Bestelling dubbel ontvangen geen reactie webshop

Pagina: 1
Acties:
  • 2.815 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-10 13:19
Beste Tweakers,

Ongeveer een maand geleden had ik een koelventilator nodig om een apparaat te repareren. Zonder in details te treden betreft dit een 300Watt koelventilator.

Op internet had ik wat rondgekeken en de prijzen liepen uiteen van €30 tot €100. Omdat ik het onderdeel snel wou hebben en ik blij ben als ik nog een paar jaar leven uit de machine kan halen koos ik er voor om de bestelling te doen bij een bekende webshop waar ik al jaren lang met veel plezier mijn onderdelen bestel.

Na contact met de webshop konden ze mij laten weten dat ze de ventilator binnen 2 werkdagen konden leveren. Bestelling gedaan en ik was in totaal €60 kwijt incl. verzendkosten.

Na 5 dagen ontving ik een track&trace code die niet werkte. Dit was op een vrijdag dus ik ging er van uit dat de bestelling maandag wel verzonden zou worden. Toen Dinsdag de code nog niet werkte heb ik contact opgenomen met de webshop, een medewerker vertelde mij dat er iets fout gegaan was bij verzenden en ze het opnieuw zouden verzenden.
Die avond ontving ik opnieuw een niet werkende track&trace code.

Ik heb die dag daarop telefonisch contact opgenomen (en 20 minuten in de wacht gestaan) waarbij een medewerker zag dat de bestelling niet de deur was uit gegaan, maar dat het onderdeel wel nog in het magazijn lag. Aangezien het een bestelartikel was stond deze nog op mijn naam. Hij zou er een expreszending van maken en er voor zorgen dat ik het onderdeel donderdag nog zou ontvangen.

Diezelfde avond ontving ik een e-mail van de winkel dat ze het magazijn hadden gecontroleerd, maar dat het artikel niet stond waar het moest staan, waarschijnlijk was er iets fout gegaan bij de levering vanuit de leverancier en was dit de reden waarom het verzenden telkens mis ging, ze gingen het artikel opnieuw voor mij bestellen en ik zou dan binnen 1 á 2 werkdagen ontvangen.

Mijn verbazing was dus groot toen donderdag een koerier voor de deur stond met het onderdeel. Naja, fijn de webshop een mailtje gestuurd dat ik het nu ontvangen had en bedankt voor de goede communicatie. Hierop ontving ik geen reactie meer.

Vervolgens ontving ik die maandag daarna weer een pakketje van de webwinkel met nog een koelventilator. Ik heb dus netjes een nieuw mailtje gestuurd naar de webshop dat ze me per ongeluk twee ventilatoren gestuurd hebben terwijl ik er echt maar eentje besteld had. Afgelopen donderdag heb ik ze gebeld, maar na 30 minuten in de wacht (en mijn pauze voorbij) heb ik opgehangen.

Morgen is dit twee weken geleden en ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen. Ze zijn alleen tijdens kantooruren bereikbaar en om nu tijdens mijn werk een half uur te bellen heb ik geen zin in en mijn mails reageren ze blijkbaar niet op. Het is in feite een onderdeel wat de meeste webshops voor €30 aanbieden, dus voor dat geld kan ik ook niet bezig blijven.

Ze hebben ook geen antwoordnummer voor gratis versturen en terugsturen per post kost mij zelf al snel €9.
Het liefste heb ik dat ze het terug nemen, maar ik ben er ook een beetje klaar mee. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Nog een keer een mail sturen met het verhaal en na twee weken het ding in de schuur/kelder/op zolder zetten als spare part.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:04
Mailtje sturen dat je al diverse keren contact op hebt willen nemen maar steeds geen reactie of dat de telefoon niet opgenomen wordt.
In het mailtje zetten dat je na 2 weken vanaf het verzenden nog geen reactie hebt gehad er geen moeite meer in gaat steken.

Geen idee of dit volgens de regels/wet is maar je zet er wel wat druk op voor ze om te reageren.

Edit: misschien hebben ze een Twitter account (en zelf ook) en op die manier even een berichtje sturen.
Vaak reageren ze dan sneller dan via de mail.
Vooral als ze DM niet aan hebben staan en je de vraag openbaar post.

[ Voor 23% gewijzigd door Ad de Jong op 16-07-2023 12:00 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-10 22:43
Hoogst waarschijnlijk kost het de webshop meer geld om de door jou ontvangen tweede ventilator te laten retourneren dan om het te laten zoals het nu is. (Wel de gestuurde E-mails printen en bewaren).
Een vergissing van de bank in Uw voordeel, ga door naar Start.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:04
Yaksa schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:45:
Hoogst waarschijnlijk kost het de webshop meer geld om de door jou ontvangen tweede ventilator te laten retourneren dan om het te laten zoals het nu is. (Wel de gestuurde E-mails printen en bewaren).
Waarschijnlijk wel maar het minste wat ze kunnen doen is dat ze het even laten weten.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eltweako
Yaksa schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:45:
Ja, dit gevoel begin ik ook te krijgen, en ik wil graag eerlijk zijn, maar daar ga ik geen uren aan werk meer in stoppen.
Ik zal net zoals @evilution @Ad de Jong zeggen morgen nog eens een mailtje sturen waarna ik het er bij ga laten. Als ik ze mail omdat ik een onderdeel zoek reageren ze normaal binnen een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
De tweede ventilator is een 'onverschuldigde betaling' (en nee, art. 7:7 lid 1 BW is niet van toepassing, want de verkoper beoogt niet om je tot koop aan te zetten, het is overduidelijk een fout van de verkoper).

Een onverschuldigde betaling is een 'haalschuld' want art. 6:203 BW biedt de verkoper een bevoegdheid om de ventilator terug te vorderen. M.a.w., je hoeft er strikt genomen niet zelf achteraan te gaan.

Het is echter wel handig om te documenteren dat je de verkoper ervan op de hoogte hebt gesteld dat je de tweede ventilator onverschuldigd hebt ontvangen. Je hebt daarmee (1) de mogelijkheid om schriftelijk vast te leggen dat je niet de intentie hebt om de ventilator in gebruik te nemen (dat zou mogelijk verduistering zijn en is strafbaar) en (2) aan te geven dat je voor de ventilator als een zorgvuldig schuldenaar zorg draagt.

Daarnaast kun je (3) een termijn stellen waarbinnen je verwacht dat de verkoper de ventilator ophaalt voor eigen rekening en risico, waarbij je de verkoper op grond van art. 6:58 BW op voorhand in schuldeisersverzuim stelt als dat niet binnen die termijn gebeurt.

Het Burgerlijk Wetboek geeft geen termijn waarbinnen de verkoper wordt geacht afstand te hebben gedaan van de ventilator als de verkoper niet reageert. Omdat je niet beschuldigd wil worden van verduistering uiteraard (alhoewel het mij zou verbazen dat de verkoper daarvan aangifte zou doen) moet je enige tijd laten om de verkoper alsnog de ventilator te laten ophalen. De correspondentie is dus vooral bedoeld voor jezelf, omdat het daaruit duidelijk moet worden dat jij niet om de tweede ventilator hebt gevraagd en er ook maar mee opgescheept zit.

Vermoedelijk zal de verkoper afstand doen van de ventilator en daarmee ben je gratis een extra ventilator rijker. Documenteer de afstandsverklaring uiteraard wel goed om ook daar later geen discussie over te krijgen. Die verklaring kan ook een simpele e-mail zijn waaruit blijkt dat je de tweede ventilator gratis mag houden.

Hou er wel rekening mee dat het op een forum zoals dit niet mogelijk is om alle feiten te overzien. Mede daarom blijft elk risico dat samenhangt met handelen naar wat ik noem bij jou.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hoe groot is dat ding? Als 'ie bij wijze van spreken 1L groot is kun je hem makkelijk gewoon ergens in een kast zetten en hem desnoods over een jaar terugsturen als ze tegen die tijd nog reageren. Maar als dat ding significant groot is is het niet redelijk dat jij als gratis opslag fungeert. Als je deadlines gaat stellen in de trent van "als jullie binnen drie weken niet reageren dan zet ik het op marktplaats" is het dan ook goed om te noemen dat je er de ruimte niet voor hebt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
bwerg schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:56:
Hoe groot is dat ding? Als 'ie bij wijze van spreken 1L groot is kun je hem makkelijk gewoon ergens in een kast zetten en hem desnoods over een jaar terugsturen als ze tegen die tijd nog reageren. Maar als dat ding significant groot is is het niet redelijk dat jij als gratis opslag fungeert. Als je deadlines gaat stellen in de trent van "als jullie binnen drie weken niet reageren dan zet ik het op marktplaats" is het dan ook goed om te noemen dat je er de ruimte niet voor hebt.
Net zo groot als een koelventilator uit een auto, dus best aanzienlijk. Het is niet zo dat ik 'm niet kwijt kan, maar ik kan er zelf niets mee. Weggooien vind ik ook niet handig en ik denk niet dat ik hem snel kwijt raak op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 22:45

Galois

1811 - 1832

Nou... wat een bedrijf dan :)
Ik heb er niet echt vertrouwen in dat hun aftersales als ik ze nodig heb, wel in orde is. Blijkbaar lezen ze hun mail niet...

Ik zou het houden bij een mail met de vraag: "Wat willen jullie dat ik doe?" en dan gewoon wachten. Week later: "Hij neemt teveel ruimte in, ik zet 'm in de kast en zal 'm over 6 weken weggooien."

En niet meer moeite gaan doen. 30 minuten in de wacht staan voor iets wat ZIJ zouden moeten doen, is van de zotte toch? En als het inderdaad zo is dat het teveel moeite/geld kost voor ze om 'm retour te nemen en af te handelen, dan zou het toch netjes zijn om dat te melden.

Zo heb ik ook een keer een bestelling geplaatst met iets van 5 producten. Al deze 5 producten werden bezorgd PLUS nog een extra product: een puzzel van 1000 stukjes. Ik mailde ze dat ik deze niet besteld had (of betaald) en dus per ongeluk verzonden is. Kreeg netjes een mail terug met dat het teveel kost om 'm retour te nemen en dat ik 'm mocht houden. Zo kan het ook dus!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 17:03
Zoiets heb ik een keer gehad met een grote trampoline van 305 cm.

Dag één bezorgd, dag twee stond er weer een vrachtauto naast de stoep. Zending geweigerd.

Dag drie wéér vrachtauto naast de stoep wéér geweigerd. Daarna zijn ze gelukkig geen vierde keer langsgeweest, want dan had ik hem op zolder gezet.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
Ja, eerlijk gezegd snap ik er weinig van.
Als ik ze normaal gesproken mail met een typenummer reageren ze snel met een aantal passende onderdelen.
Nu heb ik ze dus al 3 keer gemaild, waaronder afgelopen maandag, heb ik 3 ticket nummers, en 0 reacties.
Ik ga de doos in het tuinhuis op de zolder leggen en wacht even een paar maandjes af en dan gaat het op marktplaats. Kan er niets mee doen verder, dan maak ik er liever iemand anders blij mee.

Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hebben ze geen antwoordnummer op de website staan of standaard gratis retoursmogelijkheden? Dan zou ik 'm gewoon terugbonjouren (en T&T bewaren e.d.) en het prima vinden. Als je dat ook nog even op het retoursformulier zet moet het goed komen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Retour sturen obv retouradres op het pakket?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eltweako
Het product is middels een koerier geleverd, niet via PostNL/DHL of dergelijke, er zit geen retourlabel op de doos.
De website van de koerier is ook niet veel meer dan een telefoonnummer en e-mail adres.

Ik vind alles leuk en aardig, maar ik ga niet zelf voor de verzendkosten opdraaien.
Als ze de komende weken nog op mijn mail reageren dan mogen ze het komen ophalen.

Natuurlijk wil ik eerlijk zijn, maar er zitten grenzen aan hoeveel moeite ik ga doen voor hun fout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Draconian
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08:38
Toevallig was er bij mij ook een dubbel artikel onderweg vandaag. Powerstation. Bij UPS waren ze het kwijtgeraakt maar 4 dagen later(gisteren) kwam het alsnog binnen terwijl de tweede levering al onderweg was via een andere bezorgingsdienst. Uiteindelijk maar netjes gemeld dus de tweede levering is tegengehouden door de webshop. Als ik niets had gemeld had ik 2 dezelfde powerstations gehad want de eerste hadden ze al als verlies genomen zei de webshop.

Mensen verklaren me voor gek. Te eerlijk geweest _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:34

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Een kick als dit is nergens voor nodig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.