Wc-raam vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:51
Hallo, ik ben al even bezig met info verzamelen over kunstof ramen. We hebben een paar specials bijvooorbeeld het voorraam van 4m80 breed.
Voor nu: ons wc raam zit in het binnenblad, in de buitenmuur zit een soort kruis van baksteen gemetseld. Misschien zou een smal kader hier passen, jullie wel eens tegen zo'n raam gelopen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3bML6UtelN5QVhiyh2xuaR3vHI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UDtBy8120y98xM1H5OxHKKE7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 11:27

Asteroid9

General Failure

Die anti-inbraak stijl is in elk geval behoorlijke overkill zo achter een gemetseld bakstenen kruis ;)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 07-06 14:09
En de vraag is?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
Wat voor soort raam en kozijn zou hier inpassen ipv een enkelglas koud raam 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Waarom niet gewoon raam voorzien voor in muur zonder slag, en tegen de slag monteren (met compriband)?
Of het kruis weghalen, al wordt dat wel moeilijk om "onzichtbaar" te doen.

Even kijken op raamwinkel of dergelijke, staat wel wat uitleg op.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02:19

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
BiLLY_daKid schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:22:
Wat voor soort raam en kozijn zou hier inpassen ipv een enkelglas koud raam 🙂
Is het kozijn nog goed? zo ja kan je er gewoon een ander raam inzetten

Is het raam nog goed? dan kan je eventueel met behulp van opdek glaslatten isolatieglas in het huidie raam zetten)

het geheel vervanen kan prima alleen zal je waarschijnlijk wel wat schade ondervinden aan bv het stucwerk
bij het verangen van alleen het glas of het raam blijft dat beperkt tot alleen het houtwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
Zijn er echt mensen die zouden overwegen om in dat hout nieuw glas te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-06 09:01
Glas vervangen met dubbelglas, kan vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-06 09:57
naftebakje schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:04:
Zijn er echt mensen die zouden overwegen om in dat hout nieuw glas te stoppen?
Als het hout nog prima is, waarom niet.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
Ik niet.. ik wil alles in aluminium. Hier komt dubbel, de rest trippel of geluidswerend ivm drukke straat.
Dank voor de tips om te kijken naar zonder aanslag en tegen de slag (dus tegen de buitenmuur) te plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Zo'n WC raam staat toch bijna altijd open? Maar ik zou hem inderdaad in het buitenblad plaatsen als je toch aan het werk gaat.

[ Voor 50% gewijzigd door BCC op 19-07-2023 08:27 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:15
Of wij wel eens tegen zo een raam gelopen zijn.

Waarom zou dit een special zijn? Een aluminium kozijn, of kunststof of hout kan toch gewon op maat worden gemaakt met elke soort glas die jij wenst?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1