Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-03 09:13
De tablet is uit 2016 en begon met android 5. en is geeindigd bij 7.1.1. Ik gebruik alleen af en toe een paar appjes en vooral surf/brows ik. Het laatste 1/2 tot 1 jaar gaat dat tergend traag. Moet bvb seconden wachten na pagina terug gaan voordat hij dat doet. Firefox, Chrome of Samsung internet maakt niet uit. Omdat het tablet verder nog perfect is wil ik hem nog blijven gebruiken.

Kan ik het surfen / browsen sneller maken? De tips die google oplevert heb ik vergeefs geprobeerd.

Het liefst met een subtiele ingreep maar desnoods een drastische. Want zo gaat het niet en in principe verrek ik het om de beurs weer te trekken voor een nieuw tablet. Alvast bedankt voor eventuele suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:38
Heb je al een fabrieksinstellingen reset geprobeerd? Daarmee ben je alle overhead en legacy kwijt
Daarna debloaten en alleen het minimale laten staan en kijken hoe het gaat.

Ben je er dan nog niet is er nog de custom rom route om te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Kijk eerst eens welke apps veel batterij gebruiken/op de achtergrond actief zijn. Als je deze verwijdert/uitschakelt kan het al beter worden. Kijk ook hoeveel opslagruimte je nog over hebt. Dat heeft ook invloed op de snelheid van je systeem. Verwijder daarom zoveel mogelijk onnodige bestanden en apps. Met behulp van ADB kun je ook apps die je normaal niet kunt verwijderen alsnog uitschakelen of verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
Bedankt voor de reacties. Die van repareerdroid heb ik al een tijd geleden gedaan maar dat hielp niet. Wat een custom rom route is heb ik moeten googlen. Het lijkt me iets goeds maar meer iets voor iets gevorderden op pc/tablet/phone gebied. De fabrieksinstellingen reset lijkt me wel het proberen waard maar ik moet dan eerst al mijn fotos in veiligheid brengen maar dat moet me wel lukken lijkt me.

Heeft iemand daar nog een tip voor hoe dat het eenvoudigste kan? Ik bedoel fotos van android tablet naar windows pc?

Verder de vraag: heeft iemand de ervaring dat na een fabrieksinstellingen/reset het browsen/surfen weer acceptabel snel gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:38
Foto's van de tablet naar de PC verplaatsen kan op 2 manieren.

Optie 1, USB kabel in de PC en in de tablet, en de foto's selecteren en verplaatsen. Let wel op dat de tablet niet in slaap valt want dan stopt het verplaatsen.

Optie 2. Synchroniseren met een cloud oplossing als Dropbox, Google Photo's, Onedrive, etc. Op moment dat alles van de tablet in die cloud oplossing staat kun je het weer terug synchroniseren naar de PC of toekomstige telefoon. Let wel op genoeg ruimte voor opslag in de cloudoplossing die je kiest.

Zelf ben ik groot fan van optie 2, en adviseer om dat ook op de telefoon te doen en aan te zetten dat je nooit belangrijke zaken kwijt raakt als je telefoon of tablet kapot gaat of kwijt raakt. Echter bij meer data dan in de cloud opslag past, kost dat wel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
Bedankt swhnld. Hiermee kom ik eruit. Voel ook veel voor optie 2. Dit omdat mijn fotos volkomen onschuldig zijn en ik denk dat mijn privacy juist gewaarborgd is als de fotos zich bevinden in een totaal aan bits met zeeeeer veel nullen ervoor. Ik heb zoiets ook al eens gedaan. Weet alleen niet meer waar laat staan dat ik mijn usernaam en wachtwoord nog weet. Dat is mijn grootste probleem bij de cloud. Niet seniliteit want daar heb ik nog geen last van ;) Daarnaast vrees ik ook nog dat de kans dat een cloud crasht mogelijk niet noemenswaard kleiner is dan de kans dat de hd van mijn pc crasht.
Pagina: 1