Designradiator permanent afdoppen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Ik wil een designradiator permanent afdoppen omdat deze niet meer gebruikt gaat worden en omdat het H-blok lekt. Om de mogelijkheid open te houden de radiator in de toekomst weer aan te kunnen sluiten wil ik alleen het H-blok weghalen en de radiator laten hangen (handig om handdoeken op te hangen). Het plan is dus redelijk eenvoudig
- H-blok weghalen
- aanvoer- en retourleidingen uit de muur afdoppen

maar ... moet ik de aanvoer en retour van de radiator ook afdoppen? Ik wil niet dat de radiator van binnen weg roest (sowieso laat ik hem leeglopen). Ik hink dus op 2 gedachten:
- radiator ook afdoppen, er kan dan wat vocht achterblijven
- radiator open laten aan de onderkant, dan kan er beperkt lucht circuleren en droogt alles op

Wat vinden de experts?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmOp10vii2ggM9OHOiQ9e5pJ1Dw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZF56G0e6ihlmM5cCp9zLf0Tz.jpg?f=fotoalbum_large

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-11 18:07

Barrycade

Through the...

Als er zuurstof arm water in blijft staan kan hij niet gaan roesten.
Met het afdoppen en leeg laten lopen krijg je dus wel zuurstof en mogelijk roest.
maar waarom niet gewoon de kraan dicht draaien?

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
Barrycade schreef op zondag 16 juli 2023 @ 19:58:
Als er zuurstof arm water in blijft staan kan hij niet gaan roesten.
Met het afdoppen en leeg laten lopen krijg je dus wel zuurstof en mogelijk roest.
maar waarom niet gewoon de kraan dicht draaien?
Het H-blok lekt, vergeten te vermelden...

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-11 21:17
Nieuw h-blok eronder en draai je de kraan dicht. Geen omkijken meer naar.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-11 18:07

Barrycade

Through the...

Ah ok, vond het al zo'n omslachtige manier. maar with Com2,1ghz in dat geval. Anders zit je dit alsnog te doen op een later moment. En het is net zo veel werk als afdoppen.

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
com2,1ghz schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:04:
Nieuw h-blok eronder en draai je de kraan dicht. Geen omkijken meer naar.
Was dat maar zo makkelijk. Er zit blijkbaar een H-blok onder met nogal afwijkende maten en telescoop-aansluiting. Het merk is onbekend. Een vervangend H-blok heb ik nog niet kunnen vinden. En omdat we de radiator voorlopig toch niet willen gebruiker gaan we ook geen geld steken in een nieuw H-blok.

[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 16-07-2023 20:09 ]

Pagina: 1