Toon posts:

DVD filmsnelheid verhogen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
op dit moment beschik ik over een Celeron 466. In eerste instantie had ik enkele problemen met het afspelen van films, omdat dit niet vloeiend verliep. Na het opnieuw installeren van Windows en detonator en moederbord drivers is de snelheid toegenomen, maar het ik nog net niet genoeg.
Aangezien ik deze PC alleen voor het afspelen van DVD en eventueel Office werk wil gebruiken, vind ik upgraden een beetje zonde van het geld. Is er een mogelijkheid de snelheid nog een klein beetje te verhogen. Het systeem is zogezegd uitgerust met een Celeron 466 (met een Slot1-->Celeron converter), een GeForce2 MX 32 MB (Tv-Out), SB64 en een DFI moederbord (VIA chipset). Overklokken heb ik reeds enkele malen geprobeerd, maar hierdoor werd het systeem onstabiel. Weet iemand hier raad mee??

PS tevens kraakt het geluid een klein beetje..waar kan dit aan liggen (misschien te weinig processorkracht, waardoor het geluid niet goed verwerkt wordt).

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 15:25
heb je dma al aan gezet??

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

Op maandag 03 september 2001 17:52 schreef tinus1983 het volgende:
heb je dma al aan gezet??
psies

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
DMA staat inderdaad al aan, dat scheelde ook weer een beetje maar nog altijd iets te weinig. Nog andere suggesties...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Heb je al andere drivers geprobeerd voor je videokaart? Ik gebruik de NVidia drivers, dan kan je ook tegelijk beeld op je monitor + tv zien, dus geen reboot meer om om te schakelen :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst had ik de Abit drivers geinstalleerd (de originele), daarna de NVIDIA DETONATOR driver die sneller functioneert dan de originele van de manufacturer.
Bij een vriend loopt een DVD film perfect, en hij heeft een Celeron 300 die overgeklokt is naar 450 met een TNT1 kaart.
Dan zou ie bij mij toch ook moeten lopen met een Celeron 466.
Pagina: 1