Gebarsten tegels douche - Woningborg garantie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:35
Beste klussers,

In mijn douche zijn vier tegels gebarsten.
De tegels zitten in de douchecabine aan de kant waar de douche stang aan de muur hangt.
De vier tegels waar barsten in zitten, zitten op de eerste laag ten opzichte van de vloer.
Zie ook foto's.

Misschien zijn de tegels te dicht op de ondervloer gemonteerd waardoor er geen ruimte was om uit te zetten bij temperatuur veranderingen (?).

Het huis is incl badkamer opgeleverd in 2020 en valt onder de Woningborg waarborgregeling.

Ik kan het moeilijk terug vinden in de documentatie hoelang hier garantie op zit. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het de gebruikelijke 6 jaar?

Dat er wat aan moeten gebeuren lijkt mij duidelijk.

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_nmhgm4QWT8Goc5tQfhGSBjAiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PeMLwhK0nfHyBmKmiEhphWBg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BG_zR8J9ktxYdQ6hWQYM7fdzNf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AuiSrQD7DMqeaddh0a9xEcj3.jpg?f=fotoalbum_large

Grt,

Arnold

WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Hoe is dit bij de buren?

[ Voor 5% gewijzigd door bombadil op 16-07-2023 15:02 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:40
Volgens mij gewoon 6 jaar garantie, ik zie geen garantieuitsluitingen m.b.t. tegelwerk of wandafwerkingen.

Alleen voor gemeenschappelijke ruimten de wandafwerking beperkt tot 2 jaar (appartement):
Voor wand-, vloer-, trap- en plafondafwerkingen binnen het Gebouw die geen constructieve functie hebben en behoren
tot de Gemeenschappelijke gedeelten, tot twee (2) jaar, indien en voor zover niet uitgezonderd in artikel 3 dan wel
zoveel korter als geldt ingevolge artikel 2.3 letter b.
Overigens geloof ik niet dat dit kwaad kan, maar mooi is het niet. Ik zou het inderdaad aankaarten en laten repareren.

[ Voor 10% gewijzigd door Draakje5 op 16-07-2023 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:20
Lijkt op een wat smalle kitrand? Ik zou eerst goed achterhalen wat de oorzaak is voordat je iets gaat laten repareren. Anders zit je over een paar jaar in hetzelfde schuitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:20
Lijkt op zetscheuren door te strak tegelen wand/vloer. Lastig te zien ivm kitrand. De vloer drukt tegen de wandtegels, die kunnen geen kant op en breken en krijg je dan een scheur.

Of er zit water achter. Is de scheurtegels aan de kant waar de kraan zit? Klinken alle tegels hol of nog goed?

En door scheuren komt gewoon water. Niet veel, maar ik zou zeker met inachtname van het bouwjaar dit laten oplossen. Wordt er niet beter op.

Contact opnemen met je garantiefonds dus.