Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe allround PC voor werk en gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-11 07:55
Mede-tweakers, graag jullie mening over onderstaande. Ik denk dat het redelijk klopt maar ik hoor graag wat jullie hier van vinden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huidige PC dateert van 2015 dus het is tijd voor een nieuwe PC. Ik gebruik de PC vooral voor werk (VMware omgeving draaien met meerdere virtuele desktops, Office zaken, Compileren van code, etc.) Daarnaast vind ik het leuk om zo af en toe eens te gamen en dan zou ik dat graag op 1440p willen doen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen vast budget.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, oude PC wordt in z'n geheel doorgeschoven.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat nodig is om met het nieuwe systeem te kunnen werken en gamen. Er is een NAS aanwezig dus er hoeft niet zoveel opslag aanwezig te zijn (met 2TB kan ik voorlopig wel vooruit). Ik beschik over een vaste netwerkaansluiting, dus Wifi is niet perse noodzakelijk. Monitoren schuiven ook door dus ik mik op tenminste 1 grote monitor die ook geschikt is voor gaming. Wellicht een 2 grote monitor die dan wat minder uitgerust hoeft te zijn

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is altijd prettig om stroomkosten te kunnen beperken. Als de machine weinig geluid maakt is dat ook mooi meegenomen. Ik geef niets om het uiterlijk van de behuizing. Deze staat onder een bureau dus allerlei fancy features zijn overbodig. Ik zal de PC laten assembleren dus alle componenten moeten beschikbaar zijn bij 1 aanbieder die ook assembleert.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik heb behoorlijk wat topics, reviews en best buy guides gelezen en op basis daarvan een lijst samengesteld. Graag ontvang ik hierop wat feedback wat beter kan.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7700X Boxed€ 324,90€ 324,90
1MoederbordenMSI Pro B650-P WIFI€ 177,-€ 177,-
1VideokaartenASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC Edition 20GB GDDR6€ 829,-€ 829,-
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 89,90€ 89,90
1MonitorsLG UltraGear 32GP850-B Zwart€ 439,07€ 439,07
1ProcessorkoelingNoctua NH-U9S€ 58,95€ 58,95
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5€ 104,89€ 104,89
1VoedingenNZXT C750 Gold v2€ 104,89€ 104,89
1Solid state drivesWD Black SN770 2TB€ 100,99€ 100,99
Totaal€ 2.229,59

Alvast enorm bedankt voor jullie feedback :)

Natte krant (363218) (V.242)

Beste antwoord (via YuriV op 18-07-2023 19:30)

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-11 21:24
YuriV schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:51:
[...]

Die koeler had ik initieel op mijn lijst staan, maar deze is niet overal goed verkrijgbaar.
Als ik erop klik zie ik op de pricewatch pagina 7 webshops met een groen vrachtwagentje. Mis ik iets?
Je kunt ook de grotere uitvoering: DeepCool AK500 Zwart overwegen voor wat extra capaciteit. Kost ~hetzelfde als de noctua

Als je geen glas hoeft:
uitvoering: Fractal Design Pop Air Black Solid
uitvoering: Fractal Design Focus 2 Black Solid

Ik herhaal dit bij zo'n beetje iedere 7700X post die ik voorbij zie komen, maar volg deze guide (+testresultaten) voor een enorme stroomverbruik afname bij dezelfde performance: YouTube: Fixing Ryzen 7000 - PBO2 Tune (insanity) Dan maakt het ook gelijk minder uit welke koeler je gebruikt

[ Voor 61% gewijzigd door youridv1 op 18-07-2023 11:38 ]

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 23:30
Prima lijst. Misschien de koeler veranderen naar de bang for buck uitvoering: DeepCool AK400. Noctua crème / bruin past is bovendien wat minder mooi achter glas.

• YuriV
Djarune schreef op zondag 16 juli 2023 @ 17:03:
Prima lijst. Misschien de koeler veranderen naar de bang for buck uitvoering: DeepCool AK400. Noctua crème / bruin past is bovendien wat minder mooi achter glas.
Die koeler had ik initieel op mijn lijst staan, maar deze is niet overal goed verkrijgbaar. Ik zal deze sowieso overwegen tijdens de uiteindelijke keuze maar ik kan maar 1 koeler in de lijst opnemen (om tot een logische lijst te komen).
Qua kleur maakt het me niet uit, dat glas hoeft van mij ook niet perse, dus mogelijk dat de behuizing nog wat goedkoper kan. Alleen is de keuze daar ook zo enorm dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Acties:
  • Beste antwoord

• youridv1
YuriV schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:51:
[...]

Die koeler had ik initieel op mijn lijst staan, maar deze is niet overal goed verkrijgbaar.
Als ik erop klik zie ik op de pricewatch pagina 7 webshops met een groen vrachtwagentje. Mis ik iets?
Je kunt ook de grotere uitvoering: DeepCool AK500 Zwart overwegen voor wat extra capaciteit. Kost ~hetzelfde als de noctua

Als je geen glas hoeft:
uitvoering: Fractal Design Pop Air Black Solid
uitvoering: Fractal Design Focus 2 Black Solid

Ik herhaal dit bij zo'n beetje iedere 7700X post die ik voorbij zie komen, maar volg deze guide (+testresultaten) voor een enorme stroomverbruik afname bij dezelfde performance: YouTube: Fixing Ryzen 7000 - PBO2 Tune (insanity) Dan maakt het ook gelijk minder uit welke koeler je gebruikt

[ Voor 61% gewijzigd door youridv1 op 18-07-2023 11:38 ]

• YuriV
youridv1 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:33:
[...]

Omdat ik de PC laat assembleren kijk ik alleen naar webshops die deze dienst leveren. Dat maakt de koeler minder goed leverbaar omdat niet alle 7 webshops dit doen. Ik kies overigens voor assemblage omdat het grotendeels ook een werk PC is.
Thnx, deze kasten voldoen ook prima maar zijn wel een stuk goedkoper.
Deze tip heb ik inderdaad al een paar keer gelezen en dat ga ik ook zeker toepassen.

• youridv1
Daar had ik even overheen gelezen. Opzich logisch dat je hem laat assembleren als het ook een werk pc is. Daar krijg je geen uptime garantie bij trouwens, maar in ieder geval wel iets van een standaard test die ze draaien. Ik kies er zelf nooit voor, omdat je bij problemen toch wel de "ja stuur maar op en dan krijg je hem over een week terug" krijgt.

Azerty biedt iig bouwservice en daar is die koeler leverbaar, maar ik heb verder niet gecontroleerd hoe dat met de andere onderdelen zit.

• YuriV
Het gaat niet zozeer om de ondersteuning, maar meer om hoe het op de balans van de zaak komt te staan. Een volledige computer met toebehoren roept nu eenmaal wat minder vragen op dan een set losse onderdelen :-)

Enfin, zojuist de PC besteld met de Focus 2 behuizing. Dank voor jullie feedback!

Pagina: 1