Gelijk rijden na loslaten rem instellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eb61
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-11-2024
Mijn vraag
...

We hebben op het moment een leenauto (Hyundai Ioniq 5), omdat onze eigen Hyundai Ioniq 5 een nieuw accupakket krijgt.

Nu was onze eigen zo ingesteld, (voet op de rem/startknop/voet van de rem en automatisch rijden), degene die we te leen hebben doet het anders en dat vinden we niet fijn (voet op de rem/starten/voet van de rem en zelf dmv voet op de pedaal rijden.)

De eerste instelling vinden we fijner, het rijden gaat rustiger.
Wie weet de instelling?
BVD

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 11:36
Klink alsof de auto hold functie is ingeschakeld. https://images.cars.com/c...r-controls-suv-scaled.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door a.boogerd op 16-07-2023 14:29 . Reden: link naar afbeelding ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-09 14:34
Gewoon even mee leven. Het is jou auto niet.

Als er straks iemand instapt, niet verwacht dat hij vooruit rijd, en dat doet hij ineens wel, krijg je gevaarlijke situaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

Staat in het boekje in hoofdstuk 6 hoe je dat bij dat precieze model doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eb61
Bedankt voor uw reactie. Dit lijkt het inderdaad te zijn. Gebruiken we dit nu en als we m weer inleveren drukken we de knop weer in, zodat een ander geen ongelukken krijgt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
WEBGAMING schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:31:

Als er straks iemand instapt, niet verwacht dat hij vooruit rijd, en dat doet hij ineens wel, krijg je gevaarlijke situaties.
De wens van TS is echter wel het normale gedrag van een automaat, dus tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Wilke schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:58:
[...]

Weet ik. Maar als er straks iemand van de dealer instapt, en gewend is dat die auto gewoon blijft staan, heb je natuurlijk kans dat het mis gaat.
Nou zullen de meeste mensen met ervaring dan ook heel snel op de rem trappen, maar je weet het nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

WEBGAMING schreef op zondag 16 juli 2023 @ 15:01:
[...]

Weet ik. Maar als er straks iemand van de dealer instapt, en gewend is dat die auto gewoon blijft staan, heb je natuurlijk kans dat het mis gaat.
Nou zullen de meeste mensen met ervaring dan ook heel snel op de rem trappen, maar je weet het nooit.
Ik neem aan dat ze die auto's gewoon factory resetten tussen gebruikers toch? Dat is nou het hele mooie van die nieuwere auto's, alles gestuurd door software dus je kunt gewoon de instellingen terugzetten naar de standaard en je hebt weer de standaardervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Oon schreef op zondag 16 juli 2023 @ 15:03:
[...]

Ik neem aan dat ze die auto's gewoon factory resetten tussen gebruikers toch? Dat is nou het hele mooie van die nieuwere auto's, alles gestuurd door software dus je kunt gewoon de instellingen terugzetten naar de standaard en je hebt weer de standaardervaring
Als iemand die auto terug geeft, zal de dealer hem natuurlijk ook ergens neer willen zetten. En misschien resetten ze hem dan ook wel. (betwijfel ik eigenlijk)
Maar dat zal niet het allereerste zijn wat ze doen als ze instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eb61
Hallo, het is gelukt hoor. Heel eenvoudig, maar je moet het maar weten. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
Wilke schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:58:
[...]

Alleen voor ICE modellen is dit standaard. Voor een EV zoals een ioniq 5 is dit niet nodig. Die staat gewoon stil als je niets doet, wat volgens mij ook het meest logisch is.

Altijd raar gevonden dat een ICE met automaat gaat rijden als je niets doet (en hem uiteraard wel in D hebt staan). De hoeveelheid ongelukjes die hier mee gebeuren is gewoon veel te groot om dit nog steeds als standaard te hebben. In dat opzicht is auto hold al een flinke verbetering.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:54
WEBGAMING schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:31:

Een automaat rijdt standaard vanzelf vooruit, iedereen die een automaat rijdt weet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:05

-tom-562

Oliesjeik

SCIxX schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:49:
[...]

Een automaat rijdt standaard vanzelf vooruit, iedereen die een automaat rijdt weet dat.
Ja, bij een auto met een ICE ja, inherent aan het ontwerp.
Bij een elektrische auto is het eigenlijk onzin

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
SCIxX schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:49:
[...]

Mijn e-tron bijvoorbeeld niet.

The best is yet to come

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn auto heeft ook autohold en dat gebruik ik ook altijd. Maar als ie bij de garage is geweest staat het wel eens uit (of als een van de kinderen erop heeft zitten drukken...). Zie het gevaar niet zo, want je start met je voet op de rem en als je die loslaat merk je in een fractie van een seconde dat ie een beetje gaat rollen en trap je de rem weer in (en druk je het autohold knopje weer in ;)). Het is niet dat ie volgas wegsprint. Mensen die hier ongelukken door krijgen zouden wmb getest moeten worden op hun rijvaardigheid.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 17-07-2023 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32

Sebazzz

3dp

Nou, het is toch vrij onverwacht gedrag. Als je filegeparkeerd staat heb je al snel een ongeluk als je dit niet doorhebt. In de Ampera-E die ik rijdt kan ik het gelukkig instellen door naar L te schakelen i.p.v. D. Volgens mij is de intentie van de fabrikant dat je D op de snelweg gebruikt en L bij lagere snelheden, maar ik rijd altijd in L zodat je overal gewoon het gedrag van one pedal driving hebt. Ik laad hem ook nooit tot 100% omdat je dan onverwachts ook het remmen op de batterij mist en dit niet softwarematig gecompenseerd wordt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb auto-hold op mijn Touran, maar wat is dat een irritante functie als je in de file zit. Onrustig wegrijden.

Misschien is de uitwerking wat anders bij andere merken.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Falcon schreef op maandag 17 juli 2023 @ 07:56:
Ik heb auto-hold op mijn Touran, maar wat is dat een irritante functie als je in de file zit. Onrustig wegrijden.

Misschien is de uitwerking wat anders bij andere merken.
Ik heb een Seat Leon DSG en begrijp wel wat je bedoelt. Als je opeens gas geeft vanuit stilstand dan zorgt het wel een beetje voor een schok alsof je wegrijdt in een schakelauto waarbij je de koppeling veel te snel laat opkomen. Ik doe bij het wegrijden altijd eerst even een heel kort tikje op het gas, zodat de rem eraf gaat en hij gaat rollen. En daarna gewoon gas geven. Dan rij je gewoon soepel weg.
Maar ik heb ook wel eens dat ik er niet aan denk. Bijv. bij manoeuvreren. En als je dat op een gravelweg doet zorgt dat soms voor slippende wielen zonder dat je dat bewust deed...
Pagina: 1