco bak in de muur te gaan frezen zie ik echt niet zitten. Zeker niet gezien de meeste bakken 6cm zijn. Uiteindelijk willen we de muur glad laten stuccen en er renovlies overheen behangen gezien stucwerk erg snel beschadigd.
Ik heb de airco opgehangen voor het stucen. Ik had de airco al veel langer werkend dan de stucadoor en keertje tijd had. Ik heb ook niet zon leiding bak er achter. Achter de airco komen gewoon de leidingen uit de muur zetten.

In mijn geval waren de muren niet zo hard, desondanks was het wel een beste klus en had ik voor het globale werk een muurfrees gehuurd van de Bauhaus en daarna de gaten nog wat breder en dieper gemaakt met een dozenboor en een haakse slijper. Ik had ook wat last van het deurkozijn voor het goed diep kunnen frezen met de muurfrees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
geerttttt schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:05:
[...]

Ik heb de airco opgehangen voor het stucen. Ik had de airco al veel langer werkend dan de stucadoor en keertje tijd had. Ik heb ook niet zon leiding bak er achter. Achter de airco komen gewoon de leidingen uit de muur zetten.

In mijn geval waren de muren niet zo hard, desondanks was het wel een beste klus en had ik voor het globale werk een muurfrees gehuurd van de Bauhaus en daarna de gaten nog wat breder en dieper gemaakt met een dozenboor en een haakse slijper. Ik had ook wat last van het deurkozijn voor het goed diep kunnen frezen met de muurfrees.
En ziet het stucwerk er een beetje uit? Dat is mijn grootste vrees haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
mcchicken schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:04:
Een bredere en diepere sleuf wordt meestal met de dozenboor gemaakt door gewoon gaten boven elkaar te boren en dan de stukken eruit te hakken.
Lesje voor de volgende keer, dat lijkt inderdaad een stuk makkelijker te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Zackito schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:00:
[...]

En ziet het stucwerk er een beetje uit? Dat is mijn grootste vrees haha.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZDaSTsYdOgOIJ52CiqGssINAHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KUUlzQfGQhx16mOaahi2PwRk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Netjes! Die van mij is ondertussen volledig aangesloten en in werking gesteld. Nu nog even dichtsmeren en stuccen. Heb jij het verfklaar of behangklaar gestucced?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Zackito schreef op zondag 26 mei 2024 @ 22:24:
[...]

Netjes! Die van mij is ondertussen volledig aangesloten en in werking gesteld. Nu nog even dichtsmeren en stuccen. Heb jij het verfklaar of behangklaar gestucced?
Eum, eigenlijk geen van beide. Ik heb dunne wedi plaat bovenop de leiding vastgemaakt met pur. Dat om trillingen wat te egaliseren. Daarna nog een beetje verder aangesmeerd met rotband om grotere gaten op te vullen. Dat laten drogen en toen heeft de stucadoor dat gewoon gladgetrokken. Dus dat was nog een paar millimeter wat ze moesten vullen.

Dit is spachtelputz op kleur wat we erop hebben zitten, ook omdat het een hal is en wij kleine kinderen hebben en we niet willen dat het stucwerk snel beschadigd.

Pagina: 1