Problemen Growatt MIN 2500TL-X 1 fase Omvormer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richar
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-07 12:08
Gisteren met vol enthousiasme 6x 425Wp Trina solar op het dak gelegd, omvormer ook aan aansloten maar erg gebeurde niks.

Het was toen al redelijk laat, dus ik had ook niet verwacht dat hij nog iets ging doen gisterenavond. Vanochtend vol verwachting gekeken. Maar niks...

Ik heb de ac kabel al gecontroleerd. Deze is goed en gaf een goed klik.
De dc had ik gisteravond al gecontroleerd, was toen 80v (22:30 's avonds), maar hij deed het, daar ging het me even om.

Het display laat niks zien, geen lampje, foutmelding of iets, gewoon dood.

Het gaat om de Growatt MIN 2500TL-X 1 fase Omvormer

Ik ben bang dat hij het gewoon niet doet, of hebben mensen nog geniale ideeen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDDENu85-60KNeojgmahiZdqxaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c4WrSyCZyvgeiaBRaHw32x5Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0IRRy0C0tqEY6InwVHC1jg_dwf4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CleZWKS0HJI1Mxx1cbRzV3Ld.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Nu overdag ook even dc spanning meten? Heb je ac alleen bekeken of ook gemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richar
Net gemeten, 278V. Komt overeen met wat het moet zijn.

voor ac heb ik die plug natuurlijk gemonteerd op wat kabels. Die heb ik doorgemeten en kloppen allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richar
Probleem opgelost!

Het lag hem aan de mc4 connectoren die in de omvormer gingen. Ik had nog een set van mijn eerdere panelen die ik op de kabels had gemonteerd. Gingen altijd prima op andere omvormers. Maar ik vond ze er hier al wat stroef op gaan.

Heb ze net vervangen voor de mc4 connectoren die meegeleverd waren. Werkte gelijk daarna.

topic kan dicht, bedankt voor je reactie Knielen