>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Ik heb dat mobo ook en heb er een Maxtor 40gig aan hangen, no probs...
In het bios, detecteerd ie je HD niet automatisch?
In het bios, detecteerd ie je HD niet automatisch?
Nee het is geen IBM, maar een Maxtor 40 GB 7022 rpm.
En het moederbord detecteerd wel automatisch de schijf. Als ik dan ga fdisken maakt hij er maar 32 GB van.
Maar als het niet de bios is, wat is het dan wel?
En het moederbord detecteerd wel automatisch de schijf. Als ik dan ga fdisken maakt hij er maar 32 GB van.
Maar als het niet de bios is, wat is het dan wel?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Welk OS gebruik je, dus van welk OS gebruik je Fdisk?
En als je een primaire partitie aanmaakt, dan een extended en dan dus een logische. Bijv een primaire van 25Gig, een extended (uiteraard van de overige 15Gig) en dan de logische van 15Gig.
C: = 25.000MB
D: = 15.000MB
Als dit werkt heb je wel de beschikking tot je 40Gig.
En als je een primaire partitie aanmaakt, dan een extended en dan dus een logische. Bijv een primaire van 25Gig, een extended (uiteraard van de overige 15Gig) en dan de logische van 15Gig.
C: = 25.000MB
D: = 15.000MB
Als dit werkt heb je wel de beschikking tot je 40Gig.
Ik heb net ff in de bios gekeken en het is niet het moederbord. Want in de bios staat toch echt wel max LBA 40GB. Dus het zal dan wel tijdens het fdisken niet goed gegaan zijn. Fdisk.exe hoort bij win98se kan het ook niet zo zijn dat die maar toch 32gb gaat?? (denk het zelf eigeiljk van niet)
dan moet ik maar ff een backup maken en de schijf opnieuw fdisken zoals innercitynl zegt.
dan moet ik maar ff een backup maken en de schijf opnieuw fdisken zoals innercitynl zegt.
Als je dan toch bezig bent zou ik een primaire partitie maken van 10Gig voor je OS en Progs en een logische van 30Gig. Kun je daar lekker de rest van je data op kwijt. En het is handig voor backuppen. Als je een ghost wilt maken van je c-drive kun je deze mooi dumpen op de d:
En de avond is al weer om. EVEN een backup van de hd maken en EVEN fdisken 
Maar goed, ik heb nu wel de volledige 40GB tot m'n beschikking
iedereen bedankt
Maar goed, ik heb nu wel de volledige 40GB tot m'n beschikking
iedereen bedankt
Dat is inderdaad het gevalOp maandag 03 september 2001 19:04 schreef Hu9o o.a. het volgende:
Fdisk.exe hoort bij win98se kan het ook niet zo zijn dat die maar toch 32gb gaat??
Als je één grote 40GB partitie wil aanmaken, gebruik dan fdisk van WinMe, schijfmanager van Win2K, PartitionMagic of Ranish Partition Manager..
1 40 Gb partitie? Beetje onlogisch met betrekking tot backups! En nog veel onlogischer wat betreft het apart houden van data en OS!
Op de meeste systemen van bedrijven e.d. wordt een 2 GB partitie aangemaakt voor alleen het OS! Daarnaast een 2e 2 of 4 GB partitie voor andere programma's en de rest als DATA partitie.
1 * 40 Gb is echt geen aanrader!
A.
Op de meeste systemen van bedrijven e.d. wordt een 2 GB partitie aangemaakt voor alleen het OS! Daarnaast een 2e 2 of 4 GB partitie voor andere programma's en de rest als DATA partitie.
A.
helemaal mee eensOp dinsdag 04 september 2001 16:36 schreef acidfever het volgende:
1 40 Gb partitie? Beetje onlogisch met betrekking tot backups! En nog veel onlogischer wat betreft het apart houden van data en OS!
A.
Idd, zoals ik al eerder schreef.Op dinsdag 04 september 2001 16:36 schreef acidfever het volgende:
A.
Pagina: 1