Mede-tweakers, graag jullie mening over onderstaande. Ik denk dat het redelijk klopt maar ik hoor graag wat jullie hier van vinden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huidige PC dateert van 2015 dus het is tijd voor een nieuwe PC. Ik gebruik de PC vooral voor werk (VMware omgeving draaien met meerdere virtuele desktops, Office zaken, Compileren van code, etc.) Daarnaast vind ik het leuk om zo af en toe eens te gamen en dan zou ik dat graag op 1440p willen doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen vast budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, oude PC wordt in z'n geheel doorgeschoven.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat nodig is om met het nieuwe systeem te kunnen werken en gamen. Er is een NAS aanwezig dus er hoeft niet zoveel opslag aanwezig te zijn (met 2TB kan ik voorlopig wel vooruit). Ik beschik over een vaste netwerkaansluiting, dus Wifi is niet perse noodzakelijk. Monitoren schuiven ook door dus ik mik op tenminste 1 grote monitor die ook geschikt is voor gaming. Wellicht een 2 grote monitor die dan wat minder uitgerust hoeft te zijn
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is altijd prettig om stroomkosten te kunnen beperken. Als de machine weinig geluid maakt is dat ook mooi meegenomen. Ik geef niets om het uiterlijk van de behuizing. Deze staat onder een bureau dus allerlei fancy features zijn overbodig. Ik zal de PC laten assembleren dus alle componenten moeten beschikbaar zijn bij 1 aanbieder die ook assembleert.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb behoorlijk wat topics, reviews en best buy guides gelezen en op basis daarvan een lijst samengesteld. Graag ontvang ik hierop wat feedback wat beter kan.
Alvast enorm bedankt voor jullie feedback
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huidige PC dateert van 2015 dus het is tijd voor een nieuwe PC. Ik gebruik de PC vooral voor werk (VMware omgeving draaien met meerdere virtuele desktops, Office zaken, Compileren van code, etc.) Daarnaast vind ik het leuk om zo af en toe eens te gamen en dan zou ik dat graag op 1440p willen doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen vast budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, oude PC wordt in z'n geheel doorgeschoven.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat nodig is om met het nieuwe systeem te kunnen werken en gamen. Er is een NAS aanwezig dus er hoeft niet zoveel opslag aanwezig te zijn (met 2TB kan ik voorlopig wel vooruit). Ik beschik over een vaste netwerkaansluiting, dus Wifi is niet perse noodzakelijk. Monitoren schuiven ook door dus ik mik op tenminste 1 grote monitor die ook geschikt is voor gaming. Wellicht een 2 grote monitor die dan wat minder uitgerust hoeft te zijn
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is altijd prettig om stroomkosten te kunnen beperken. Als de machine weinig geluid maakt is dat ook mooi meegenomen. Ik geef niets om het uiterlijk van de behuizing. Deze staat onder een bureau dus allerlei fancy features zijn overbodig. Ik zal de PC laten assembleren dus alle componenten moeten beschikbaar zijn bij 1 aanbieder die ook assembleert.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb behoorlijk wat topics, reviews en best buy guides gelezen en op basis daarvan een lijst samengesteld. Graag ontvang ik hierop wat feedback wat beter kan.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 324,90 | € 324,90 |
| 1 | Moederborden | MSI Pro B650-P WIFI | € 177,- | € 177,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC Edition 20GB GDDR6 | € 829,- | € 829,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Monitors | LG UltraGear 32GP850-B Zwart | € 439,07 | € 439,07 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-U9S | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 104,89 | € 104,89 |
| 1 | Voedingen | NZXT C750 Gold v2 | € 104,89 | € 104,89 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN770 2TB | € 100,99 | € 100,99 |
| Totaal | € 2.229,59 | |||
Alvast enorm bedankt voor jullie feedback
Natte krant (363218) (V.242)