Vraag

• ummagumma1980
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-08-2023
Mobieltje kapot, nieuw simpel Alcatel toestel besteld, draait op Android 8.1 Go.
Als ik de ING app installeer, en moet activeren, moet ik eerst mijn ing inlog en wachtwoord invoeren, daarna krijg ik mogelijkheid om te activeren met id-kaart of rijbewijs, als ik daar dan voor kies, zegt de app, helaas nog niet gelukt, nog een keer proberen of instructiefilmpje volgen, ik kom dus geen steek verder..

Ken het zijn dat de ING app gewoon niet te activeren is op een Android Go toestel?

Belsimpel heeft me trouwens de verkeerde Alcatel 1 gestuurd, namelijk dus deze met Android 8.1 Go, terwijl ik de Alcatel 1 besteld heb die met Android 11 Go werkt. Die ga ik sowieso eisen, maar ik vermoed dat ik op die Android ook problemen krijg met de ING app activatie.

Iemand enig idee?

Alle reacties

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De Alcatel (ook de nieuwere variant) heeft geen NFC, dus je id-kaart of rijbewijs scannen gaat niet.

Je hebt trouwens een Alcatel 1 uit 2018 gekregen. Dat is wel heel schandelijk van de webshop.

product: Alcatel 1

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Niet via nfc, maar met de camera zou dat wel horen te werken.

• ummagumma1980
RepareerDroid schreef op zondag 16 juli 2023 @ 19:07:
De Alcatel (ook de nieuwere variant) heeft geen NFC, dus je id-kaart of rijbewijs scannen gaat niet.

Je hebt trouwens een Alcatel 1 uit 2018 gekregen. Dat is wel heel schandelijk van de webshop.

product: Alcatel 1
Vervelend ja. (Belsimpel) Moest al dag langer wachten voor ik ontving. Nou ben ik totaal niet verslaaft aan me mobieltje, maar als mantelzorger moet ik wel altijd bereikbaar zijn. Die ik besteld heb zou uit 2021 moeten zijn, met Android Go 11, ook al verouderd zal wel, maar ik stel geen hele hoge eisen.
Heb nu voorgesteld dat ze me eerst die juiste nu toesturen, en dat ik de verkeerde nu ff in licht gebruik heb, tot ontvangst van de goeie, en dat ik de verkeerde dan retourneer. Gedeeltelijk aankoopprijs terug als korting goedmakertje zou ook wel fijn zijn.. Maar goed, ben bang dat die ook probleem gaat hebben met ing app activatie door Android Go, dan zal ik een ander simpel betaalbaar mobieltje moeten vinden met een 'normale' Android..
hcQd schreef op zondag 16 juli 2023 @ 19:50:

Niet via nfc, maar met de camera zou dat wel horen te werken.
Ik had ook begrepen dat indien geen nfc, met de camera een fotootje gemaakt ken worden, maar zover kom ik niet eens. Ik ken nog wel me inlog en wachtwoord invoeren, dan herkent de app mij ook want ik krijg dan een groet met mijn voor- en achternaam in beeld, en dan gaan we nu verder met de activatie via id. Dan moet ik kiezen welke id of rijbewijs ik gebruik, en vervolgens word mij gevraagt of me ID voor of na 2021 is uitgegeven. Maak ik dan die keuze, geeft hij dus aan 'het wil je nog niet echt lukken' we proberen het opnieuw of kijk instructiefilmpje nog eens goed.... Ik vermoed dat Android Go het probleem is. Die zou 'light' versies van apps' draaien.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Heeft de ING-app wel toegang heeft tot de camera? Je zou verwachten dat je een pop-up krijgt om die permissie aan te zetten, maar mogelijk gaat daar iets fout.

• ummagumma1980
hcQd schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:11:
Heeft de ING-app wel toegang heeft tot de camera? Je zou verwachten dat je een pop-up krijgt om die permissie aan te zetten, maar mogelijk gaat daar iets fout.
Dacht ik ook al aan, maar nee

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:20
Overweeg anders een Xiaomi Redmi Note 12:
uitvoering: Redmi Note 12, 4GB ram, 128GB opslag Grijs
Staat voor 146 Euro nu in de Pricewatch.
Is volledige Android, met NFC, met zelfs infrarood.
Dit merk is gewoon veel toestel voor relatief weinig geld.

• ummagumma1980
swhnld schreef op maandag 17 juli 2023 @ 05:29:
Overweeg anders een Xiaomi Redmi Note 12:
uitvoering: Redmi Note 12, 4GB ram, 128GB opslag Grijs
Staat voor 146 Euro nu in de Pricewatch.
Is volledige Android, met NFC, met zelfs infrarood.
Dit merk is gewoon veel toestel voor relatief weinig geld.
Ja, zal zo'n Xiaomi overwegen.

Belsimpel klantenservice: heel vervelend voor u, kijken wat we eraan kunnen doen. Verkeerde telefoon ontvangen zegt u, kunt u een fotootje doorsturen van het mobieltje? Nee, we kunnen niet eerst de juiste telefoon nasturen en dan pas uw verkeerde ontvangen, die moet eerst terug..

Ik heb geen zin in al die rompslomp. Maar meteen op scooter gestapt naar filiaal om terug te brengen

Wat de ING app betreft, dus nog niet geprobeerd, maar schijnt dat als activatie met ID (scannen of fotootje) niet lukt, je contact ken opnemen en dat ze dan in hun systeem aan moeten passen dat ik het niet met ID gaat doen maar op een andere manier? We gaan het zien..
Pagina: 1