Tot 2x toe een nieuwe gebruiker verwijdert bij reactie adv.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.447 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 12:32
Hallo

Ik heb op een V&A die ik heb van o.a. een oude pentium 1 processor 2x een reactie gehad van iemand met een vergelijkbare username.

Leek verder niet zo gek veel aan de hand, maar elke keer als ik het bericht open staat er:
De deelnemer(s) aan deze discussie (*username*) is/zijn niet meer actief op Tweakers en kunnen daardoor jouw bericht niet ontvangen. De reactie-mogelijkheid is daarom uitgeschakeld.
De bewuste accounts:

Elivdg 98
Eli 98

Is daar een specifieke reden voor?
Kan zijn dat het als oplichter op iets wordt gezien, maar dan zou ik daar wel graag een berichtje van tweakers.net zelf van ontvangen (dat gebeurde in het verleden nog wel eens).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Even zoeken...

We kunnen niet iedereen persoonlijke berichtjes gaan sturen telkens wanneer er iemand gebanned wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 16-07-2023 21:05 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:39

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Hier dezelfde ervaring op de geheugenlatjes die ik aanbied in v&a, zelfde twee accounts.

Eli98 doet en aanbod, ik antwoord met een principe akkoord en vervolgens is het account inactief/verwijderd.
Dit weekend ook met Elivdg 98: hoi, hier ben ik weer en ik kan niet eens antwoorden want account is weer weg.

Geen idee hoe de vork in de steel steekt, maar het wekt geen vertrouwen.

Beide profielen zijn inderdaad leeg zonder v&a feedback en zo.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zonder in te gaan op deze gevallen (kan in theorie andere oorzaken hebben...), er zijn een aantal vrijwilligers die hard zoeken naar oplichters, clones van om reden gebande users, etc. Het zal gebeuren dat er accounts worden geband.

Bannen zonder melding lijkt me beter dan wachten tot uitleg is gegeven. Dure uitleg als dat te laat is. En bij een ban iedereen DM'en die ooit contact heeft gehad met ze lijkt me qua privacy ook weer niet de bedoeling. Dan liever zo.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 18:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

We hebben deze accounts gebanned gezien we diverse aanwijzingen hebben dat hier iets aan de hand is. Meer informatie kan ik niet geven op dit punt.
Dit weekend ook met Elivdg 98: hoi, hier ben ik weer en ik kan niet eens antwoorden want account is weer weg.
In dit soort gevallen kan je een report indienen. Dit soort reacties zijn natuurlijk een hele duidelijke red flag.

Wanneer je aanwijzingen hebt dat er met een clone account wordt gewerkt (wat uitdrukkelijk niet is toegestaan) zou ik zeker niet overgaan tot een transactie. Dat is veelal vragen om problemen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 12:32
RobIII schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:03:
Even zoeken...

We kunnen niet iedereen persoonlijke berichtjes gaan sturen telkens wanneer er iemand gebanned wordt.
Nou, als er iets makkelijk zou zijn om te doen dan is het iedereen die de bewuste gebruiker een berichtje heeft gestuurd een dergelijke melding sturen, daar heb je een database voor. En als dat niet kan dan moet er ook nog maar even een DEVs gesproken worden over een dergelijke functie. Zeker met mogelijke V&A oplichting kan het niet zo lastig zijn.

Of zet het in de mededeling onder de berichten waar ik dit maal de;
De deelnemer(s) aan deze discussie (*username*) is/zijn niet meer actief op Tweakers en kunnen daardoor jouw bericht niet ontvangen. De reactie-mogelijkheid is daarom uitgeschakeld.
las.

Daar kan best een 'reden' bij staan zoals 'Banned wegens mogelijke oplichting V&A'. Dan zijn de betrokken gebruikers in principe ook ingelicht.

Maar goed, persoonlijk een berichtje sturen is inderdaad niet te doen als het er veel zijn.

Maar blijkbaar is het een veelpleger, weten we dat ook weer :).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
BLACKfm schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:36:
Nou, als er iets makkelijk zou zijn om te doen dan is het iedereen die de bewuste gebruiker een berichtje heeft gestuurd een dergelijke melding sturen, daar heb je een database voor.
Sommige gebruikers hebben duizenden DM's. Sommigen decennia oud. Waar ligt de grens? Wie DM je wel nog? Wie niet? Hoe wou je dat automatiseren?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RobIII schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:03:
Even zoeken...

Was dat niet degene waar gister een (inmiddels onzichtbaar) SeM-topic over was i.v.m. cloon-accounts?
topic 2197668 als het goed is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Raven schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:19:
[...]

Was dat niet degene waar gister een (inmiddels onzichtbaar) SeM-topic over was i.v.m. cloon-accounts?
topic 2197668 als het goed is.
Misschien wel, misschien niet. Topics worden niet voor niets uit 't zicht gehaald en we hebben niet de vrijheid om hier vanalles te gaan beantwoorden (o.a. ivm privacy). Is ook helemaal niet relevant. Ik denk dat TS inmiddels geholpen is.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:39

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Bor schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:51:
[...]
Dit soort reacties zijn natuurlijk een hele duidelijke red flag.
[...]
Dat was bij mij inderdaad ook een aardig rode vlag. Vandaar dat ik bij dit topic ben uitgekomen :)

Sowieso hebben we nu een beetje meer inzicht in de beweegredenen om accounts te bannen zodra ze nèt zijn aangemaakt. En dat bij deze specifieke persoon mogelijk 'stront aan de knikker' is.

We zien wel of er een nieuw account komt met nieuwe poging komt om contact te leggen en dan zal ik ook minder verbaasd kijken als deze weer net zo snel weg is.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 18:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Gezien de vraag is beantwoord ga ik dit topic sluiten. Ook heb ik een aantal reacties verwijderd waarin (voor zover ik kan nagaan) niet gebaseerd op verifieerbare feiten, insinuaties worden gedaan over de reden van de ban.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.